Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: een makkelijke manier om Ubuntu 8.04 te installeren  (gelezen 1036 keer)

Offline Hanssun

  • Lid
een makkelijke manier om Ubuntu 8.04 te installeren
« Gepost op: 2008/04/27, 09:00:36 »
Goedemorgen Ubuntu liefhebbers,

ik heb gisterenavond bij een kennis die ook Ubuntu 8.04 er op wilde hebben op een wel hele makkelijke manier geinstalleerd op zijn Windows Vista , het volgen de heb ik gedaan:
1] de live-cd van Ubuntu 8.04 in de cd/dvd rom van zijn Windows Vista computer gedaan en de cd laten opstarten en geeft dan de map van Ubuntu weer openen die map.
2] klik dan op Umenu en Ubuntu 8.04 start op in Windows Vista.
3] dan kom je bij de installatie menu van Ubuntu 8.04 waar je een paar vragen moet beantwoorden zoals gebruikersnaam en wachtwoord en in dat menu kan je ook aangeven hoeveel ruimte je wilt gebruiken om Ubuntu te installeren 1,2,3,gb of meer ,  als je dat allemaal heb gedaan kan je op de knop installeren klikken en Ubuntu 8.04 wordt op de c.schijf geinstalleerd hij haalt de bestanden van de cd af en gooi dat op de c.schijf.
4] als de installatie gedaan is dan start je opnieuw op en kan je via de Windows opstartbeheer kiezen welk systeem je wilt Vista of Ubuntu , een kind doet de was met Ubuntu 8.04 even de codecs en software die je wilt installeren en klaar , nou als dat niet makkelijk is :)

Gr Hans,

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
een makkelijke manier om Ubuntu 8.04 te installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/27, 11:14:17 »
Om eerlijk te zijn, ik had dit op een gewone desktop pc waar enkel XP op staat ook geprobeerd, maar dat was totaal op een sisser uitgelopen.
Enfin, binnenkort misschien nog eens proberen, maar mijn eerste aanraking met die installatie methode was niet super.

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
ยท Mijn persoonlijke Linux blog

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
een makkelijke manier om Ubuntu 8.04 te installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/27, 11:20:15 »
Het is een bijzondere methode die vooral geschikt is voor mensen die nog een beetje bang zijn voor Linux. Het nadeel is natuurlijk, dat hierdoor Windows met z'n besmette tengels aan je glanzend-schone zuivere Linux kan zitten... En dus ook de Windowsrotzooi, zoals virussen e.d.

Daarom raad ik deze methode niet aan. Hooguit om het tijdelijk even uit te proberen. Maar ja, daar hebben we de LiveCD immers al voor....

Offline Hanssun

  • Lid
een makkelijke manier om Ubuntu 8.04 te installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/27, 12:17:05 »
in Xp lukt het ook , alleen geeft ik ook de voorkeur aan wat pjotr123 hier schrijft "Hooguit om het tijdelijk even uit te proberen " , maar het mooie is van Ubuntu 8.04 dat dit allemaal mogelijk is en dat het GEEN bagger is zoals iemand dat hier gisteren op het forum had geschreven , maar er zijn nou eenmaal mensen die snel ergens een oordeel over geven voordat ze het eerst eens goed onderzoeken.

Gr Hans,