Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe open ik mappen met Dolphin  (gelezen 1033 keer)

Hoe open ik mappen met Dolphin
« Gepost op: 2011/11/10, 09:50:38 »
Ik wil mijn mappen kunnen openen met Dolphin ipv met de standaard "verkenner' op ubuntu 10.04 LTS
Ik heb het in een vorige installatie ook een keer gedaan ben alleen kwijt hoe ik dat heb gedaan.

Offline Ramana

  • Lid
Re: Hoe open ik mappen met Dolphin
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/10, 10:22:43 »
Dan moet je eerst Dolphin installeren. Nadeel is dat je dan veel KDE-pakketten binnenhaalt (is natuurlijk relatief, als je b.v. prima pakketten gebruikt als Digikam, Amarok of K3B dan heb je die KDE pakketten al geïnstalleerd).

Offline RikRik

  • Lid
Re: Hoe open ik mappen met Dolphin
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/10, 10:51:32 »
Vervolgens op de map gaan staan , rechter muistoets en met een andere toepassing openen..
Off topic: Wat is het voordeel van Dolphin?
« Laatst bewerkt op: 2011/11/10, 10:56:12 door RikRik »

Re: Hoe open ik mappen met Dolphin
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/10, 11:01:27 »
Vervolgens op de map gaan staan , rechter muistoets en met een andere toepassing openen..
Off topic: Wat is het voordeel van Dolphin?

Nuja, Dolphin is ietsje uitgebreider qua instellingen en op sommige punten werkt het iets makkelijker danwel overzichtelijker (noot: in vergelijking met Nautilus 3.x dan).
Dat is mijn mening, maar ik ben vast niet de enige die er zo over denkt ;)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Hoe open ik mappen met Dolphin
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/10, 11:24:36 »
off topic: met Dolphin heb ik geen ervaring maar als alternatief voor  Nautilus zou je eens Krusader kunnen proberen. Krusader heeft veel overeenkomsten met het geprezen (windows) total commander

Re: Hoe open ik mappen met Dolphin
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/10, 11:28:12 »
off topic: met Dolphin heb ik geen ervaring maar als alternatief voor  Nautilus zou je eens Krusader kunnen proberen. Krusader heeft veel overeenkomsten met het geprezen (windows) total commander

Ik weet niet of deze reactie aan mij gericht is, maar zo ja: ik vind Krusader niet prettig werken.
Daarbij gebruik gewoon Nautilus 3.x hoor op 11.10 :) Alleen omdat ik ervaring heb met Kubuntu kan ik dus wel het verschil opnoemen, zodoende mijn kleine uitleg hierboven ;)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Hoe open ik mappen met Dolphin
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/10, 11:34:16 »
off topic: met Dolphin heb ik geen ervaring maar als alternatief voor  Nautilus zou je eens Krusader kunnen proberen. Krusader heeft veel overeenkomsten met het geprezen (windows) total commander

Ik weet niet of deze reactie aan mij gericht is, maar zo ja: ik vind Krusader niet prettig werken.
Daarbij gebruik gewoon Nautilus 3.x hoor op 11.10 :) Alleen omdat ik ervaring heb met Kubuntu kan ik dus wel het verschil opnoemen, zodoende mijn kleine uitleg hierboven ;)

Was o.a. aan jou gericht  :D  Ik vind  de zeer uitgebreide Krusader juist heel prettig om mee te werken maar ik ben total commander (vroeger  windows commander genaamd ) gewend.
Het is maar een tip waar o.a. voorbijganger eens naar zou kunnen kijken.  ;)

Re: Hoe open ik mappen met Dolphin
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/10, 11:36:05 »
En een goede tip ook :)
Ook al vind ik het niet prettig werken, Krusader zelf is verder niks mis mee, dus goed om hem inderdaad te noemen als alternatief :)

Re: Hoe open ik mappen met Dolphin
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/10, 15:35:02 »
Dat Commander heb ik vroeger ook gebruikt in de vorm van Norton Commander (onder Dos)

Wat ik het voordeel vind van Dolphin is dat ik kan selecteren op details en ik zou ook wel willen selecteren en schikken zoals in Windows Xp nl op datum , laatst gewijzigd, extentie etc.
Mijn vraag was denk ik niet helemaal duidelijk? Ik heb Dolphin al en ik krijg het ook wel aan de praat maar ik wil het ingesteld hebben als mij standaard als ik bv mijn persoonlijke map aanklik en niet steeds op het bureaublad moeten klikken daar heb ik nl de snelkoppeling gezet.

Inmiddels heb ik XFE er op staan en dat biedt wel meer mogelijkheden maar ook hier blijft mijn vraag: Hoe krijg ik hem als standaard verkenner ingesteld en misschien is er een NL vertaling van dit program.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/10, 15:42:43 door voorbijganger »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Hoe open ik mappen met Dolphin
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/10, 15:59:15 »
Lastig, de standaard file manager in Ubuntu is Nautilus, persoonlijk zou ik hier niet aan sleutelen:

https://help.ubuntu.com/community/DefaultFileManager

Citaat
Wat ik het voordeel vind van Dolphin is dat ik kan selecteren op details en ik zou ook wel willen selecteren en schikken zoals in Windows Xp nl op datum , laatst gewijzigd, extentie etc.
Maar dat kan zo prachtig in Krusader :D

Re: Hoe open ik mappen met Dolphin
« Reactie #10 Gepost op: 2011/11/10, 17:27:45 »
Ik kan bevestigen dat dat script op de door Rik genoemde link keurig werkt (al heb ik het al even geleden geprobeerd, maar het moet nog steeds goed werken) :)

Re: Hoe open ik mappen met Dolphin
« Reactie #11 Gepost op: 2011/11/13, 10:32:23 »
Krusader geïnstalleerd en ook weer verwijderd
veel te rommelig en ingewikkeld

Xfe past dan nog beter in het geen ik wil dan Krusader