Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: automatisch aanmelden WIFI na reboot  (gelezen 1062 keer)

kh

  • Gast
automatisch aanmelden WIFI na reboot
« Gepost op: 2008/06/20, 11:53:07 »
Ik gebruik een Linksys WMP54G wireless PCI kaart in mijn Hardy Heron computer, welke met behulp van ndiswrapper uitstekend werkt. Na een reboot is er echter geen verbinding.
Ik moet dan eerst in een command line het volgende typen:
sudo /etc/init.d/networking restartDe wireless netwerk verbinding komt dan netjes tot stand.
Hoe kan ik er voor zorgen dat na een reboot automatisch verbinding gemaakt wordt?

FeralShadow

  • Gast
automatisch aanmelden WIFI na reboot
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/20, 11:57:12 »
Citaat van: kh
Ik gebruik een Linksys WMP54G wireless PCI kaart in mijn Hardy Heron computer, welke met behulp van ndiswrapper uitstekend werkt. Na een reboot is er echter geen verbinding.
Ik moet dan eerst in een command line het volgende typen:
sudo /etc/init.d/networking restartDe wireless netwerk verbinding komt dan netjes tot stand.
Hoe kan ik er voor zorgen dat na een reboot automatisch verbinding gemaakt wordt?
Weet niet of de optie bij ubuntu aanwezig is maar bij fedora.. kon ik altijd via eeuhm.. system->preferences.. en dan iets van sessies.. of services aanvinken welke opgestart moesten worden... daar staat je networkmanager als het goed is bij...

Waarschijnlijk kan iemand anders je beter helpen.. maar zoek in iedergeval eens bij die instellingen

succes!

kh

  • Gast
automatisch aanmelden WIFI na reboot
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/20, 11:59:59 »
Networkmanager start automatisch op (dat was al zo), alleen geeft deze aan dat er geen verbinding is.

Offline oemoeta

  • Lid
automatisch aanmelden WIFI na reboot
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/20, 12:06:48 »
Ik zat in een gelijkaardige situatie (commando verschilde wel), maar dat raakte zo opgelost:

zet het commando in rc.local. Dit script wordt altijd bij opstarten uitgevoerd.

Invoeren in terminal:
sudo gedit /etc/rc.local

daarin typ je dan de code die je elke keer opnieuw moet uitvoeren. (zonder sudo)

veel succes!