Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Loopt steeds vast  (gelezen 884 keer)

Deezers

  • Gast
Loopt steeds vast
« Gepost op: 2009/05/08, 17:05:04 »
Hoi,

Ik heb een Acer Aspire one netbook met 8GB SSD en ik gebruik hem eigenlijk als 'desktop', dus met een grote monitor, usb muis en usb keyboard.

Zowel in de Ubuntu Netbook Remix als in de gewone Ubuntu 9.04 loopt hij steeds vast als ik wat probeer te downloaden, na een paar minuten staat het beeld stil en kan je niks meer doen, behalve de reset knop van de netbook 8 seconde inhouden. Ik sla niet rechtstreeks op naar mijn SSD maar naar mijn 1TB USB HD. Het maakt niet uit als ik via Firefox of via Usenet download, elke keer loopt ie na een paar minuten vast.

Nu heb ik Fedora 11 KDE geinstalleerd, en nu loopt daar niks vast wat ik download. Erg vreemd dus, het kan dus aan GNOME liggen?

Mandriva pakt ie niet op mijn AAO, maar ik wil gewoon het liefst Ubuntu draaien.

Denken jullie dat Kubuntu wel goed zal draaien op mijn AAO? Op zich loopt alles lekker en snel, maar dat ik niets kan downloaden is wel irritant.
Als ik TinyXP installeer heb ik nergens last van, het ligt dus wel aan Ubuntu of GNOME.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Loopt steeds vast
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/08, 17:11:49 »
Sla(download) eens iets op je ssd, en koppel je externe hd eens los. Werkt het dan.

Heb je nog andere hardware aangesloten, koppel deze eens los.

Deezers

  • Gast
Re: Loopt steeds vast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/08, 19:46:30 »
Hoi, bedankt voor je antwoord. Helpt helaas niet.
Ik heb hem geinstalleerd als ext2, maar ext3 loopt ie ook op vast.

Re: Loopt steeds vast
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/10, 08:58:04 »
Ik had dit probleem eerst ook ongeveer. Ik weet helaas niet meer precies hoe ik het heb opgelost.
Ik had eerst Ubuntu 8.10. Omdat die dus steeds vastliep, heb ik die compleet verwijderd en 9.04 gedownload (toen nog in de beta). Toen liep 'ie niet meer vast.
Misschien moet je 'm dus gewoon opnieuw installeren.