Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: systeemfout ontdekt ?  (gelezen 1472 keer)

Offline Shan

  • Lid
systeemfout ontdekt ?
« Gepost op: 2019/09/10, 18:37:12 »
Hallo  allemaal,
Sinds kort ben ik een tevreden Ubuntu 18 gebruiker. Na Vista een hele verbetering. Nu na enige weken verschijnt  er ineens bij de start de mededeling : Systeemfout ontdekt ! Wilt u dit rapporteren?
Nou dat wil ik wel, dus OK. Maar wat er gebeurt? Kzou het niet weten. Wat doet Ubuntu ?
Wat moet ik hiermee ?
Wie weet raad ?  Systeem werkt normaal overigens. Dus wat er aan de hand is ?
Gr. Shan
De mensen zouden langzamer moeten luisteren.

DarkEra

  • Gast
Re: systeemfout ontdekt ?
« Reactie #1 Gepost op: 2019/09/10, 18:57:13 »
Maak maar eens gebruik van de zoekfunctie van het forum, er zullen zeker meerdere topics over te vinden zijn.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: systeemfout ontdekt ?
« Reactie #2 Gepost op: 2019/09/10, 18:59:44 »
Hallo  allemaal,
Sinds kort ben ik een tevreden Ubuntu 18 gebruiker. Na Vista een hele verbetering. Nu na enige weken verschijnt  er ineens bij de start de mededeling : Systeemfout ontdekt ! Wilt u dit rapporteren?
Nou dat wil ik wel, dus OK. Maar wat er gebeurt? Kzou het niet weten. Wat doet Ubuntu ?
Wat moet ik hiermee ?
Wie weet raad ?  Systeem werkt normaal overigens. Dus wat er aan de hand is ?
Gr. Shan
Klap de details van die systeemfout eens uit en post die hier.

Offline Shan

  • Lid
Re: systeemfout ontdekt ?
« Reactie #3 Gepost op: 2019/09/10, 19:17:05 »
Waar vind ik de details ? Het enige wat ik zie is de mededeling. Verder niets. Alleen de mogelijkheid om OK te geven voor " Rapporteren " .
Shan
De mensen zouden langzamer moeten luisteren.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: systeemfout ontdekt ?
« Reactie #4 Gepost op: 2019/09/10, 19:28:05 »
Als is me niet vergis, is apport het pakket dat die vervelende meldingen geeft (waar je sowieso niks aan hebt, behalve als je meehelpt met de ontwikkeling van Ubuntu).

In een terminal, om het rotding weg te gooien:
sudo apt-get remove apport

Offline Shan

  • Lid
Re: systeemfout ontdekt ?
« Reactie #5 Gepost op: 2019/09/10, 19:32:58 »
@Pjotr   done. 
dank voor de tip !
gr Shan
De mensen zouden langzamer moeten luisteren.

DarkEra

  • Gast
Re: systeemfout ontdekt ?
« Reactie #6 Gepost op: 2019/09/10, 20:46:36 »
Daarom zei ik dus ook om de zoekfunctie van het forum te gerbuiken dan was men daar al eerder op gekomen. Het gedoe met apport is namelijk al een paar keer de revu gepasseert. ;)

Re: systeemfout ontdekt ?
« Reactie #7 Gepost op: 2019/09/11, 19:54:25 »
Systeemfout ontdekt ! Wilt u dit rapporteren?
Nou dat wil ik wel, dus OK. Maar wat er gebeurt? Kzou het niet weten. Wat doet Ubuntu ?
Wat moet ik hiermee ?

Inderdaad altijd rapporteren. Dat zal de oplossing brengen.

Je rapportage zal geanalyseerd worden en bij een (hopelijk eerst) volgende update wordt het dan vaak (vrijwel altijd) opgelost.
Je rapporteert de gegevens rondom de fout. Ubuntu verzamelt niets meer dan dat stuk info rondom de fout om het te kunnen analyseren en repareren.

Sommige 'foutjes' merk je niet eens omdat anderen al gerapporteerd hebben waardoor er alweer een verbetering gemaakt is welke jij dan krijgt en jij niet eens de 'fout' krijgt.
En jij bent waarschijnlijk niet de enige die het zal rapporteren, dus zelfs als je door omstandigheden 'een keer geen tijd of zin' hebt om te rapporteren is bij een volgende update hoogstwaarschijnlijk je probleem toch wel opgelost.
Maar ja, een aantal zal moeten rapporteren, want hoe moet ubuntu anders kennis krijgen van foutjes? Dus rapporteren.

Zulk soort 'probleempjes' komt overigens wel eens vaker voor. Ook met bijvoorbeeld hardware-drivers waardoor je een simpel meldinkje krijgt. Niet meteen gaan rommelen maar even afwachten. Gewoon rapporteren en blijven updaten, dan is het meestal zo vanzelf opgelost.
« Laatst bewerkt op: 2019/09/11, 19:56:09 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore