Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muis werkt niet in ubuntu Desktop  (gelezen 801 keer)

d3nn1s

  • Gast
Muis werkt niet in ubuntu Desktop
« Gepost op: 2007/09/19, 09:30:19 »
Hallo allemaal,
Ik zit met en probleempje....
Mijn muis werkt niet op mijn Ubuntu Desktop PC. (De muis is heel oud, de aansluiting van de muis lijkt een beetje op die van een monitor kabel).
Ubuntu pakt deze muis niet.
is er een mogelijkheid dat hij het wel doet?

Muis werkt niet in ubuntu Desktop
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/19, 13:54:50 »
??? Monitor-kabel? Bedoel je dan zo'n brede stekker? Hoe heb je die dan in vredesnaam aan je pc vastgemaakt?

Volgens mij moet je een PS2-muis of een USB-muis gebruiken. Ik vrees dat elke andere aansluiting niet gaat werken.....

Gelukkig kost een nieuwe ps2-optische muis van Sweex slechts een paar euro. Ben je ook klaar.

Offline ml2mst

  • Lid
    • ml2mst-gmail
    • Mijn Weblog
Muis werkt niet in ubuntu Desktop
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/19, 14:22:03 »
Citaat van: sisosteven
??? Monitor-kabel? Bedoel je dan zo'n brede stekker? Hoe heb je die dan in vredesnaam aan je pc vastgemaakt?
Zo vreemd is dit niet, dit is een seriƫle muis, die op een van de COM poorten (RS232) moet worden aangesloten.

http://www.lammertbies.nl/comm/cable/nl_RS-232.html

Ik heb geen oplossing voor dit probleem, want normaal gesproken zou het gewoon moeten werken.

Je mag deze stekker er nooit insteken of uithalen als de PC aan staat. Als je dit per ongeluk wel hebt gedaan, dan kan het best zijn dat je de RS232 hebt "opgeblazen". In dat geval zou je inderdaad een PS/2 of USB muis moeten aanschaffen.

Met uitzondering van USB en Firewire, mag je trouwens nooit een stekker loskoppelen of aansluiten als de computer aan staat.

Succses!
Kubuntu 20.04, Windows 10 Pro Hoofdcomupter
Kubuntu 20.04, Windows 10 Home op Laptop
Kubuntu 14.04 op Core 2 Duo
Ubuntu MATE 15.10 op Raspberry PI 3B