Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na update geen internet op laptop  (gelezen 1067 keer)

marjole

  • Gast
Na update geen internet op laptop
« Gepost op: 2008/05/15, 05:40:06 »
Een kennis (iemand die ook Ubuntu gebruikt)heeft Ubuntu op de HP laptop gezet naast Vista, eerst ging Ubuntu upgraden naar 8.04, omdat Suse dat ook regelmatig doet dacht ik dat dat normaal was. In de oude versie had ik contact met m'n router, maar de nieuwe versie krijg ik niet verbonden. Dus weer naar Vista, die maakte wel verbinding met de router, maar 2 dagen terug ging deze ook upgraden en sindsdien willen de browsers niet meer naar het internet, terwijl er WEL verbinding is. Ben vandaag ermee naar de bib geweest weear ook draadloos is om uit t te sluiten dat het misschien aan de router zou liggen, maar de verbinding daar was er ook gewoon. Heb het toen bij Paradiggit gevraagd, maar die weten niks van Linux. Zou je hem weer werkend kan krijgen met Linux of en met Vista??

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Na update geen internet op laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/15, 10:32:15 »
ok vroege vogel, om dit probleem op te lossen hebben we wat meer informatie nodig over je computer. Zou je de volgende commandos in de terminal uit willen voeren: dmesg (graag al direct na het opstarten), lspci, lsusb (voor als je een usb netwerkkaartje hebt). ifconfig, iwconfig en iwlist scan.

Deze opdrachten helpen ons het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Alle uitvoer van de commandos kun je hier op het forum plaatsen tussen [code][/code] tags Als er verder nog iets onduidelijk is, vraag gerust
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline lizardman

  • Lid
Na update geen internet op laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/15, 11:25:24 »
Begrijp ik het nu goed dat je bij de bieb wel kon internetten? In dat geval is de kans groot dat het probleem in je router zit.
Je zou de router eens kunnen herstarten.. (stekker eruit....ff wachte...stekker erin..).
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Na update geen internet op laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/15, 22:14:21 »
Verder: je zegt dat er wel verbinding is maar dat je niet kunt internetten, hoe weet je dat zo zeker? Het is op zich wel mogelijk bijvoorbeeld als de DNS servers die je via de router's DHCP krijgt toegewezen om de een of andere reden niet werken, maar het lijkt me wel een beetje vreemd.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl