Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu de installatie mislukt  (gelezen 1173 keer)

Ubuntu de installatie mislukt
« Gepost op: 2011/01/15, 12:09:11 »
Geacht  Forum,

Windows 7 64 Bit

Helaas heb ik er een zooitje van gemaakt nu start niks meer op van de harde schijf. Alleen nog maar met de Live CD.
Ik heb geprobeerd Ubuntu te deinstalleren en alles is natuurlijk fout gegaan.
Kan ook Windows niet meer bereiken.
Bij de opstart van de harde schiijf komt hij met een fout melding:

no such Partion
Grub Rescue.

Met Gparted heb ik verzocht de Partities te verwijderen en alleen Swap is verwijderd en de partitie ziet er nu zo uit:

/dev/sda1 ntfs System 199MB
/dev/sda2 ntfs Windows Vista Loader  191GB daarop staan ook al mijn gegevens (Documenten)
unlocated  92 GB was de voormalig Ubuntu partitie
/dev/sda3 ntfs Recovery  13,4 GB
unlocated   104MB

Wie kan mij helpen ik heb op de Site van Potjr gezocht maar kan niet het juiste vinden

alvast bedankt

Bram uit Tirol

PS. Met Wubi is eigenlijk alles goed gegaan en ik tegen beter weten toch met Ubuntu verder wil probeer ik het weer.

Re: Ubuntu de installatie mislukt
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/15, 12:15:49 »
Hallo Mike,

Ja ik heb een ATI Radeonkaart gaf ook een zwart scherm heb ik laten gaan maar na 5 minuten war er nog niks dus afgebroken.
Zie ook mijn nieuwe vraag met de fout melding.

groeten

Bram

Offline HarzG

  • Lid
Re: Ubuntu de installatie mislukt
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/15, 13:35:20 »
Als je de 10.10 gebruikt, kunnen bepaalde problemen voorkomen die je met 10.04 niet hebt.
Je kan volgens mij met beide live-CD's de optie kiezen "starten vanaf de 1e harde schijf". Hiermee kan je controleren of je normaal Windows kan starten.

Als je dan een herstel-operatie begint, zou ik de sda3 direct laten aansluiten achter sda2. Dat kan met GParted gedaan worden. De verschuiving kan een paar minuten duren - NIET afbreken.
Hierna kan je achter de verschoven sda3 in de lege ruimte een uitgebreide/extended partitie aanmaken met GParted. Vervolgens kunnen daarin 2 logische partities worden aangemaakt. Deze heten dan sda5 (dat wordt de systeempartitie / voor Ubuntu) en sda6 (swap).
« Laatst bewerkt op: 2011/01/15, 13:37:50 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Ubuntu de installatie mislukt
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/15, 14:03:36 »
Hallo HarzG,

Kan de allocated partitie niet verschuiven met windows recovery de partitie weer hersteld in zover dat de Bootflag staat bij System ondanks dat sart hij niet van de harde schijf op .  Fout melding nog altijd

no such partion
Grub Rescue

groeten

Bram

Offline HarzG

  • Lid
Re: Ubuntu de installatie mislukt
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/15, 17:16:58 »
Tip: schrijf met punt/komma, anders krijgen wij misverstanden.
Maar gezien je laatste berichten, begrijp ik wel enige stress ...
Je mixt uitdrukkingen van Duits/Oostenrijks/Nederlands. Verder moet je de herstel-operaties van Windows en Linux zo min mogelijk mixen.

Over de Windows-recovery kan ik niets adviseren, daar heb ik te weinig verstand van en deze verschillen ook per leverancier/bouwjaar.

Met de Ubuntu live-CD (GParted) kan je overigens ook een bootflag zetten voor een Windows-partitie (voor je Ubuntu-partitie heb je geen bootflag nodig).

De partitie sda3 kan alleen verplaatst worden als die niet aangekoppeld is.

Omdat je Ubuntu en Swap hebt verwijderd, voor zover ik het goed heb begrepen, kan je Windows alleen starten met een Ubuntu live-CD en daar kiezen voor "booten vanaf de 1e HD" als je vooraf de bootflag voor de 1e of 2e partitie gezet hebt. Dat moet je testen.

Voordat een goed advies/plan voor een volledig herstel gemaakt wordt, moet ik koken.
Ik denk hier nog even over na. Wir kriegen das schon wieder hin.

[offtopic]Vanwege je deskundigheid vraag ik even je mening: is een Osborn Sherry (medium) passender als aperitief of is een Port het geschikte begin onder het koken van de Irish Stew (lamsvlees)?[/offtopix]
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Ubuntu de installatie mislukt
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/16, 02:32:37 »
GoedeNacht HarzG

Bedankt voor je bericht ik had de /dev/sda 1 een Flag gegeven staat dan Boot achter wordt echter niks opgestart.
Ik heb nu de Flag (boot) op de /dev/sda2 gezet ga ik nu evewn proberen te starten
Tussen de /dev/sda 2 en 3 staat een unlocated van 99 GB die ik niet kan deleten of verplaatsen was volgens mij de
Ubuntu installatie.
Ik kan met mijn Laptop alleen van de HD of CD starten de HD werkt niet wat dan krijg ik de foutmelding:
no such partion
Grub Rescue en dan blijft hij hangen.
Via deze Live CD kan ik wel bij al mijn Word en Excel gegevens en ziew ik ook een Ubuntu Icon wat een installatie is volgens mij.
Als ik  de Ubuntu verwijder is dan niet het probleem opgelost.?????

Bij Irisch Stew is een Shiraz gevraagd als het Rot zijn moet maar ook een krachtige Riesling Spälese is een alternativ.
Als Aperif zou ik een donker Trappisten bier nemen veel plezier daarbij

Groeten Bram uit Tirol

FrSu

  • Gast
Re: Ubuntu de installatie mislukt
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/16, 11:01:26 »
Dag Bram,

Volgens mij heb je nu 2 topics lopen, deze en deze: http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/windows-7-ubuntu-10-10-ernaast/

Zo wordt het voor ons om jou te helpen er niet makkelijker op (en voor jou volgens mij ook niet ;)).

Groet,
Frits

Offline heir4c

  • Lid
Re: Ubuntu de installatie mislukt
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/16, 11:22:06 »
@diplomsommelier, Dit draadje word gesloten en we gaan verder in je andere draadje anders word het een knoeiboel zoals FrSu vermeld.

Dus hier maar verder: http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/windows-7-ubuntu-10-10-ernaast/

Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu