Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Unity niets unity  (gelezen 1671 keer)

Offline sp-1070

  • Lid
    • Ubuntu-forums Eng
Unity niets unity
« Gepost op: 2012/11/17, 01:29:58 »
 O0

Het verwijderen van unity :D maar dan ook helemaal niet gewoon gnome erover en kiezen bij inloggen maar daadwerkelijk verwijderen.

Start een terminal en typ in : sudo apt-get install gdm gnome-shell synaptic deborphan
Uitloggen

Bij het inlog scherm druk je op het ubuntu logo achter je gebruikersnaam en kies je gnome

Vervolgens openen we weer een terminal en typen :

sudo apt-get remove unity unity-2d unity-2d-common unity-2d-panel unity-2d-shell unity-2d-spread unity-asset-pool unity-common unity-lens-applications unity-lens-files unity-lens-music unity-lens-video unity-scope-musicstores unity-scope-video-remote unity-services indicator-messages indicator-status-provider-mc5 appmenu-qt appmenu-gtk appmenu-gtk3 lightdm unity-greeter overlay-scrollbar zeitgeist zeitgeist-core zeitgeist-datahub activity-log-manager-common activity-log-manager-control-center
Vervolgens :

sudo apt-get autoremove
En daarna :

sudo apt-get purge deborphan
Die doen we net zo vaak tot ubuntu zegt dat er niets meer te verwijderen is.

En dan de resterende mini config van unity

sudo dpkg --purge `dpkg -l | egrep "^rc" | cut -d' ' -f3`
En nu hebben we een ubuntu met een clean gnome shell zonder de unity optie.

Have fun !

Offline Suns

  • Lid
Re: Unity niets unity
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/17, 07:52:20 »
Je kan bij het opstarten toch ook een ander omgeving kiezen  waarom zouden wij Unity dan  verwijderen ?
« Laatst bewerkt op: 2012/11/17, 09:12:08 door Suns »
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline Ramana

  • Lid
Re: Unity niets unity
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/17, 08:46:27 »
Je kan bij het opstarten toch ook een ander omgeving kiezen  waarom zouden wij Unity dan moeten verwijderen ?

Het moet ook niet, het kan.  :)

Is wel een goede tip als pure Gnome3 wilt hebben, maar ze bijten elkaar niet (hoewel..)

Re: Unity niets unity
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/17, 08:57:20 »
Leuk, maar is het niet simpeler om gewoon Mint Cinnamon of Mate te kiezen dan zo'n ingreep te doen ?
(Ik denk maar aan een beginner die iets te enthousiast hieraan begint .... )

Voor Gnome3 heb je ook nog Linux Royal (Ubuntu - Gnome pre-installed ).

Pure Gnome 2 SolusOS (Debian - Gnome) .

Ik wil maar zeggen: waarom nu kiezen voor een sloopwerk aan een distro, een distro die genoeg afgeleiden (Mint is pro waardig) heeft met genoeg alternatieven.

En dan maar klagen met de meest bizarre foutmeldingen op dit forum .....
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Suns

  • Lid
Re: Unity niets unity
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/17, 09:14:02 »
Je kan bij het opstarten toch ook een ander omgeving kiezen  waarom zouden wij Unity dan moeten verwijderen ?

Het moet ook niet, het kan.  :)


Je heb gelijk daar heb ik het woordje moeten er tussen uit gehaald:-)




Zo zie ik het ook dit is voor mensen die pas beginnen met Ubuntu vragen om ellende.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline RikRik

  • Lid
Re: Unity niets unity
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/17, 11:24:10 »
Met jouw methode krijg je Gnomebuntu http://gnomebuntu.org/
Wat is het voordeel om Unity te verwijderen in Ubuntu?
Volgens mij zijn er alleen maar voordelen te bedenken om Unity te laten staan.
   

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Unity niets unity
« Reactie #6 Gepost op: 2012/11/17, 19:15:21 »
De toegevoegde waarde zie ik niet compleet, maar ik ben dan ook geen unity-gebruiker  ;)

Wel een waarschuwing: bovengenoemde ingrepen zijn bepaald niet voor beginners, en ook niet zonder risico. Sowieso zijn we terughoudend met remove-commando's adviseren, tenzij het niet anders kan. Voor degenen die dit willen uitproberen, en niet volledig doorgronden wat de commando's inhouden, zou ik er niet aan beginnen.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]