Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: uiterlijk  (gelezen 1564 keer)

Offline JiK

  • Lid
uiterlijk
« Gepost op: 2008/04/26, 17:09:33 »
ik kwam laatst dit plaatje tegen op internet ( http://willwill100.deviantart.com/art/Ubuntu-Mockup-Hardy-Heron-74511244 ) vond het er direct mooi uitzien, en zou het er bij mij  ook graag zo uit hebben willen zien, alleen zou ik echt niet weten hoe dat moet....

(dat doc heb ik al , alleen die speciaale afbeeldingen voor de programma's niet :( )

iemand enig idee hoe ik mijn ubuntu er zo uit kan laten zien?

uiterlijk
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/26, 23:42:45 »
De onderste symbooltjes is volgens mij cairo-dock, de paneeltjes kan je met compiz regelen. Heb je wel compiz-manager geinstalleerd? Daar kan je het een en ander in regelen, dus niet alleen de Kubus, maar ook de 3d panelen. Hoe dat verder exact moet weet ik niet. Misschien dat een van de andere forumleden dit weet.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

uiterlijk
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/27, 00:32:17 »
Dat onderste kan inderdaad best wel eens cairo-dock zijn.
Die balk bovenaan kan je heel simpel donker maken door rechtermuisknop --> paneeleigenschappen en dan achtergrond.
Dat balkdingetje waar kruisje enzo instaat kan je ook zonder al te moeilijk doen aanpassen..
Systeem --> Voorkeuren --> Uiterlijk
Dan het tabje 'Thema' Zoon thema kan je wel downloaden van bv
http://www.gnome-look.org/
de Pictogrammetjes kan je ook wel aanpassen maar dat weet ik zelf niet zo heel snel...
Iemand anders ongetwijfeld wel ;)


Verder is dat ding niet heel erg afwijkend van de standaard install...
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline JiK

  • Lid
uiterlijk
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/27, 12:29:52 »
heb nu fftjes lopen klooien, en heb nu een leuk thema (iets wat er op lijkt ) gevonden, maar hoe krijg ik mijn map en programma icoontjes anders? in het doc lukt het me wel (heb awm) maar dan zijn ze ook alleen daar aangepast :(

Janozua

  • Gast
uiterlijk
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/27, 12:47:16 »
Dat is wel heel erg na ge-aapt van Mac OS X, die style.

Offline JiK

  • Lid
uiterlijk
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/27, 23:20:41 »
om even terug te komen op mijn vorige post.
heb ff het hele forum rondgezocht, en heb gevonden hoe je nieuwe icontjes ka instellen :)

nu heb ik alleen het probleem dat de programmas die ik in het doc heb staan, nog steeds dezelfde icoontjes hebben die ik ze heb toegewezen...hoe kan ik dit zo krijgen dat ze zo zijn als het  icon thema wat ik ingesteld heb?

uiterlijk
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/28, 09:17:37 »
Boven het plaatje staat 'Mockup', oftewel schets/voorbeeld. Dat wil zeggen dat het met  Photoshop of Gimp gemaakt is en dus geen bestaand GTK/Emerald thema is. Wel jammer want het ziet er erg goed uit.

Offline JiK

  • Lid
uiterlijk
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/28, 13:14:54 »
ma dat is wel jammer :( heb nu een ander thema ingesteld, weet alleen niet hoe ik hier een plaatje kan plaatsen, dan kon ik hem jullie ff laten zien.

Offline JiK

  • Lid
uiterlijk
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/29, 14:03:24 »
ff iets anders,

ik heb nu een lookalike vista thema ingesteld, met ook de vista effecten via compiz, is het mogelijk om deze hele look op te slaan, plus de effecten?

uiterlijk
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/02, 16:20:34 »
Iemand heeft er al een theme-pack voor gemaakt. Niet helemaal hetzelfde maar toch: link.


Offline JiK

  • Lid
uiterlijk
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/02, 18:08:22 »
cool fftjes kijken hoe dat er uitziet  :)

m1man

  • Gast
uiterlijk
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/02, 18:13:40 »
mooie screen !
maar hoe krijg ik hem erop, ben nog niet zo lang ubuntu fan.....

gr m1man

Offline bwman

  • Lid
uiterlijk
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/02, 20:31:32 »
als je hem hebt gedownload staat er ergens een read me file in daar staat in hoe je hem moet configureren, ik heb het gedaan maar opeens deed mijn cube het niet meer en veranderde vanalles in mn settings van compiz, dus ik heb het gedeinstalleerd .
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast