Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu en externe harware  (gelezen 1070 keer)

Ubuntu en externe harware
« Gepost op: 2008/10/24, 22:34:45 »
Een tijdje geleden had ik een vraag over een Nintendo DS.

Ik zette via een USB kabel spellen op de Fire kaart vanaf Ubuntu.
Deze spellen werkten niet! Als ik dit via Windows (vanuit virtual box) deed, deden deze spellen het wel!!

Ik heb toen geen reactie gekregen.

Nu heb ik vandaag een Sony Ericsson C902 aangesloten op mijn Laptop en daar een aantal MP3's op gezet en wat schetste mijn verbazing. Het ding wilde de mp3's niet afspelen!!!

Toen weer via Virtual box naar Windows en dezelfde nummers via de netwerkverbinding vanaf de Ubuntu map naar de telefoon geschreven... En toen werden de mp3's netjes afgespeeld !!!!!

De manier waarop Ubuntu bestanden naar externe hardware schrijft, kan deze hardware dus soms niet mee overweg.

Iemand een idee, een oplossing? Ik wil van Windows af en zo lukt dat niet.

Pjotr misschien?

Groet,
Alexander
HP 530 Laptop / 2 Gig ram / 120 Gig hd
Ubuntu 11.10

Ubuntu en externe harware
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/25, 00:55:06 »
Gebruik je wellicht aparte programma's om die bestanden naar je externe hardware te schrijven?  (vanuit Windows dus) En hoe heb je die bestanden overgezet vanuit Ubuntu?
Op de chat te vinden als debiantux

Offline jan11000

  • Lid
Ubuntu en externe harware
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/25, 07:26:15 »
fat32 ntfs ext3?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Ubuntu en externe harware
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/25, 08:12:56 »
Heb je die externe apparatuur wel netjes ontkoppeld vanuit Ubuntu, voordat je de kabel er weer uittrok?
Je moet eerst met de rechtermuisknop op het apparaat klikken en kiezen voor ontkoppelen (unmount in het Engels). Daarna mag je pas de kabel loshalen.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Ubuntu en externe harware
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/25, 08:26:05 »
Citaat van: useradema
Een tijdje geleden had ik een vraag over een Nintendo DS.

Ik zette via een USB kabel spellen op de Fire kaart vanaf Ubuntu.
Deze spellen werkten niet! Als ik dit via Windows (vanuit virtual box) deed, deden deze spellen het wel!!

Ik heb toen geen reactie gekregen.

Nu heb ik vandaag een Sony Ericsson C902 aangesloten op mijn Laptop en daar een aantal MP3's op gezet en wat schetste mijn verbazing. Het ding wilde de mp3's niet afspelen!!!

Toen weer via Virtual box naar Windows en dezelfde nummers via de netwerkverbinding vanaf de Ubuntu map naar de telefoon geschreven... En toen werden de mp3's netjes afgespeeld !!!!!

De manier waarop Ubuntu bestanden naar externe hardware schrijft, kan deze hardware dus soms niet mee overweg.

Iemand een idee, een oplossing? Ik wil van Windows af en zo lukt dat niet.

Pjotr misschien?

Groet,
Alexander
Ik zou je graag willen helpen, maar het probleem als zou ubuntu bestanden anders wegschrijven, is mij onbekend. Het schrijven naar kaartjes voor de Nintendo DS, het plaatsen van MP3's op players of foto's op telefoons... het werkt gewoon! Soms mist er wat functionaliteit bv foto support in de ipod. Vandaar dat er nog een VBox draait bij mij. Zolang het werkt is dat toch helemaal niet erg? Hoogstens wat oncomfortabel.

Het ligt voor de hand maar koppel je je netjes af bij het uitnemen? Ook in Windows?

Succes,
Frank

edit: deze suggestie is dus net gedaan (moet vaker verversen)
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Ubuntu en externe harware
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/25, 16:00:06 »
Het heeft niks te meken met netjes ontkoppelen...

Ik kan de bestanden SCHRIJVEN naar de externe hardware (DS, GSM) deze bestanden staan er dan ook op.

Maar als ik ze dan op de externe hardware wil AFSPELEN krijg ik de melding dat b.v. de mp3 niet af te spelen is.

Dus ik heb toegang tot de hardware, kan schrijven en Lezen. Maar afspelen op de hardware werk niet.

Ik denk dat het misschien wel te maken heeft met de indeling fat32 ntfs ext3. Wat jan11000 ook zei.

Dit moet toch op te lossen zijn, ik wil eindelijk Windows definitief het raam (lees window) uitgooien.

Alexander
HP 530 Laptop / 2 Gig ram / 120 Gig hd
Ubuntu 11.10

Offline jan11000

  • Lid
Ubuntu en externe harware
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/26, 13:40:28 »
Misschien dualboot blijven gebruiken, zodat je in windows kan formateren/kopieren.
Is misschien ook handig indien linux niet werkt, of zoals ik om de pc te testen tav hardware wat ik op dit moment beter in xp kan.

Of eenbootable windows maken vanaf cd, en dan formateren/kopieren.(http://www.nu2.nu/pebuilder/), deze kun je de drivers aanpassen aan je hardware em software.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Ubuntu en externe harware
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/26, 19:41:09 »
Voor NDS kaartjes weet ik uit ervaring dat het veel uitmaakt of je fat of fat 32 gebruikt. In sommige gevallen werkt het kaartje gewoon niet of erg traag. Ik denk dus dat je het niet bij je ubuntu installatie moet zoeken maar in de manier waarop je je externe apps hebt geformatteerd.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10