Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: call of duty2 onder wine probleem  (gelezen 890 keer)

Offline Soul-Sing

  • Lid
call of duty2 onder wine probleem
« Gepost op: 2007/05/16, 19:29:43 »
- edgy 6.10 de 32bit cd
- nvidia geforce7600 GT
- dual core
- wine

call of duty2 onder wine geinstalleerd. gaat over de multiplayer. alles lijkt goed te gaan, genoeg servers, inloggen gaat prima, spel werkt bijna perfect. maar.....op bepaalde (willekeurige) momenten sluit het spel af, ineens weer terug op het buroblad. echter de verbinding met de server lijkt nog in tact, gezien de activiteit van de verbinding. door een reboot komt deze tot rust.
-gelezen op het ww. web dat er bufferoverflow-problemen kunnen optreden met call of duty1 , geldt dit ook voor versie2?
-kan iemand helpen met een mogelijke oplossing? welke richting, etc.

alvast bedankt!

gr leon

Offline SWAT

  • Administrator
call of duty2 onder wine probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/17, 01:15:39 »
Ik gebruik eigenlijk altijd voor CoD Cedega en dat werkt perfect. CoD2 heeft nog zo z'n dingetjes erin zitten die het hem extra moeilijk maken (PunkBuster zal vast ook niet werken onder Wine). Je zult hiermee toch contact moeten opnemen met de Wine developers/users (#winehq), maar bereid je vantevoren alvast goed voor. Zeg ook even dat je wilt helpen met informatie (debuggen) aanleveren.
Daarnaast kun je natuurlijk ook altijd eens hier kijken: http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersionId=3794

Offline Soul-Sing

  • Lid
call of duty2 onder wine probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/17, 07:13:39 »
idd geeft punkbuster (fout)meldingen....
- to disable alsa completely? hmm

ik denk dat het tijd wordt voor cedega.;)

Offline SWAT

  • Administrator
call of duty2 onder wine probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/18, 11:48:16 »
Het schijnt met Cedega ook niet te werken (ik heb daar ook nog geen werkende PunkBuster meegemaakt). En ik heb CoD2 nog niet gekocht omdat deze
A. nog steeds belachelijk duur is voor zo een oud spel
B. nog niet goed werkt onder wine of cedega
Zie hier ook de gamesdb van cedega: http://cedega.com/gamesdb/games/view.mhtml?game_id=4011

Offline Soul-Sing

  • Lid
call of duty2 onder wine probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/18, 14:01:39 »
Citaat van: SWAT
Ik gebruik eigenlijk altijd voor CoD Cedega en dat werkt perfect. CoD2 heeft nog zo z'n dingetjes erin zitten die het hem extra moeilijk maken (PunkBuster zal vast ook niet werken onder Wine). Je zult hiermee toch contact moeten opnemen met de Wine developers/users (#winehq), maar bereid je vantevoren alvast goed voor. Zeg ook even dat je wilt helpen met informatie (debuggen) aanleveren.
Daarnaast kun je natuurlijk ook altijd eens hier kijken: http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersionId=3794
heb je dan een dvd editie van call of duty1? hier wil hij de eerste cd-rom tijdens de installatie niet uitwerpen, terwijl hij meldt dat de tweede cd erin moet...

call of duty2 onder wine probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/18, 21:00:54 »
CoD2 werkt niet onder Wine nog onder cedega heb het ook al geprobeerd :-(

Op de wineHQ site, stond er wel geschreven dat het met wat foefelen werkt.
Maar ik heb het iet aan het lopen gekregen.

Offline Soul-Sing

  • Lid
call of duty2 onder wine probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/18, 21:10:05 »
Citaat van: sniper_david
CoD2 werkt niet onder Wine nog onder cedega heb het ook al geprobeerd :-(

Op de wineHQ site, stond er wel geschreven dat het met wat foefelen werkt.
Maar ik heb het iet aan het lopen gekregen.
idd disable alsa completely enzo
 nou het werkt hier nog steeds niet. gaat ook niet werken dus. het is jammer
want we "sparen"/verzamelen games die onder linux werken. :D

toch wel vreemd dat het spel zo veelbelovend opstart en het soms geruime tijd doet.!
tijd voor een andere kluif om de tanden in te zetten.;)

Offline SWAT

  • Administrator
call of duty2 onder wine probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/19, 12:42:40 »
CoD werkt al jaren op mijn computer (met Cedega) en het draait nog lekker ook. Cedega heeft ook nog een wiki met onofficiele tips voor Cedega.
N.B. Ik ben absoluut niet anti-wine, maar voor games kies ik toch echt voor Cedega