Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen upgrades  (gelezen 687 keer)

Offline juup

  • Lid
Geen upgrades
« Gepost op: 2007/04/27, 10:39:30 »
Beste lezer
Ik loop tegen het volgende op. Als ik de net geistalleerde Ubuntu 6.06 op dePC van mijn zoon wil upgraden komt er een waarschuwing dat er maar een softwaretoepassing tegelijk kan worden uitgevoerd.
ik moet eest iets uitzetten.
In systeem. voorkeuren>sessies staan in verhouding tot mijn Ubuntu staan er bij current sessions ook al weinig dingen. Ik heb hem na het opstarten meteen laten upgraden en  niets aangezet, als synaptic of zoiets
Bij start up programs staan:
Gnome update mananger
Gnome power manager
Gnome volumemanager sm-disable
Wie weet het?
Juup

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Geen upgrades
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/27, 10:46:49 »
Je moet een beetje wachten. Als je meteen na opstart een upgrade wil starten, dan kan het zijn dat de gnome-update manager een "lock" heeft op een of andere apt folder.
Dus enkele ogenblikken wachten en vervolgens de upgrade starten.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Geen upgrades
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/27, 10:51:32 »
Dan is de update manager al bezig, en die gebruikt dan al het apt systeem.....

Gewoon wachten, tot je de lijst met voorgestelde updates krijgt. Die weigeren. Vervolgens update manager afsluiten. Daarna kun je upgrade doen.

updates = bijwerken van een bestaande versie van Ubuntu
upgrade = omzetten van een oude versie van Ubuntu, in een nieuwere (opwaarderen).

Overigens is een schone installatie van een nieuwe Ubuntuversie echt beter, hoor. Dus met formatteren en al. Opwaarderen laat op z'n best rotzooi achter, en op z'n slechtst veroorzaakt die storingen. Bij elk besturingssysteem onder de zon...

Offline juup

  • Lid
Geen upgrades
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/27, 11:04:47 »
Pjotr123
Het gaat me niet om een hele nieuw versie maar gewoon om al die file' tjes van alledag. Die waarschuwing krijg ik dirtekt na het invoeren van het wachtwoord en er valt dus niets te weigeren. Ik kan dan alleen nog maar op 'sluiten' drukken en dan is ook de hele updatemanger weg, maar blijft het oranje updatertje nog wel in de taakbalk zitten.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Geen upgrades
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/27, 11:08:11 »
OK. Het gaat dus niet om upgrade, maar om updates.

Ik krijg de indruk dat je het updaten dubbelop wil doen. Dat gaat niet. Alles moet via het oranje symbooltje.

PC van je zoon opnieuw opstarten. Daarna klikken op oranje update-symbooltje. Dan akkoord gaan met alle voorgestelde antwoorden.

Groet, Pjotr.

Offline juup

  • Lid
Geen upgrades
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/27, 11:14:46 »
Dank Pjotr
Voor het meedenken. Het had iets met Synapticte maken. ik drukte op reload en toen moeste er 24 files opnieuw in. daarna op 'mark all upgrades'  en 'apply' gedrukt en alles deed het weer.
Dank
Juup