Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: canon mp640 printer -scanner  (gelezen 4875 keer)

canon mp640 printer -scanner
« Gepost op: 2010/01/24, 18:17:36 »
nu te koop bij webkoop.nl voor €148.- Goed apparaat en goed werkend te krijgen onder Ubuntu, toevallig gisteren eentje aangesloten. Zowel printer als scanner werken!

Gr Ruud

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: canon mp640 printer -scanner
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/24, 20:11:11 »
Wij hebben er ook 1. Errug fijn ding. Moest alleen de drivers er in zetten.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: canon mp640 printer -scanner
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/08, 22:40:06 »
Ik heb vandaag ook mijn MP640 ontvangen en ik geloof dat het geen groot probleem zal zijn om deze all in one te installeren.

Ik heb echter wel een vraag met betrekking tot het gebruik van deze all in one op meerdere PC's.
Ik wil geen printer delen --> dan moeten beide PC's aanstaan wil ik via de tweede pc iets printen.
Vandaar dat ik hem middels een netwerkkabel aan mijn Experiabox wil hangen.
Moet ik dan nog iets speciaals installeren?
Let op! ik werk niet met servers of een "echt" netwerk: beide pc's zijn stand alones maar hangen wel aan dezelfde Experiabox. Ik deel niet eens mappen of zo. Met een "oude" Epson Stylus plug ik gewoon de USB kabel om van de ene pc naar de andere (voorzijde) en printen maar.
Met een netwerkprinter moet dit ompluggen overbodig zijn.

Is het nu een kwestie van printerdrivers op beide PC's installeren, printer aansluiten op Experiabox, aanzetten en dan zoeken naar printer in netwerk?
Is dit te simpel gedacht?
Moet ik nog andere programma's installeren (nog steeds geen bedoeling om een echt netwerk op te gaan zetten, alleen maar eenvoudig gebruik van MP640 door beide pc's.

Dank jullie voor tips.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: canon mp640 printer -scanner
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/09, 16:16:05 »
Ik heb vandaag ook mijn MP640 ontvangen en ik geloof dat het geen groot probleem zal zijn om deze all in one te installeren.

Ik heb echter wel een vraag met betrekking tot het gebruik van deze all in one op meerdere PC's.
Ik wil geen printer delen --> dan moeten beide PC's aanstaan wil ik via de tweede pc iets printen.
Vandaar dat ik hem middels een netwerkkabel aan mijn Experiabox wil hangen.
Moet ik dan nog iets speciaals installeren?
Let op! ik werk niet met servers of een "echt" netwerk: beide pc's zijn stand alones maar hangen wel aan dezelfde Experiabox. Ik deel niet eens mappen of zo. Met een "oude" Epson Stylus plug ik gewoon de USB kabel om van de ene pc naar de andere (voorzijde) en printen maar.
Met een netwerkprinter moet dit ompluggen overbodig zijn.

Is het nu een kwestie van printerdrivers op beide PC's installeren, printer aansluiten op Experiabox, aanzetten en dan zoeken naar printer in netwerk?
Is dit te simpel gedacht?
Moet ik nog andere programma's installeren (nog steeds geen bedoeling om een echt netwerk op te gaan zetten, alleen maar eenvoudig gebruik van MP640 door beide pc's.

Dank jullie voor tips.

Gr
Jeroen

Hoi Jeroen,

het is niet nodig om de printer aan een touwtje te hangen, deze printer is een wifi printer. Dus op beide machines de drivers installeren.

Gr Ruud

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: canon mp640 printer -scanner
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/09, 19:14:50 »
Ik heb liever draadje. Maar dat is persoonlijk.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: canon mp640 printer -scanner
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/09, 21:14:29 »
Hallo Ruud en TopGear,

Dank voor jullie reacties.
Gezien de opstelling van pc, printer en modem, kies ik voor "het draadje" :-)
Als ik jullie goed begrijp alleen maar drivers installeren en printen/scannen maar.
Was even bang dat er nog andere software geïnstalleerd zou moeten worden.
Gaat waarschijnlijk morgen worden dat de boel aangesloten wordt.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: canon mp640 printer -scanner
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/19, 00:34:01 »
hello,
heb ook net de mp 640 gekocht. Printer werkt OK, alleen, scannen??? bij eender welk scanprogramma krijg ik de foutmelding "geen apparaten aanwezig'.  :(
kan er mij iemand helpen AUB
thanks,
jacques

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: canon mp640 printer -scanner
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/19, 22:35:21 »
Hallo Jacques,

Als je beide pakketten geïnstalleerd hebt (scangearmp-common_1.40-1_i386.deb & scangearmp-mp640series_1.40-1_i386.deb), dan heb je het scanner programma van Canon geïnstalleerd.
Je kunt dit programma vanuit de terminal opstarten door het volgende in te typen: scangearmp (en dan een enter).
Er start nu een scanner programma dat eerst vraagt om naar een scanner te zoeken. Deze zal hij snel vinden. Als je deze dan selecteerd dan zal hij de volgende keer automatisch deze scanner voorstellen (vooropgesteld dat deze aan staat natuurlijk...)

Xsane maar ook simplescan vinden deze all in one inderdaad niet....

Groet,
Jeroen
« Laatst bewerkt op: 2010/09/19, 22:37:06 door Pfoeh »
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.