Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update Windows7 starter bij Dualboot met Ub10.04 traaaaaag  (gelezen 2843 keer)

Offline aartje

  • Lid
Update Windows7 starter bij Dualboot met Ub10.04 traaaaaag
« Gepost op: 2012/02/08, 09:18:25 »
Op mijn Samsung210 netbookje heb ik een dualboot ubuntu10.04
met "windows7" starter. Dit laatste omdat ik soms mijn TomTom
moet updaten. Af en toe maak ik met Clonezilla een backup van de
harddisk. Zo eens per 2 maanden probeer ik daarom ook mijn
Windows7 te updaten voor ik die backup maak.
Wat me opvalt is dat ik daar iedere keer weer zo'n anderhalf uur
mee bezig ben. Zelfs bij het uitzetten van windows7 zegt het systeem
iedere keer weer dat er nog een aantal updates gedaan moeten worden.
En dan maar weer opgestart in Windows, dan weer "configureren"
dan weer plat brengen en dan weer "updates installeren" etc.
Is dat normaal gedrag bij Windows (sorry, ik ben geen windowskenner,
alleen maar 30 jaar Unix-ervaring) ?

Bij Ubuntu kost dat updaten hoogstens 5 minuten.

Zijn er trucjes om dit te versnellen of moet ik er maar mee leren leven?

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Update Windows7 starter bij Dualboot met Ub10.04 traaaaaag
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/08, 09:31:32 »
Goed he, een dual boot, dan weet je weer waaron je ubuntu wil. Het zal wel "normaal" windows gedrag zij op wat trgere hardware ;). Mijn virtuele xp mag ook niet meer online van mij om deze reden.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Update Windows7 starter bij Dualboot met Ub10.04 traaaaaag
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/08, 09:36:20 »
Klopt, als je windows niet gebruikt, stapelen die updates zich alleen maar op. En dat is ook zo met Ubuntu

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Update Windows7 starter bij Dualboot met Ub10.04 traaaaaag
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/08, 10:32:24 »
Je kunt het auto updaten uit zetten.
Je kunt het op verschillende manieren instellen. Ik heb het zo dat hij alleen aangeeft dat er een update is end an bepaal ik zelf of ik die installeer.

Windows 7 hoef je eigenlijk bijna niet meer te herstarten. Het is net als Ubuntu, alleen als je lang niet update dan zit er altijd wel 1 a 2 van die dingen tussen die wel een herstart nodig hebben.

Ik zou het auto updaten uit zetten en voor de optie kiezen waarbij jij bepaald of je het download en installeert want dan kun je eens in de zoveel tijd het zelf updaten en heb je de andere keren er geen last van.

Je kunt ook het opstarten versnellen door wat dingen uit te schakelen.
Je moet wel weten wat je doet want anders kun je het makkelijk om zeep helpen.
Mijn pc's gebruiken nu alles cores die ze hebben in plaats 1 en ze starten 30% minder op aan dingen die ik toch niet gebruik.
Dit scheelt bij mij nu dat het opstarten nu vanaf de grub nu 30 tot 40 seconden sneller is.
Mijn laptop is wat sneller omdat ik op mijn pc wat meer heb wat hij mee moet opstarten.
Mijn laptop heb ik van af het indrukken van de knop tot hij geladen was in 45 seconden gekregen.
Niet slecht voor een 5400rpm HDD.
Doet ie nu niet meer maar ik hang nu rond de 50 a 55 seconden omdat hij wat meer moet opstarten.
Je ziet bij mij ook niet meer dat logo bij het opstarten. Dat maakt niets uit kwa snelheid.
Maar het lijkt of het dan sneller is.

Offline aartje

  • Lid
Re: Update Windows7 starter bij Dualboot met Ub10.04 traaaaaag
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/08, 10:47:46 »
Bedankt voor de suggesties. Ik klaag niet dat het opstarten (hoewel..)
van Windows7 of het gebruik van windows traag is, maar het updaten
is wel traag en op ongeschikte momenten. Bv. als je het systeem uit
wilt zetten. En daarna blijkt bij de volgende opstart dat nog niet alles is
ge-update en heb je weer vertaging bij het uitzetten.
Eerlijk gezegd heb ik dat bij Ubuntu lang niet zo erg meegemaakt, daar
kost een update niet meer dan een paar minuten tot hoogstens een
kwartier. Maar ik wil Windows niet afkraken of zo, ik heb het nodig voor
mijn TomTom.... Maar de suggestie om de automatische updates uit
te zetten is wel nuttig. Ik zal het op die maar instellen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Update Windows7 starter bij Dualboot met Ub10.04 traaaaaag
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/08, 10:52:08 »
Als je het niet regelmatig bij houd dan kan het soms erg lang duren ja en sommigen updates hebben veel tijd nodig maar dat zijn er niet veel meer zoals vroeger.
Gewoon uit zetten en alleen laten melden dat er iets is, dan kun je zelf bepalen wanneer je het doet en hoef je niet te wachten als je weinig tijd hebt of als je ergens anders bent.


Re: Update Windows7 starter bij Dualboot met Ub10.04 traaaaaag
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/08, 10:56:17 »
Is volkomen normaal gedrag van Windows 7, je kan de updates gewoon uitschakelen maar Windows kennende krijg je continu gezeur over veiligheid en blablabla.

Het is in die zin wel goed om je W regelmatig eens op te starten en te laten updaten, scheelt een hoop gedoe dan wanneer je alle updates laat bijeenkomen en vervolgens laat installeren.

Bovendien heb je nog te kampen met die verdomde service-packs die de updater ook nog aanbiedt. Voorlopig is er voor W7 er nog maar eentje. Maar als je dan nog eens een Office 2007 erbij draait .....

Herstarten is helaas nog veel nodig met de configuratie van de updates, ik merk toch met mijn Ultimate 7 veel nodige herstarten om uiteindelijk maar een of twee updates te installeren. Het is en blijft een reboot-systeem, zeker als je het vergelijkt met gelijk welke Linux-distro.

Hou je progjes in W7 ook in het oog; veel van die software vragen aparte updates en reboots. Dus een dubbele gesel.

Ik vind het al een stuk verbeterd t.o.v. W XP (op dat vlak) maar voor aangenaam werken springt Linux er toch met nek en schouders bovenuit. :)

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Update Windows7 starter bij Dualboot met Ub10.04 traaaaaag
« Reactie #7 Gepost op: 2012/02/08, 11:19:27 »
Ik heb zeer weinig herstart's nodig met Windows 7. Het zijn er de laatste tijd zelfs minder geweest dan Xubuntu.
Ik heb het uit staan en geen last van meldingen.
Die meldingen kun je gewoon uit zetten. Ik krijg alleen een melding als er veiligheid updates zijn. de andere updates meld hij niet.

Gewoon goed instellen en je hebt nergens last van.
Heb je wel iedere keer meldingen van allerlei dingen en heb je in Win 7 rechts onder een hoop iconen en meldingen, dan heb je, je systeem niet goed ingesteld.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Update Windows7 starter bij Dualboot met Ub10.04 traaaaaag
« Reactie #8 Gepost op: 2012/02/08, 12:22:05 »
Snelle Windows 7 notebook, hangt dagelijks uren aan het net. Behalve op patch dinsdag nog regelmatig van mijn dochter, gebruiker van deze machine, "ik moet wéér wachten op dat ..... updaten"
Heb ik altijd het volgende antwoord op "zeker Windows?"
« Laatst bewerkt op: 2012/02/08, 12:23:42 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Update Windows7 starter bij Dualboot met Ub10.04 traaaaaag
« Reactie #9 Gepost op: 2012/02/08, 19:32:14 »
Controleer het systeem eens want als je vaak moet wachten is het niet goed en haal je ook onzinnige dingen binnen.
Uitzetten en handmatig doen en je zult zien dat je veel minder downloads hebt omdat hij dan alleen waarschuwt als er belangrijke updates zijn.