Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost door herinstallatie 9.10] KDEnlive laat zich niet installeren  (gelezen 1536 keer)

Hoi Beste mensen

hoopvol boog ik mij over de ontwikkelingen op filmgebied. Filmbewerking is het enige waarvoor ik nog windows (moet) gebruik(en). En het zou leuk zijn als ik dat geheel terzijde zou kunnen schuiven, nietwaar?

Ik heb openshot geïnstalleerd. Maar zo gauw ik er iets in gezet heb (een stukje film) dan loopt hij vast. Laat staan dat ik toekom aan iest bewerken. (Het ziet er als project overigens zeer hoopvol uit)

Vandaar dat ik dan wilde proberen met KDEnlive te gaan werken. maar dit laat zich niet installeren.
Via het winkeltje (onder toepassingen) niet en onder synaptic niet. Via synaptich zie ik dat ffmpeg zich niet laat installeren. Ik voeg plaatjes toe. Wat kan ik doen om kdenlive alsnog te laten draaien?

Moderator edit: Titel gefixt
« Laatst bewerkt op: 2009/11/06, 20:24:31 door Vistaus »

Offline jan11000

  • Lid
Re: KDEnlive laat zich niet installeren / Openshot loopt steeds vast
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/04, 17:26:10 »
Indien dit ubuntu 9.10 is dan ga ens naar de openshot website, daar staat iets van een probleem met 9.10.

Alles wat je ziet aan foutmelding tav bepaalde software(paketten) verwijder deze eens(misschien openshot), en deze software(paketten) weer opnieuw installeren(openshot niet).

« Laatst bewerkt op: 2009/11/04, 17:27:46 door jan11000 »

Re: KDEnlive laat zich niet installeren / Openshot loopt steeds vast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/04, 19:46:48 »
Indien dit ubuntu 9.10 is dan ga ens naar de openshot website, daar staat iets van een probleem met 9.10.

Alles wat je ziet aan foutmelding tav bepaalde software(paketten) verwijder deze eens(misschien openshot), en deze software(paketten) weer opnieuw installeren(openshot niet).



@ Jan

Er bleken allerlei codecs te missen sinds de installatie en deinstallatie van moonlight en microsoft codecs. Ik ben maar gewoon een nieuwe installatie begonnen en inmiddels staat KDEnlive erop. Ben benieuwd. Dank voor antwoord.