Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Notebook  (gelezen 608 keer)

Offline yJi

  • Lid
Notebook
« Gepost op: 2015/07/20, 00:09:09 »
Ben van plan om mijn 4 weken oude Notebook van BTO weer te verkopen.
Zie het nu er niet meer van nu mijn AIO's daarop niet juist werken.
Dat zal jullie mogelijk wel niet begrijpen. Weet nog niet welke prijs ik er voor wens.

Mogelijk iets wat ik nog niet gedaan heb op mijn 64 bit Notebook is misschien nog een laatste
mogelijkheid.
Eerst Windows 7 installeren en dan in VirtualBox Linux Mint 17.2 gaan installeren, mogelijk
dien ik dan wel te werken met Internet Explorer als Browser anders werkt immers de Fritz.Box weer niet mee.
Dus niet naast elkaar, maar in elkaar. EZ-man heeft zo Linux in Windows 8.1 gezet meende ik me te herinneren. Maar ja hij heeft geen Fritz.box.
Dan mogelijk werkt de AIO's dan ook als netwerk onderdelen, anders blijft mij enkel maar mijn 32 bit joybook, daarop werkt immers wel alles zoals ik het wens.
« Laatst bewerkt op: 2015/07/20, 00:33:22 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Notebook
« Reactie #1 Gepost op: 2015/07/20, 07:53:57 »
Van netwerken begrijp ik niets, van de scanner iets meer. Het is me opgevallen dat sommige scanner moeilijk aan de praat te krijgen zijn in een 64 bit systeem. Er wordt dan geadviseerd om 32 bit lib's toe te voegen (welke ?). Of anders het hele systeem 32 bit, Zoals gezegd, ik ben geen kenner in dit soort zaken.

Als voorbeeld van een 32 bit scanner driver in een 64 bit systeem :  Brother Printer MFC-290C samen met Toshiba Satellite, 12.04 64 bit
« Laatst bewerkt op: 2015/07/20, 09:12:37 door EZ-man »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Notebook
« Reactie #2 Gepost op: 2015/07/20, 10:30:09 »
Wat werkt er niet in je BTO?
Op geen van beiden uit mijn onderschrift heb ik problemen.............
Alleen een netwerkprobleem, wanneer bluetooth aanstaat, maar dat is te overzien.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline yJi

  • Lid
Re: Notebook
« Reactie #3 Gepost op: 2015/07/20, 20:22:50 »
Wat werkt er niet in je BTO?
Op geen van beiden uit mijn onderschrift heb ik problemen.............
Alleen een netwerkprobleem, wanneer bluetooth aanstaat, maar dat is te overzien.

Alles werkt helemaal op mijn oude 32 bit Joybook van BenQ, op de nieuwe 64 bit BTO is het enige wat ie wel doet is printen. Rechstreeks via USB of via het netwerkje via de Lankabel.
Brother heeft mijn voorkeur omdat die ook A3 aankan. PSKF de HP 1410 kan alleen maar A4 aan, maar desnoods dan maar, maar liever de Brother.

Van netwerken begrijp ik niets, van de scanner iets meer. Het is me opgevallen dat sommige scanner moeilijk aan de praat te krijgen zijn in een 64 bit systeem. Er wordt dan geadviseerd om 32 bit lib's toe te voegen (welke ?). Of anders het hele systeem 32 bit, Zoals gezegd, ik ben geen kenner in dit soort zaken.

Als voorbeeld van een 32 bit scanner driver in een 64 bit systeem :  Brother Printer MFC-290C samen met Toshiba Satellite, 12.04 64 bit

Daar heb ik eigenlijk totaal geen verstand, wat ik wel nog steeds ervaar is dat dit lastig werkend kan krijgen op mijn nieuwe 64 Bits BTO qua scannen, en faxen, kopiƫren weet ik niet mogelijk doet dat het wel. Maar ja wat heb ik eraan als ie niet wil scannen. Beide programma's herkennen het wel, maar kunnen er toch niet mee werken.
Hetgeen jij stelde dat zegt me weer helemaal niets De brother heeft er GEEN problemen mee, maar de BTO dus wel, en ook de dealer heeft daar dan weer geen kaas van gegeten omdat ik onder Linux werk.
Zij stellen dan dat ik dan beter maar terugkeer naar Windows!!!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Notebook
« Reactie #4 Gepost op: 2015/07/20, 21:27:05 »
Yji,
Waar ik eigenlijk op doelde is: installeer op proef een 32 bit Mint 17. Per slot van rekening kan dit niet langer zo duren. En je niet druk maken om allerlei andere zaken, alleen die printer/scanner aan de praat krijgen. Het is nog steeds een kwestie van verkennen.

Offline yJi

  • Lid
Re: Notebook
« Reactie #5 Gepost op: 2015/07/21, 13:00:00 »
Yji,
Waar ik eigenlijk op doelde is: installeer op proef een 32 bit Mint 17. Per slot van rekening kan dit niet langer zo duren. En je niet druk maken om allerlei andere zaken, alleen die printer/scanner aan de praat krijgen. Het is nog steeds een kwestie van verkennen.

ik heb een LM 17.1 Xfce 32 bit op mijn oude BenQ, daar werkt het dus wel. Druk maken erom, nee dat doe ik al lang niet meer. hoe vraag je dat op in terminal aangaande de 32 bit joybook, mogelijk geeft dat dan de juiste info en kan ik die toepassen op de BTO 64 bit.

ik las iets dat het wel zou kunnen werken in de root bij andere brother apparaten, mijn  MFC-J5910DW kwam ik trouwens nergens tegen aangaande dit probleempje op het Ubuntu forum.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Notebook
« Reactie #6 Gepost op: 2015/07/21, 13:39:50 »
Yji,
Je blijft om de zaak heen draaien: installeer - op proef, op je nieuwe BTO - een 32 bit Mint 17.

En waar ik zei dat je je niet druk moet maken heeft het betrekking op de proef:
schenk bij de 32 bit installatie geen aandacht aan het optuigen van een volledig werkend systeem (met browser email etc),
maar richt je alleen op de printer.


Oef

Offline yJi

  • Lid
Re: Notebook
« Reactie #7 Gepost op: 2015/07/21, 20:00:39 »
Voor jou kan het dan oef zijn maar 32 bit Mint werkt niet op de 64 bit BTO, al laatst geprobeerd hoor.

Kan men in een brother.ppd file zien waar het mogelijk aan kan liggen.

Heb het weer geprobeerd maar de Brother files laat zich weer niet installeren. onder 32 bit  Ugh!
« Laatst bewerkt op: 2015/07/21, 23:53:25 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Notebook
« Reactie #8 Gepost op: 2015/07/21, 20:44:59 »
Wat werkt er precies niet? Heb je in het BIOS de modus op Legacy gezet? Dat is namelijk nodig om 32-bit te kunnen booten op een moderne, 64-bit laptop.

Offline yJi

  • Lid
Re: Notebook
« Reactie #9 Gepost op: 2015/07/21, 23:55:49 »
Wat werkt er precies niet? Heb je in het BIOS de modus op Legacy gezet? Dat is namelijk nodig om 32-bit te kunnen booten op een moderne, 64-bit laptop.

Liet zich wel installeren tot aan de AIO dan, daar doet ie helemaal niets mee. Legacy staat volgens mij niet in mijn bios, ga dat zo nog even bekijken...

Mogelijk doet Legacy dat zelf het is te vinden onder CD/DVD, HDD, maar bovendien boot ie wel op 32 bit..., maar ook na activeren van Legacy, doet ie weer niets qua scannen enzo op de 64 bit notebook.
« Laatst bewerkt op: 2015/07/22, 12:08:51 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro