Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] verkeerde tijd?  (gelezen 633 keer)

[opgelost] verkeerde tijd?
« Gepost op: 2013/11/22, 23:49:25 »
Hallo iedereen,

Sinds een aantal dagen als ik inlog op mijn webapplicatie dan zie ik een verkeerde tijd. Ik heb al een aantal dingen onderzocht en het lijkt er op dat ik ook ntpdate niet kan gebruiken omdat er een tijdelijk probleem zou zijn met het niet op kunnen zoeken van de server. Ook kan ik niet updaten als ik apt-get update gebruik.

Ik draai de server in een virtuele omgeving (VMware Workstation 10). De dingen die ik zelf al onderzocht heb zijn:

- Tijdzone: europa / amsterdam (/etc/timezone)
- DNS instellingen (/etc/network/interfaces)
- Syslog (/var/log/syslog): hieruit bleek of leek de BIOS tijd niet correct te zijn en heb ik inmiddels aangepast. Echter na een reboot, geen succes.

De tijd is inmiddels bijna goed. Hij loopt nog een uur voor op de tijd waarin we nu zitten. De tijd die hij nu aangeeft is:

wo nov 20 23:51 uur CET.

Het is een uur vroeger op mijn DE welke Linux Mint 15 is. Ik denk dat het probleem een DNS probleem is maar hoe kom ik er achter? Webapplicatie is gewoon te benaderen, zowel lokaal als extern.

Graag zou ik wat advies vragen. Hieronder vind je nog wat informatie:

# /etc/network/interfaces
# the primary network interface
iface eth0 inet static
address <IP>
netmask 255.255.255.0
network <IP>
broadcast <IP>
gateway <IP>
nameserver 8.8.8.8



« Laatst bewerkt op: 2013/11/23, 16:24:28 door theancientone »

Re: [ubuntu 12.04 LTS server] verkeerde tijd?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/23, 16:23:42 »
Hallo iedereen,

Ik heb het probleem zelf op kunnen lossen gelukkig. Na het (nogmaals) controleren van de netwerk instellingen van zowel VMware als de server schoot me te binnen dat ik een statisch ip heb vast gelegd in mijn router. Omdat ik recent geleden ben overgestapt van Virtualbox naar VMware workstation 10 heeft deze een nieuw MAC adres gekregen waardoor het statische ip adres niet meer klopte. Dit heb ik verholpen door dit te corrigeren en alles funtioneerd weer.