Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: compiz fusion werkt niet  (gelezen 1091 keer)

kapiteinkoek

  • Gast
compiz fusion werkt niet
« Gepost op: 2007/10/31, 20:01:31 »
ik heb zojuist geprobeert ubuntu in dualboot te installeren met windows wat totaal de mist in ging, de pc wilde niet meer opstarten (iets met disk errors, geen windows en geen linux dus). daarop heb ik windows xp geinstalleerd en lekker simpel de wubi installer gebruikt http://wubi-installer.org/ wat in 1x perfect ging. nu is dit mijn eerste poging om met linux te werken dus weet ik er niks vanaf. ik heb nadat ik wat had rondgekeken in ubuntu deze tutorial gevonden:
http://ubuntastic.wordpress.com/2007/08/30/het-installeren-van-compiz-fusion/
en deze uitgevoerd. hier even een opsomming van wat ik heb gedaan in de terminal:

sudo apt-get remove compiz-core desktop-effects
sudo gedit /etc/apt/sources.list

daar dit toegevoegd:

# Treviño’s Ubuntu feisty EyeCandy Repository (GPG key: 81836EBF - DD800CD9)
# Many eyecandy 3D apps like Beryl, Compiz, Fusion and kiba-dock snapshots
# built using latest available (working) sources from git/svn/cvs.
deb http://download.tuxfamily.org/3v1deb feisty eyecandy
deb-src http://download.tuxfamily.org/3v1deb feisty eyecandy

daarna weer verder in de terminal:

gpg --keyserver subkeys.pgp.net --recv-keys 81836EBF
gpg --export --armor 81836EBF | sudo apt-key add -
sudo apt-get install compiz compiz-gnome compizconfig-settings-manager compiz-fusion-plugins-extra compiz-fusion-plugins-unofficial libcompizconfig-backend-gconf

en als laatst:
compiz --replace

hierna ging alles de mist in, ubuntu wilde niet opstarten maar windows wel. toen googelde ik wat en vond dat ik de partitie waar ubuntu was geinstalleerd moest defragmenteren, en dit hielp. ubuntu was weer gewoon toegankelijk.
toen ik weer in de terminal "compiz --replace" typte kreeg ik van die mooie wobbly windows maar meer nog niet. als ik kijk in System->Voorkeuren->  staat hier wel de CompizConfig Settings Manager, maar er gebeurt niks.

toen keek ik nog even goed en zegt de terminal nadat ik "compiz --replace" heb uitgevoerd het volgende:
inotify_add_watch: No such file or directory
A handler is already registered for the path starting with path[0] = "org"
A handler is already registered for the path starting with path[0] = "org"
A handler is already registered for the path starting with path[0] = "org"
A handler is already registered for the path starting with path[0] = "org"
A handler is already registered for the path starting with path[0] = "org" (dit staat er echt een stuk of 1000 keer)
/usr/bin/compiz.real (core) - Error: no 'core' plugin with ABI version '20070917' loaded
/usr/bin/compiz.real (3d) - Error: InitObject failed
/usr/bin/compiz.real (core) - Error: Couldn't activate plugin '3d'

ik heb volgens mij versie 7.04 van ubuntu dus ik had gedacht dat de tutorial wel zou werken. helaas is dit niet het geval en i hoop dat iemand mij op weg kan helpen? :D

compiz fusion werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/31, 23:47:25 »
Wat heb jij allemaal wel niet gedaan met die pc van je? ;) Linux defragmenteren is iets nieuws voor mij :D Maar gezien het feit dat je het gebruikt onder windows is dat eigenlijk niet zo verbazend... :)

Mij lijkt het meest verstandig om dat hele virtual machine gedoe te vergeten en Ubuntu gewoon op een aparte partitie te zetten. Die harddiskerrors moeten ook op te lossen zijn.

Mocht je het nog eens willen proberen met installeren, zet Windows dan als eerste erop, op de eerste partitie. Ubuntu kun je d'r naast zetten op een aparte partitie. Vergeet niet ook een partitie aan te maken voor het swapfile van Linux.

Nu wat betreft de compizproblemen: geen idee wat er fout is. Wellicht is het goed om een clean install van Ubuntu Gutsy te doen, want daar zit Compiz standaard in. Hoef je geen repositories van derden erin te zetten ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

compiz fusion werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/01, 01:27:12 »
Hmmz je weet dat WUBI een Windows proggie is om je kennis te laten maken met Ubuntu ????

Het in dus gewoon een kennismakings programma, nix meer en nix minder.

Het installeerd zich en het werkt en als je het zat bent uninstal je het.

Het is dus niet de echte Ubuntu waar je van alles en nog wat in kan installeren en volledig op zichzelf werkt.

Je kan dus niet zomaar upgraden naar een andere flavour en of zomaar dingen zoals compiz erin zetten.

Misschien dat het een kans heeft maarmaak je niet blij.

Als je echt Ubuntu wilt installeer dan de echte en doe dit dan als dualboot.

Dan zit compiz er al in en of kan je alles installeren wat je wilt.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

kapiteinkoek

  • Gast
compiz fusion werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/01, 14:09:21 »
wat staat op de wubi installer website:

Is this running Ubuntu within a virtual environment or something similar?

No. This is a real installation, the only difference is that Ubuntu is installed within a file as opposed to being installed within its own partition. Thus we spare you the trouble to create a free partition for Ubuntu. And we spare you the trouble to have to burn a CD-Rom.

wat er ook staat is dit:

Any gotcha?

Hibernation/suspend is not supported under Wubi, moreover Wubi filesystem is more vulnerable to hardreboots (unplugging the power) than a normal filesystem, so try to avoid unplugging the power. These problems, however, are no longer present once the Ubuntu install created by Wubi has been transferred to a dedicated partition using LVPM.

dus het is volgens mij gewoon ubuntu waar je van alles en nog wat kan installeren en dat praktisch op zichzelf werkt.

dualboot wil niet omdat de pc simpelweg niet opstart als er een partitie op de hardeschijf staat met een indeling anders dan ntfs en fat32 (misschien nog andere dingen, maar in iedergeval boot hij niet als er een linux swap partitie op staat of ext2 of ex3 partities).

compiz gaat dus niet lukken op mijn installatie? :o

-edit
ik heb inmiddels de
/usr/bin/compiz.real (core) - Error: no 'core' plugin with ABI version '20070917' loaded
/usr/bin/compiz.real (3d) - Error: InitObject failed
/usr/bin/compiz.real (core) - Error: Couldn't activate plugin '3d

errors weten te verhelpen, nu krijg ik alleen nog de volgende errors:
inotify_add_watch: No such file or directory
A handler is already registered for the path starting with path[0] = "org"

weet iemand hoe ik deze verhelp zodat ik zo'n mooie kubus desktop kan krijgen?

hosti

  • Gast
compiz fusion werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/01, 21:04:41 »
hmmm... van hetgene ik lees lijkt dat op een windows gebruiker die aan't kloeien is mbv een of ander "hulp"programma.
Kort maar krachtig: vergeet die nest want van ik lees komt dat toch niet goed (defragmenteren??? - pardon? :) )
Gewoon een nieuwe partitie maken naast die waarop je windows staan, daarna gewoon booten van je ubuntu cd en m'n installeren op de nieuwe partitie.

*edit: je windows partitie herschalen en met de vrijgekomen ruimte een nieuwe partitie maken gaat natuurlijk ook, moest je geen ruimte over hebben

kapiteinkoek

  • Gast
compiz fusion werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/02, 17:12:39 »
Citaat van: hosti
hmmm... van hetgene ik lees lijkt dat op een windows gebruiker die aan't kloeien is mbv een of ander "hulp"programma.
Kort maar krachtig: vergeet die nest want van ik lees komt dat toch niet goed (defragmenteren??? - pardon? :) )
Gewoon een nieuwe partitie maken naast die waarop je windows staan, daarna gewoon booten van je ubuntu cd en m'n installeren op de nieuwe partitie.

*edit: je windows partitie herschalen en met de vrijgekomen ruimte een nieuwe partitie maken gaat natuurlijk ook, moest je geen ruimte over hebben
misschien komt het omdat ik een windows gebruiker ben, maar jou post slaat als een tang op een varken. ik heb linux inderdaad geinstalleerd met een hulpprogramma en dat heb ik al eerder aangegeven. wat ik ook al heb aangegeven is dat een normaal dualboot systeem niet werkt op deze pc.

ik zoek simpelweg een oplossing voor deze error:

inotify_add_watch: No such file or directory
A handler is already registered for the path starting with path[0] = "org"

en daar heeft mijn dualboot systeem volgens mij helemaal niks mee te maken.

compiz fusion werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/02, 22:01:44 »
Wat gaat er dan mis bij het dualbooten?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

willempie

  • Gast
compiz fusion werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/05, 20:42:45 »
Beryl installatie op Ubuntu 7.04 Feisty Fawn.

http://www.ubuntu-forums.nl/kb.php?mode=article&k=77