Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgenomen VHS , met welk programma kan je de kwaliteit verbeteren?  (gelezen 3838 keer)

Eindelijk een VHS band op kunnen nemen en converteren naar MP4. Echter de kwaliteit van het beeld laat te wensen over, zoals verwacht bij oude video banden. Is er een programma waarmee je de beeldkwaliteit kan verbeteren? (Een soort Gimp maar dan voor video)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Opgenomen VHS , met welk programma kan je de kwaliteit verbeteren?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/17, 20:16:22 »
Ik denk dat je met Avidemux een eind kunt komen :)

Re: Opgenomen VHS , met welk programma kan je de kwaliteit verbeteren?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/18, 12:37:56 »
Ik denk dat de kwaliteit beperkt wordt door je Konig device. Ik heb hetzelfde.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline vanadium

  • Lid
Re: Opgenomen VHS , met welk programma kan je de kwaliteit verbeteren?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/18, 13:11:37 »
Avidemux is inderdaad het geëigende programma hier. Het bevat heel wat filters waarmee je, voorzichtig, de beeldkwaliteit van de opname wat kunt oppeppen.

De matige kwaliteit zal niet zozeer aan je opnameapparatuur liggen, maar wel aan het feit dat het VHS blijft. Een beeldformaat met lage resolutie, dat er op een hoge resolutiecomputerscherm (en TV) altijd heel slecht zal blijven uitzien. Eens je je opnames op een klassieke TV gaat afspelen, zal dat wel meevallen: dan zal het er zowat even goed uitzien als wanneer je de banden rechtstreeks afspeelt. Heb je goed met de avidemuxfilters gewerkt, dan kan het resultaat er zelfs iets beter uitzien.