Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Crash met installatie  (gelezen 1052 keer)

nom001

  • Gast
Crash met installatie
« Gepost op: 2008/04/22, 19:18:20 »
Hallo allemaal,

Telkens als ik probeer Ubuntu 7.10 te installeren, crasht het installatieprogramma (of een onderdeel ervan).
Dit gebeurd nadat ik mijn gebruikersnaam, wachtwoord etc. heb ingevuld (gegevens eerste gebruiker), stap 6 van 7.
Ik maak geen gebruik van de optie om instellingen, email, wallpapers etc. vanuit Windows XP binnen te halen in Ubuntu, stap 5 van 7.
Ik heb eerst Windows XP schoon geinstalleerd (20 gig groot) alleen voor CAD programma's (Autocad/Microstation)
De overige 140 gig van mijn 1e schijf wil ik gebruiken voor Ubuntu (root van +/-137 gig en een swap  file van 2 gig).
Verder heb ik nog een 500 gig SATA schijf die ik als home gebruiken wil (mount point /home).
Ik heb tevens een paar keer geprobeerd Ubuntu te installeren na een reboot van mijn pc, maar hetzelfde resultaat kwam bij stap 6 van 7 >> een crash en de installatieprogramma die niet doorloopt (???)
Ik heb dit bij 2 originele cd's, eentje besteld via deze site en 1 cd die bij het blad Linux Starters zat, alletwee Ubuntu 7.10.

De melding die ik krijg is:
'Sorry, the program "ubiquity" closed unexpectedly'

Hoe lang duurt het meestal voordat ik die volledige overzicht krijg (stap 7 van 7)?
En weet iemand wat deze foutmelding betekend?
Weet iemand ook hoe ik dit kan voorkomen?
Ik zou graag toch een keer Ubuntu op mijn pc willen draaien naast Windowx XP (vanwege CAD programma's).

Alvast bedankt!
Ron

Crash met installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/22, 19:38:57 »
Alternate CD? Wellicht werkt die wel goed.
Op de chat te vinden als debiantux

nom001

  • Gast
Crash met installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/22, 19:46:20 »
Citaat van: kebabfish
Alternate CD? Wellicht werkt die wel goed.
Zit er wezenlijk verschil tussen een gewone cd en een alternate cd?
Ik zag namelijk dat die alternate cd geschikt is voor pc's met weinig geheugen, nu heb ik er 1536 mb inzitten, dus echt weinig ook weer niet.
En het installeren vanaf deze cd werkt idem dito als bij een gewone desktop cd?

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Crash met installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/22, 20:01:11 »
alternate-cd is een text-based install, live-cd is een grafische install. Aangezien de foutmelding is dat ubiquity crasht, dan is het wellicht de moeite waard om de alternatecd te proberen (ubiquity is namelijk het programma dat de grafische install uitvoert). Je zou ook een paar daagjes kunnen wachten totdat 8.04 is verschenen en dan alsnog een grafische install uitvoeren, grote kans dat de bug daarin is opgelost.