Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nederlands fotoprogramma voor Ubuntu remix(mini laptop)  (gelezen 3711 keer)

Gabbertje

  • Gast
Nederlands fotoprogramma voor Ubuntu remix(mini laptop)
« Gepost op: 2010/01/11, 10:42:57 »
Wie weet een Nederlands talig eenvoudig fotoprogramma dat geschikt is voor Ubuntu remix(mini laptop msi)degene die er standaard opzat ,,F spot,, is Engelstalig.
En ik heb ook gekeken bij Google en daar Picasa gevonden maar ik kreeg een waarschuwing in beeld dat dat m,n pc zou kunnen beschadigen,dus ben nu wat huiverig.
Alvast dank voor je reactie!!!

Re: Nederlands fotoprogramma voor Ubuntu remix(mini laptop)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/11, 17:20:30 »
Wie weet een Nederlands talig eenvoudig fotoprogramma dat geschikt is voor Ubuntu remix(mini laptop msi)degene die er standaard opzat ,,F spot,, is Engelstalig.
En ik heb ook gekeken bij Google en daar Picasa gevonden maar ik kreeg een waarschuwing in beeld dat dat m,n pc zou kunnen beschadigen,dus ben nu wat huiverig.
Alvast dank voor je reactie!!!

F-spot is gewoon in het nederlands. Waarschijnlijk even taalondersteuning instellen met: Systeem >> Beheer>> Taalondersteuning

Picasa heb ik zonder problemen draaien onder Ubuntu, dus gewoon installeren zou ik zeggen.

Succes

Re: Nederlands fotoprogramma voor Ubuntu remix(mini laptop)
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/12, 00:44:04 »
En ik heb ook gekeken bij Google en daar Picasa gevonden maar ik kreeg een waarschuwing in beeld dat dat m,n pc zou kunnen beschadigen,dus ben nu wat huiverig.
Je computer zelf beschadiggen dat kan niet, hooguit je besturingssysteem.
Ik weet niet waar je dit gelezen hebt, maar dat is waarschijnlijk iets van google om zich gerechtelijk in te dekken, daar zou ik me niet te veel zorgen over maken.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Re: Nederlands fotoprogramma voor Ubuntu remix(mini laptop)
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/14, 20:16:22 »
Ten eerste is Picasa veilig.
Ten tweede is de Linux-versie van Picasa alleen beschikbaar in het Engels.
http://picasa.google.com/linux/