Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe 'recente bestanden' standaard óók zichtbaar maken in Thunar?  (gelezen 394 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Als je Thunar (*) start in Xubuntu 14.04, krijg je links in je scherm een aantal mappen te zien:
  • apparaten
    [mijn eigen map]
    bureaublad
    prullenbak
    netwerk

Soms (herhaal: soms) verschijnt er ook een verwijzing naar "recente" bestanden of mappen. Erg praktisch.

Maar, hoe zorg ik ervoor dat je dat "recente" ALTIJD te zien krijgt? Bestaat er niet ergens in Xubuntu een map met recente bestanden dat altijd raadpleegbaar is of zou moeten kunnen zijn?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Hoe 'recente bestanden' standaard óók zichtbaar maken in Thunar?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/26, 23:07:17 »
Hallo, via een omweggetje kan dat. Voeg aan de balk bovenin (hoe heet die, is geen menubalk toch?) het element Places toe (Engels, Emplacements in 't Frans, weet even niet de Nederlandse term, Plaatsen, Locaties?), dan zie je een icoontje met een mapje, klik daarop en je ziet de ingang Recente bestanden. Dat werkt op z'n minst voor de helft, dat betekent soms zie je daar een lijstje met recente bestanden maar vaak ook een lijstje met grafische elementen van een of andere webpagina.

Tip. Als je LibreOffice hebt geïnstalleerd, sleep dan de hoofdmenu-ingang Bureau - LibreOffice (zonder enige toevoeging) naar de werkbalk boven aan je scherm. Als je in het vervolg daar op klikt krijg je een lijstje met recente bestanden van LibreOffice Writer, LibreOffice Calc en alle rest. Erg handig.

Offline Jenske

  • Lid
Re: Hoe 'recente bestanden' standaard óók zichtbaar maken in Thunar?
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/26, 23:19:08 »
Dat was het inderdaad.

Ik wilde per se géén recente bestandenlijst van LO, aangezien ik "gewoon" al mijn recentste bestanden wil kunnen benaderen, of die nu van LO komen of niet. Bovendien houdt elk LO onderdeel wel een eigen lijst van recente bestanden bij.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM