Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Plak elke dag een Printje  (gelezen 12489 keer)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Plak elke dag een Printje
« Gepost op: 2014/12/16, 22:35:01 »
Uit het draadje: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=85227.0 (Verspreiding van Linux: nieuwe strategieën?)



Vinden jullie dat geschikt voor de actie:

Plak elke dag een Printje

Ik hoor het wel. De afbeelding is gemaakt via Scribus. De pdf heeft actieve weblinks naar de Ubuntu site en het Forum.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Tom

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/16, 22:43:06 »
Vind dat uitstekend !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/16, 22:48:20 »
Ja, mooi. 
Misschien een QR code toevoegen: http://www.qr-genereren.nl/  Dan leveren die telefoons een zinvolle bijdrage  ^-^   Edit: onderstaande QR is van  www ubuntu-nl  org
« Laatst bewerkt op: 2014/12/16, 22:58:10 door EZ-man »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/16, 22:52:54 »
Ja, mooi. 
Misschien een QR code toevoegen: http://www.qr-genereren.nl/  Dan leveren die telefoons een zinvolle bijdrage  ^-^

Lijkt me een goed idee!

Plak elke dag een Printje
« Laatst bewerkt op: 2014/12/16, 22:55:47 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Henkp

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/16, 23:42:34 »
Sorry dat ik het moet zeggen, maar ik vind het totaal niets, is veel te druk en te schreeuwerig.
Zet er het Linux logo op en een link is meer dan voldoende. Zakelijk gezien vind ik het een grote afknapper.

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/17, 00:01:58 »
Ok,het is wat druk,maar de link naar de Android telefoons is een goede!Al die smartphone gebruikers zullen daar van op kijken..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/17, 00:11:12 »
Ja, mooi. 
Misschien een QR code toevoegen: http://www.qr-genereren.nl/  Dan leveren die telefoons een zinvolle bijdrage  ^-^   Edit: onderstaande QR is van  www ubuntu-nl  org

Werkt prima, die QR-code :)

@Just: Mooi gemaakt! Deze is heel goed voor verspreiding :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #7 Gepost op: 2014/12/17, 08:40:35 »
Sorry dat ik het moet zeggen, maar ik vind het totaal niets, is veel te druk en te schreeuwerig.
Zet er het Linux logo op en een link is meer dan voldoende. Zakelijk gezien vind ik het een grote afknapper.
Ben ik het grotendeels mee eens. Het kan met minder tekst toe, en vooral minder grote tekst. :)

Offline PKing

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #8 Gepost op: 2014/12/17, 08:41:28 »
Sorry dat ik het moet zeggen, maar ik vind het totaal niets, is veel te druk en te schreeuwerig.
Zet er het Linux logo op en een link is meer dan voldoende. Zakelijk gezien vind ik het een grote afknapper.

Of het te druk is vindt ik eigenlijk op dit moment geen punt van discussie, want er is geen alternatief :police:
Maar alleen een logo en een link is gewoon te weinig, zolang je niet de bekendheid hebt van zeg maar een grote keten, zul je dus iets meer moeten vertellen over het merk.
Dat is wat hier gebeurt, en inhoudelijk klopt het gewoon.
Mijn *persoonlijke* smaak is, dat het iets te druk is, maar teksten bedenken is niet echt mijn ding.

Dus is deze versie altijd beter dan geen versie :evil:
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #9 Gepost op: 2014/12/17, 08:50:31 »
Linux in de ruimtevaart?

Wist ik niet maar Raspberry Pi vergezelt astronaut bij ruimtemissie  :)
Klik links bovenin op Documentatie

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #10 Gepost op: 2014/12/17, 09:28:44 »
Sorry dat ik het moet zeggen, maar ik vind het totaal niets, is veel te druk en te schreeuwerig.
Zet er het Linux logo op en een link is meer dan voldoende. Zakelijk gezien vind ik het een grote afknapper.

OK. Dat is ook een optie.  Welk Linux logo wil je dan en welke link?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline RikRik

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #11 Gepost op: 2014/12/17, 09:29:18 »
Goed idee jvecht!! Het is luid en duidelijk..  Uitprinten... en dan? Waar waar wil je de poster ophangen? Prikborden van bedrijven, winkels, buurthuizen, sportverenigingen, lantaarnpalen, bushokjes, enz 
« Laatst bewerkt op: 2014/12/17, 09:50:50 door RikRik »

Frederik

  • Gast
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #12 Gepost op: 2014/12/17, 09:39:15 »
Goed idee jvecht!! Het is luid en duidelijk..  Uitprinten... en dan? Waar waar wil de poster ophangen? Prikborden van bedrijven, winkels, buurthuizen, sportverenigingen, lantaarnpalen, bushokjes, enz

goeiegod, het activisme van de jaren zestig is weer terug. Allemaal in de weer met emmers behangplaksel en borstels. :laugh: :laugh:

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #13 Gepost op: 2014/12/17, 09:45:35 »
Linux in de ruimtevaart?

De NASA stapte over naar Linux nadat ze een virus hadden opgelopen. Als je miljarden per project uitgeeft kijk je wat anders tegen sommige dingen aan. En recent hadden ze nog zo'n probleempje, waarna ze alle laptops in het ISS om hebben gezet: http://www.extremetech.com/extreme/155392-international-space-station-switches-from-windows-to-linux-for-improved-reliability

Ook die geweldige Mars Rovers hebben Linux aan boord! Lees het geweldige verhaal hier: http://www.linuxjournal.com/article/7570 Het is zo jammer dat dat allemaal alleen maar in het Engels is. Ik zou het eerlijk gezegd allemaal dolgraag vertalen, maar zo simpel is het niet.

Linux is een prachtige parel. We zitten er hier wel eens op te hakketakken, maar dat vertekent het beeld een beetje. Aan de andere kant is Linux zover gekomen juist doordat niemand een blad voor de mond neemt en hoeft te nemen. Het moderne spel van politiek correcte reacties en meelopers onder erg foute managers is niet aan de orde en dat is een groot goed.

Nou weer On-topic, OK ;D ?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline RikRik

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #14 Gepost op: 2014/12/17, 09:46:33 »
Goed idee jvecht!! Het is luid en duidelijk..  Uitprinten... en dan? Waar waar wil de poster ophangen? Prikborden van bedrijven, winkels, buurthuizen, sportverenigingen, lantaarnpalen, bushokjes, enz

goeiegod, het activisme van de jaren zestig is weer terug. Allemaal in de weer met emmers behangplaksel en borstels. :laugh: :laugh:
Whahaha, ik ken die tijd heel goed gezien mijn leeftijd  =D

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #15 Gepost op: 2014/12/17, 09:47:59 »

goeiegod, het activisme van de jaren zestig is weer terug. Allemaal in de weer met emmers behangplaksel en borstels. :laugh: :laugh:

LOL! Ja. Maar heb je dan een alternatief?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline PKing

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #16 Gepost op: 2014/12/17, 10:03:21 »
Goed wat zouden de commentaren kunnen betekenen?

1. een duidelijk logo (welke dan)
2. iets minder druk (wie heeft een voorstel)

Dus wie doet een nieuw voorstel met de punten aangepast, of we gaan voor deze met een logo, en zien later wel wat we er nog meer aan zouden kunnen veranderen.

*persoonlijk* zou ik kiezen voor een opzet waarbij je de poster in iets aangepaste vorm ook op bijvoorbeeld Facebook kunt gebruiken?

Maar aangezien Jvecht tot nu toe de enige is die wat maakt in korte tijd, zouden kreten als "ik vindt het helemaal niks" best wel achterwege mogen blijven vind ik.
Dat doet namelijk de persoon achter de naam wel wat tekort.

Tot zover dan het breken van lansen enzo....... :evil:
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #17 Gepost op: 2014/12/17, 10:05:36 »
Ik heb ook maar een poging gedaan!

link werkt niet meer:   https://www.dropbox.com/s/9g1wpitbmornk5y/Plak%20maar%20raak.pdf?dl=0 heb het per ongeluk verwijderd!

Idee is natuurlijk van Just!  :)
« Laatst bewerkt op: 2015/01/02, 14:22:15 door pederoco »
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #18 Gepost op: 2014/12/17, 10:24:40 »
Maar aangezien Jvecht tot nu toe de enige is die wat maakt in korte tijd, zouden kreten als "ik vindt het helemaal niks" best wel achterwege mogen blijven vind ik.
Dat doet namelijk de persoon achter de naam wel wat tekort.

Het raakte me eerlijk gezegd wel wat hard, zo vlak voor het slapen gaan. Maar na wat nadenken: dat moeten we van elkaar kunnen hebben! Liever dat dan het moderne meelopen of die heel gehaaide "laten brullen en doodzwijgen, die lul" tactieken bij mensen die betrokken zijn, thuis zijn in de materie,  maar het niet zo goed weten te verwoorden.

Neehoor! Het is goed zo.

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline PKing

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #19 Gepost op: 2014/12/17, 10:28:33 »
Mijn baas vindt het waarschijnlijk niet goed als ik nu op 2 schermen een review ga doen, dus dat doe ik vanavond.....
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline RikRik

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #20 Gepost op: 2014/12/17, 11:06:18 »
Just, ik heb toch één minuscule punt van kritiek: op een oude computer waar nog standaard xp op geïnstalleerd staat,  zal de huidige versie van Ubuntu niet of zeer stroperig draaien. Ik zou de tekst veranderen  'zet er eens Xubuntu of Linux Mint xfce op' De link http://forum.ubuntu-nl.org/ suggereert dat Ubuntu de oplossing is voor een oude computer.. 

Offline duportail

  • Lid
    • ubuntushop
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #21 Gepost op: 2014/12/17, 11:28:29 »
Sorry dat ik het moet zeggen, maar ik vind het totaal niets, is veel te druk en te schreeuwerig.
Zet er het Linux logo op en een link is meer dan voldoende. Zakelijk gezien vind ik het een grote afknapper.

Offline PKing

  • Lid
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #22 Gepost op: 2014/12/17, 11:34:55 »
Ik vind de pay off onder Ubuntu wel goed eigenlijk.

Achtergrond was volgensmij bewust wit/kleurloos gelaten i.v.m zelf uitprinten....

Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Frederik

  • Gast
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #23 Gepost op: 2014/12/17, 11:48:58 »
LOL! Ja. Maar heb je dan een alternatief?

Nee eigenlijk niet omdat ik allergisch  :(  ben voor evangeliseren ongeacht het thema.
De enige bijdrage die ik lever is een vette linux xubuntu handtekening onder al mijn e-mail berichten en op fora waar ik actief ben wordt een user agent string getoond waarop iedereen kan zien dat ik met linux werk.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Plak elke dag een Printje
« Reactie #24 Gepost op: 2014/12/17, 11:49:39 »
Ik heb hier nog een zwik Ubuntuflyers liggen (ooit meegejat van de release party :P), met relatief weinig kleur maar een mooie lay-out (destijds gemaakt door het artworkteam). Bij interesse wil ik 'm wel even inscannen.