Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!  (gelezen 23348 keer)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #25 Gepost op: 2014/03/28, 10:08:59 »
@Vincent: Niet op torrents. Maar goed, 32-bits komt inderdaad vaker voor.

Wie is er zo stom om Windows als torrent binnen te halen?  Je kan geen md5sum controleren of wat dan ook (broncode controle bv) dus je bent dan enorm dom bezig. Dat soort mensen moet je niet aan Linux willen helpen want die mensen zijn van het type klikvee dat vind ja klikt /entert en dan opeens merkt dat de boel het niet doet. Dat soort kan ik missen als kiespijn en help ik niet.
Mee eens. Sommige mensen willen zich niet laten helpen: ze klikken overal op en ondanks dat je gezegd hebt dat het géén Windows is, willen ze toch om de haverklap Windows-programma's  draaien >>>> vechten tegen de bierkaai dus........ En als dat het geval is, help ik ze ook niet. En nu niet selectief verontwaardigd doen: het is niet mijn keuze om ze niet te helpen, die keuze maken ze zelf...... door niet te luisteren of open te staan.

Ik hoop voor de beginnende Linux gebruiker dat ze iemand anders als hulp krijgen. Van iemand die alleen
met XP gewerkt heeft kun je niet verwachten dat hij het verschil weet tussen een torrent en ftp of zo
laat staan dat hij zich al de vocabulaire eigen gemaakt heeft.

En 90 % is alleen maar "klikvee" en wat is daar verkeerd aan? Ze zijn misschien al meer dan 10 jaar bezig
met XP en hebben zich daar een weg doorheen geklikt, wie zijn de "Linux-experts" dan wel niet die daar
hun neus voor ophalen?  Bah!

Op zo'n manier wordt het nooit wat met Linux. Bij windows kun je tenminste nog terecht bij je handige neefje
of buurman... Er zijn zelfs studenten die voor een laag tarief aan huis komen om je problemen
met Windows te verhelpen zonder hautain gedrag.

Als ik met de beste bedoelingen een PC gered heb van de virusdood door er Ubuntu op te installeren (wat op dat moment dan feilloos draait), en na een maand staat er weer Windows op omdat die zogenaamde 'handige' buurjongen er niets van snapte, dan geef ik mijn energie liever aan mensen die er wél volledig achterstaan.

Het heeft helemaal niets met hautain gedrag te maken maar is puur realisme. Je energie kun je maar 1 keer uitgeven namelijk......

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #26 Gepost op: 2014/03/28, 10:37:28 »
Als ik met de beste bedoelingen een PC gered heb van de virusdood door er Ubuntu op te installeren (wat op dat moment dan feilloos draait), en na een maand staat er weer Windows op omdat die zogenaamde 'handige' buurjongen er niets van snapte, dan geef ik mijn energie liever aan mensen die er wél volledig achterstaan.
Dat is een bekend (en zeer demotiverend) verschijnsel, ja....

Maar het aardige is nu juist, dat dit niet speelt bij het einde van XP. Buiten Linux is er doorgaans geen alternatief voor die oude computers....  =D

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #27 Gepost op: 2014/03/28, 10:46:07 »
mijn ervaring is juist dat mensen sde grondbeginselen van marktwerking ineens niet meer begrijpen op het moment dat ik het woord "computer" noem.
stel het zo:

Mondeo is een product (auto) van Ford, Toyota is de concurrent van ford.
Senseo is een product (koffiezetapparaat) van Philips, nestle, nespresso en krups zijn de concurrenten van philips.

dit princiepe begrijpen mensen meestal wel, maar op het moment dat ik zeg "windows is een product van Microsoft" en "canonical en novell zijn de concurrenten van microsoft" dan begrijpen ze er ineens helemaal niets meer van... hoe kan dat?  >:( >:(

ook de redenaties zijn vreemd,
als ik ze vraag waarom ze een toyota aygo rijden dan is de beargumentatie meestal zoiets als "prijs/kwaliteitsverhouding, rijd zuinig (bij linux ram gebruik), heeft een cd-speler met bluetooth waar ik mijn mp3-speler aan kan hangen" etc. etc.
als ik ze vraag waarom ze een nespresso hebben en geen filterkoffiezetapparaat van de blokker, ook dan gaat het om prijs/kwaliteit, design etc.
maar bij windows is het argument altijd "omdat iedereen dat heeft" waarom? bij geen enkel ander product word die redenatie gebruikt waarom dan wel bij besturingssystemen?

als ik mensen wijs op deze tegenstrijdigheid in argumentatie dan krijg ik altijd een reactie als "bij een computer ligt dat anders!" en "jij snapt dat niet". hoezo? windows is toch gewoon een commercieel product dat net als andere producten gewoon verkocht word en net als andere producten concurrentie kent?
ook krijg ik te horen "maar dan kan ik niet alle programma's meer draaien", echter dat is hetzelfde als zeuren dan de koffiepads van de senseo niet in je nespresso-apparaat passen. Voor de nespresso heb je cupjes, en voor ubuntu heb je deb-paketten met programma's....

ik vind het niet erg als men voor windows kiest, maar om te kiezen moet je weten dat er een keuze is.
als men voor windows kiest dan wil ik mij daar alleen bij neerleggen als mensen op dezelfde manier hebben gekozen als bij het uitzoeken van een auto, koffiezetapparaat of bankstel, door te kijken en te vergelijken en te proberen....
« Laatst bewerkt op: 2014/03/28, 10:53:36 door niekn »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #28 Gepost op: 2014/03/28, 10:59:19 »
@niekn. Mooi verhaal, story of my life, kom dat erg vaak tegen (onlogische/tegensprekende redenaties: met argumenten kom je er niet.....)

ik vind het niet erg als men voor windows kiest, maar om te kiezen moet je weten dat er een keuze is.
Precies. Bij De Vrije PC hanteren we het motto: "Vrijheid is een keuze". Als je er niet voor kiest is het ook goed, maar weet dan wel dat je keuze bewust gemaakt hebt.....

Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #29 Gepost op: 2014/03/28, 11:00:20 »
@niekn
Helemaal eens.
Aanvullend: Bij het kopen van een auto weegt het argument dat een ander merk/type auto vast en zeker ook een ander dashboard heeft niet of nauwelijks. "Ach dat de richtingaanwijzer-bediening nu niet links maar rechts van het stuur zit daar wen je wel aan"

Maar als een Linux scherm en inrichting anders is dan XP dan is dat opeens griezelig.......
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #30 Gepost op: 2014/03/28, 11:12:35 »
Bij De Vrije PC hanteren we het motto: "Vrijheid is een keuze". Als je er niet voor kiest is het ook goed, maar weet dan wel dat je keuze bewust gemaakt hebt.....
Mooi gezegd :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #31 Gepost op: 2014/03/28, 11:18:42 »
Maar als een Linux scherm en inrichting anders is dan XP dan is dat opeens griezelig.......
Klopt. En als ze een andere telefoon krijgen (met een compleet afwijkende interface), dan wordt daar ook nooit praat over gemaakt. Maar bij computers werkt dat anders...... weird (eigenlijk: onbegrijpelijk)

Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #32 Gepost op: 2014/03/28, 12:04:30 »
@niekn: Het leuke is dat dat soort mensen roepen "ik kan niet alle programma's draaien" maar  dan niet erbij vertellen welke programma's dan niet. Want een hoop software is cross-platform, zoals Firefox, Thunderbird, LibreOffice, Spotify, Steam (tot op zekere hoogte maar het begin is er), QupZilla, VLC, enz. enz.

@femke98: Volledig met je eens.

Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #33 Gepost op: 2014/03/28, 12:19:28 »
Citaat
Het leuke is dat dat soort mensen roepen "ik kan niet alle programma's draaien" maar  dan niet erbij vertellen welke programma's dan niet. Want een hoop software is cross-platform, zoals Firefox, Thunderbird, LibreOffice, Spotify, Steam (tot op zekere hoogte maar het begin is er), QupZilla, VLC, enz. enz.

Het argument tegen Linux: “ik kan niet alle programma's draaien” herken ik voor een deel, maar ik kan dan wel uitleggen wat mijn probleem met Ubuntu is. Dat is de fotobewerking. Gewend zijnde aan Photoshop Elements is het een nogal steile leercurve om de voor Linux beschikbare fotobewerkingsprogramma’s eigen te maken. Daar hik ik voortdurend tegenaan, omdat ik zelfs voor betrekkelijk simpele bewerkingen vaak de handleiding moet raadplegen. Dat kost me al snel teveel tijd, waardoor ik terugkaar naar Photoshop. Alleen een betrekkelijk uitgebreide studie gaat mij (ooit) over die hobbel heenbrengen.

Voor het overige ben ik een tevreden Ubuntu-gebruiker op wat kleinigheden na.
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #34 Gepost op: 2014/03/28, 12:32:18 »
Favoriete Windowsprogramma's kan men prima blijven gebruiken..... De Windows XP op een tweevoudig opstartbare machine kun je nog 100 jaar met een gerust hart gebruiken, mits je maar de netwerkverbindingen hebt uitgeschakeld via het configuratiescherm. Voor je internetactiviteiten gebruik je dan uitsluitend Linux.  :)

Nu graag weer terzake: de laatste loodjes van de XP-campagne! Nog 11 dagen.....

Alles komt nu samen om Linux een enorme duw vooruit te geven:
- einde XP;
- Windows 8 is impopulair;
- men heeft sowieso geen geld voor iets nieuws (crisis);
- we hebben een paar goede LTS-distro's die laagdrempelig en beginnersvriendelijk zijn, en nog jaren meekunnen.

Over een paar weken is deze unieke golf aan belangstelling weer voorbij, dus pak die kans!

Hoort, zegt het voort..... Bijvoorbeeld aan de hand van deze campagnewebstek (ik herhaal het maar even): www.linuxtips.me


Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #35 Gepost op: 2014/03/28, 12:40:36 »
Ik heb nooit illegale software gedraaid, en heb ook nooit tot het simpele klikvee behoort. Dat komt misschien omdat ik van huis uit heel veel IT kennis heb meegekregen over het beheer van windows.

Dat mensen dan niet door mij geholpen willen worden omdat ik niet het simpele klikvee wil helpen heb ik vrede mee. Ik heb namelijk al genoeg mensen met computerproblemen die niet tot het klikvee behoren en besteed daar een significant deel van mijn vrije tijd aan.

Op het moment dat ik iemand help dan krijgt die persoon in het geval van een linux installatie er ook gelijk een klein boekwerkje van mij bij waarmee hij/zij altijd dingen kan terugzoeken om (kleine) problemen zelf op te lossen. Als mensen dan bellen met een probleem dan help ik ze graag.

Persoonlijk heb ik teveel klikvee geprobeerd te helpen om daar nog motivatie voor op te brengen.  De laatste weken heb ik 30 computers van Windows XP overgezet naar Xubuntu, waarbij ik er gelijk voor zorgde dat deze goed afgeconfigureerd zijn, wifi werkt, printers/ scanners zijn aangesloten en werken, etc. Die mensen wisten al hoe ze met computers om moesten gaan, maar waren gewoon nog niet op de hoogte van Ubuntu/ Mint of andere Linux distributies waarmee ze hun computer konden blijven gebruiken.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #36 Gepost op: 2014/03/28, 12:55:02 »
Terzake graag, mensen.... Dit onderwerp is te belangrijk om ten prooi te vallen aan geruzie.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #37 Gepost op: 2014/03/28, 13:04:27 »
@pjotr ik snap dat je ubuntu aan de man wilt brengen in deze vruchtbare tijd, maar hoe willen we dat doen?
het beste zou zijn om met een stapel laptops voor de ingang van de media-markt te gaan staan en iedereen tegen te houden die voor een nieuwe pc komt, ik wil daar best aan meehelpen, maar hoe wil je dit organiseren?
en hoort dit eigenlijk niet thuis in promotie?

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #38 Gepost op: 2014/03/28, 13:28:04 »
Ik zou wanneer ik het geheel van Vincent van te voren zou weten, niet eens door hem geholpen willen worden. Nu is hij geen steunpunt (staat niet op de lijst) want ja, zeg nou zelf....als iemand de zaken zo ziet en eigenlijk alleen slimme mensen wilt helpen.............tja, nou..............laat dan maar. Want wie is slim en wie niet?
Met slimheid heeft het niets te maken, zo lees ik het commentaar van Vincentlaborant. Het heeft wel iets met "willen" te maken. Als mensen nl. niet (echt) over willen stappen (dat alleen maar doen omdat ze jou zo aardig vinden.....), dan blijven ze in hun eigen tunnel, met hun eigen gewoontes en verwachtingen hangen.

En daar schiet niemand iets mee op. Hooguit een hoop ergernis (over en weer) over bv Windows-programma's die dan wel of niet meer werken en zo (ondanks een dual-boot want dat is voor een gemiddelde computer-analfabeet complete abacadabra is = mijn persoonlijke ervaring). In het slechtste geval krijgt Ubuntu/Linux een slechte naam van (en dat is laatste wat we willen denk ik)

Motto: het verhaal dient goed uitgelegd te worden en het moet niet gebracht worden als het walhalla >>>> en als men dat verhaal begrijpt, dan staat niets een succesvolle migratie meer in de weg.......
(choose your "battle")
« Laatst bewerkt op: 2014/03/28, 13:30:02 door markba »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #39 Gepost op: 2014/03/28, 13:56:47 »
Terzake graag, mensen.... Dit onderwerp is te belangrijk om ten prooi te vallen aan geruzie.
Dit is geen ruzie, hooguit een verschil in inzicht hoe dit onderwerp aan te vliegen. Ben het met femke98 eens dat het geven van wat linkjes naar wat webpagina's weliswaar erg nuttig is maar dat er meer voor nodig is. Echte hulp zal onontbeerlijk zijn (mijn optiek).

Markba, als mensen echt niet willen overstappen of echt niet willen, dan komen ze ook niet naar mij toe om hulp. Zo simpel is. het.
Klopt. Als ze eenmaal naar je toe komen (naar jou, mij, maakt niet uit), dan willen ze wel ja. Geen probleem daarmee.

Waar het nu om gaat: mensen die nog nooit van Linux gehoord hebben, waar een mooi verhaal aan gepresenteerd wordt (virusvrij, gratis, stabiel, etc.) maar die met hun hoofd nog helemaal bij Windows zitten (en daar eigenlijk ook willen blijven). Die moeten voor zichzelf eerst afvragen of ze wel over willen (en als alternatief een paar honderd euri aan een nieuwe Windows-bak willen uitgeven = hun eigen keuze).

Nogmaals: het verhaal goed uitleggen, vertel wat het kan en belangrijker wat het niet kan (denk aan Magister, ondanks pipelight hopen gezeik en ge-emmer).

Citaat
Kijk, je kan linken neerzetten naar hoe je iets moet doen, maar echte hulp, zoals ik met de meneer uit Doetinchem.....die volgende week zijn laptop komt halen en ik hem dan een uurtje kan bijstaan om iets uit te leggen, dat is altijd nog beter.
Precies. Dit is ook zoals De Vrije PC het doet: mensen kunnen hun systeem bij ons brengen en wij zorgen voor de installatie, uitleg en nazorg. Grootste kans op succes en tevredenheid....
« Laatst bewerkt op: 2014/03/28, 14:28:06 door markba »

Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #40 Gepost op: 2014/03/28, 14:50:40 »
Om te beginnen Linux aan te prijzen zul je moeten beginnen met het woord 'Linux' te droppen, behalve als je het over bijv. Linux Mint hebt. Focus je op wat je wilt aanprijzen. Wil je Ubuntu aanprijzen? Praat over Ubuntu. Wil je Linux Mint aanprijzen? Praat over Linux Mint. Wil je Bodhi aanprijzen? Praat over Bodhi. Het woord 'Linux' als een verzamelnaam kunnen we beter onder ons houden, hier in de community.

Vervolgens zouden we kunnen gaan flyeren voor de Release Party in Apeldoorn. Een flyer die duidelijk is, eerlijk is en misschien ook een referentie naar XP maakt om zo mensen aan te sporen te komen als ze een alternatief willen.

Daarnaast is het misschien leuk als 'de gevestigde orde' in Ubuntu-land, zoals De Vrije PC, deelneemt? Hoeft niet perse heel uitgebreid te zijn, maar een standje met evt. hulpaanbod (en contactkaartjes, voor mensen die hulp van De Vrije PC willen) zou al kunnen helpen.

Verder kun je dan nog, zoals ik al eerder zei en waarschijnlijk ook mee aan de slag ga, oude laptops zoeken bij de milieustraat, kijken of ze het nog doen, een beetje opknappen zodat ze er weer weer netjes en moderner uitziet, een goeie, snelle Linux-distro erop (afhankelijk van de specs) en wie weet kun je er iemand die je kent (of niet) een plezier mee doen.

Zomaar wat ideetjes :)

Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #41 Gepost op: 2014/03/28, 15:08:55 »
Is een kettingbrief een idee?
Je stuurt een email aan vijf kennissen (als bcc, niet als cc)  waarin je je verhaal vertelt.
De tekst kan zoiets zijn als de bijgevoegde affiche die ik een tijdje geleden ophing in ons appartement (met voornamelijk ouderen als ik).
Daarbij het verzoek dat iedere geadresseerde de mail doorstuurt aan vijf (andere) adressen.
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #42 Gepost op: 2014/03/28, 15:35:28 »
Kettingmails zijn een echte afknapper bij de meeste mensen. Wil je mensen wegjagen dan moet je dat doen.

 
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #43 Gepost op: 2014/03/28, 16:16:50 »
<knip>

@niekn: in een eerder bericht in dit draadje heb ik al wat mogelijkheden geopperd, zoals inzet van sociale media.... Maar het gaat er vooral om, dat je zelf kijkt wat er mogelijk is. Misschien een lezing op school (sommige leraren zullen best bereid zijn om wat lestijd ter beschikking te stellen), of een praatje houden bij een computerclub, noem maar op....

Wat naar mijn idee belangrijk is: hou 't simpel. Beperk je tot één Linuxdistro, want anders breng je de mensen in verwarring. Kies er eentje die laagdrempelig is en qua menu enigszins op Windows lijkt. Bovendien moet-ie lage systeemeisen stellen, want die XP-bakkies zijn vaak erg oud.

Ga bovendien voor tweevoudige opstart, want dan kunnen ze veel van hun geliefde XP-progjes nog blijven gebruiken. Mits er maar geen internetverbinding is in XP, is dat geen enkel probleem.

@Old man: je idee is goed, maar de vorm lijkt me minder gelukkig. Je kunt beter een moderne vorm van kettingbrieven gebruiken zoals Twitter. Twitter is een hedendaagse variant op kettingbrieven die mensen niet vervelend vinden.  :)
« Laatst bewerkt op: 2014/03/29, 10:43:19 door asphyxia »

Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #44 Gepost op: 2014/03/28, 20:12:38 »
Verder kun je dan nog, zoals ik al eerder zei en waarschijnlijk ook mee aan de slag ga, oude laptops zoeken bij de milieustraat, kijken of ze het nog doen, een beetje opknappen zodat ze er weer weer netjes en moderner uitziet, een goeie, snelle Linux-distro erop (afhankelijk van de specs) en wie weet kun je er iemand die je kent (of niet) een plezier mee doen.

En dat idee gaat dus al niet meer door: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=72790.msg905936#msg905936



Pjotr's overstappagina is nu in ieder geval bekend op Twitter en Facebook want ik heb de link gepost op het Ubuntu-NL-account van Twitter en Facebook. Daarmee is de eerste stap op sociale media naar een hoop volgers gezet. En de Release Party promoten we daar natuurlijk ook.

Ik zag trouwens vanmiddag in de Media Markt dat ze daar ook flyers hadden staan dat Windows XP vanaf 8 april begraven wordt. Netjes vind ik dat ze in ieder geval geen kant kozen; de flyers vermeldden niks over Linux, maar ook niet over Windows 7/8. Een prima, objectieve flyer dus :) (Linux was natuurlijk leuk geweest als vermelding, maar beter helemaal niks dan de zoveelste Win-reclame hè)

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #45 Gepost op: 2014/03/29, 09:01:11 »
dan zal ik dat ook maar eens op mijn google+ pagina mikken...
bovendien sta ik op 12 april op tomocon met mijn karaoke-programma (zie http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=82665.0).
ik neem 4 computers met 5 beeldschermen mee, 2 beeldschermen zijn voor de karaoke-tekst en video's 1 is voor playlist-management en 1 laat de huidige afspeellijst zien. echter de playlist neemt maar een half scherm in dus op het andere scherm heb ik informatie staan zoals dit:


ik ga hier niets neerzetten over xp, want dat is irrelevant, maar wel gewoon algemene reclame voor ubuntu. geinteresseerden kunnen mij gewoon vragen stellen.
« Laatst bewerkt op: 2014/03/29, 09:11:02 door niekn »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #46 Gepost op: 2014/03/29, 10:47:59 »
Dienstmededeling: enige opkuiswerkzaamheden verricht.

Gaarne onderlinge 'jamaar jij' opmerkingen vermijden. Discussie is ok, maar wel bij het topicdoel blijven.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #47 Gepost op: 2014/03/29, 13:30:30 »
Blijkbaar toch vele geïnteresseerden voor een Xubuntu-installatie. Maar voor een aantal is het zo dat het besturingssysteem irrelevant is en dat ze voornamelijk gerichte software draaien voor een aantal doeleinden.

Of ik daaraan kan tegemoetkomen is maar zeker een twijfel: Wine doet wel wat het kan, maar ik vind het op een Linuxbak eerder averechts werken.

Vreemd is dat die mensen niet eens wakker liggen van wat ze zouden nodig hebben om voort te gaan. 
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #48 Gepost op: 2014/03/29, 16:41:09 »
Op het (schier)eiland Tholen stond een advertentie van een winkel, die voor €50.00 Ubuntu installeert.
Op facebook en twitter vertel ik dagelijks, dat ik het gratis doe, inclusief de DVD, maar dan Xubuntu, met uitleg en hulp achteraf.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #49 Gepost op: 2014/03/29, 16:55:20 »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.