Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Downloadsnelheid  (gelezen 5886 keer)

Offline ptb

  • Lid
Downloadsnelheid
« Reactie #25 Gepost op: 2008/05/16, 01:31:10 »
Ben geen expert maar behalve dat het kan liggen aan niet goed ingestelde hardware, zou het ook nog kunnen dat je iets downloadt van een locatie die geen hoge downloadsnelheid heeft.. bv omdat de server in synaptic niet op nederland staat ingesteld, maar op timboektoe of zoiets.

Downloadsnelheid
« Reactie #26 Gepost op: 2008/05/16, 22:26:18 »
Ptb, ik meet steeds de download snelheid via een speedtest. Nadat ik een andere kaart erin gezet had was de snelheid 350 Kb/sec. Na een week was dat weer 50-70 Kb/sec. Ik zou niet weten waar dat aan ligt. :(

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Downloadsnelheid
« Reactie #27 Gepost op: 2008/05/18, 23:51:33 »
gek hoor... jammer dat we er niet uit komen...

Ik vind het vooral vreemd dat het een paar weken goed is gegaan.. en daarna zonder aanleiding, word de snelheid opeens een stuk lager..

Kun je een andere router proberen?

Downloadsnelheid
« Reactie #28 Gepost op: 2008/05/19, 00:03:16 »
Op zich ligt het niet aan de router mijn zoon zijn PC haalt constant hoge snelheden,
hij heeft er wellis waar XP op staan, ik heb een dual boot en ook in XP kom ik niet sneller. Poorten verwisseld, kabels verwisseld en kaarten vewisseld. Ik zou echt niet weten waar verder te zoeken.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Downloadsnelheid
« Reactie #29 Gepost op: 2008/05/19, 00:35:31 »
Vreemd.. de download snelheid moet in principe op iedere PC ongeveer gelijk zijn.
Het zou kunnen dat er op basis van bv. MAC adres van jouw PC (deze is voor Windows en Ubuntu hetzelfde) er op de  router iets geblokkeerd wordt. Wat voor router heb je?

Offline joop905

  • Lid
Downloadsnelheid
« Reactie #30 Gepost op: 2008/05/19, 00:50:53 »
en kijk ook eens wat er aan staat:

  sudo netstat -pantGrJ.

Downloadsnelheid
« Reactie #31 Gepost op: 2008/05/19, 15:54:19 »
@Maarten123, ik heb een sitecom DC 200 router met een losse hub.
@Joop905, dit is de uitkomst:
gijs@gijs-desktop:~$ sudo netstat -pant
[sudo] password for gijs:
Active Internet connections (servers and established)
Proto Recv-Q Send-Q Local Address           Foreign Address         State       PID/Program name
tcp        0      0 127.0.0.1:631           0.0.0.0:*               LISTEN      5681/cupsd      

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline johande

  • Lid
Downloadsnelheid
« Reactie #32 Gepost op: 2008/05/19, 16:08:13 »
is die snelheid programma specifiek? Staat er op de router port forwarding aan voor de pc van je zoon (en bij jou misschien niet)

Downloadsnelheid
« Reactie #33 Gepost op: 2008/05/19, 17:19:24 »
Het is niet programma specifiek ik gebruik een speedtest om de snelheid te meten. En het vreemde blijft dat na het plaatsen van de nieuwe ethernet kaart en tijdje de snelheid goed was 350 Kb/sec. Vanaf de router ga ik naar de hub(6 aansluitingen). Ik heb ook al de aansluitingen verwisseld, op andere poorten. Tot nu toe helpt niets.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Downloadsnelheid
« Reactie #34 Gepost op: 2008/05/20, 21:06:30 »
Ik gooi het nog even onder de aandacht.
Inmiddels was de laatste download snelheid 40,7 Kb/sec.
Ik kan onderhand beter een oud telefoonmodem erin zetten. ;)

Met  vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Downloadsnelheid
« Reactie #35 Gepost op: 2008/05/21, 21:48:25 »
De laatste keer onder de aandacht brengen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Downloadsnelheid
« Reactie #36 Gepost op: 2008/05/21, 22:05:34 »
Kun je niet ergens een andere router lenen ?  Dan kun je zien of het aan de router ligt.

Of anders kun je misschien de PC zelf even tot bij --zeg maar-- de buren brengen.  Dan weet je misschien al wel dat het niet aan de PC zou liggen. Kan het natuurlijk nog wel de router of de aansluiting zijn.

Jammer genoeg kan ik je verder absoluut niet helpen: ken vrijwel niks van die dingen... :(
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Downloadsnelheid
« Reactie #37 Gepost op: 2008/05/21, 23:38:58 »
ook mijn idee. andere router proberen :(
Is lastig deze!

Downloadsnelheid
« Reactie #38 Gepost op: 2008/05/29, 16:28:57 »
Heren bedankt voor het meedenken, andere router gekocht met 4 poorten i.p.v. de router met hub. Nu is de downloadsnelheid:

Hopelijk blijft het zo, ik ben weer een gelukkig mens.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.