Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SABnzbd+: tijdelijke download map niet te verplaatsen naar andere schijf  (gelezen 1480 keer)

Damens, heren,
na lange tijd maar weer eens een vraag op dit hogelijk gewaardeerde forum waar ik altijd al zo goed ben geholpen in mijn beginstappen naar Ubuntu. Vanaf Feisty een verwoed gebruiker en eigenlijk al van Windows af. Maar daar gaat mijn prangende vraag niet over. Ik heb om te spelen een kleine 64 Gb SSD in mijn pc gestopt. Daar heb ik nu een hybride Linux Mint/Ubuntu op geinstalleeerd, volledig naar eigen smaak en vrij naar keuze zoals ik gewend ben inmiddels met linux. Uiteraard multiboot naar Ubuntu en Windows. Ik heb het nu zo gemaakt dat ik SABnzbd+ , (versie 06.15 uit de repo) ook op de SSD  heb geinstalleerd, draait perfect En die zet precies zoals ik heb aangegeven de afgeronde bestanden op een andere drive:
Map voor verwerkte downloads: /media/Data/theo/Downloads/Nieuwsgroepen  Dat gaat goed. Maar wat niet goed gaat is dat ik ook de tijdelijke download map wil verhuizen naar de andere HD, daarmee wil ik schrijfbewerkingen op de SSD wat beperken en het is bovendien niet echt nodig daarvoor de snelle ssd voor te gebruiken, alles draait immers op de achtergrond en merk ik er niets van. Als ik nu echter opgeeft in Mappen dat de tijdelijke bestanden moeten naar: /media/Data/theo/Downloads/incomplete  krijg ik een foutmelding: "Kan download_dir map /media/Data/theo/Downloads/incomplete niet aanmaken" Zeer flauw natuurlijk, want die map bestaat wel. Rechten probleem is het niet anders zou ik niet de map verwerkte downloads kunnen gebruiken.
Ik heb me overal suff-gegoogled maar vindt nergens een beschrijving hoe ik dat kan oplossen. ....wie heeft een tip ?
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: SABnzbd+: tijdelijke download map niet te verplaatsen naar andere schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/10, 21:25:23 »
Werkt het wel als je die map verwijdert en sabnzbd die map aan laat maken bij het instellen van die nieuwe map?
Verder moeten al je wachtrijen etc. leeg zijn voordat je de mappen kan veranderen.

Re: SABnzbd+: tijdelijke download map niet te verplaatsen naar andere schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/10, 21:39:19 »
dankje voor het meedenken;
1 Geprobeerd en maakt geen verschil. de foutmelding blijft, er wordt geen map daar aangemaakt ook.
2 wachtrij is leeg, niets te downloaden dus... alles clean.....
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: SABnzbd+: tijdelijke download map niet te verplaatsen naar andere schijf
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/10, 21:43:39 »
Zie je misschien een duidelijkere foutmelding in de logbestanden? /home/theo/.sabnzbd/logs/

Re: SABnzbd+: tijdelijke download map niet te verplaatsen naar andere schijf
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/10, 21:49:51 »
Niet echt, wel veel herhalingen van de foutmeldingen bij mijn pogingen die map met pad/bestaandsnaam telkens toch op te slaan, tegen beter weten in, weet ik weet ik :-)
"2012-07-10 21:43:27,854::INFO::[misc:331] download_dir directory: /media/Data/theo/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2012-07-10 21:43:27,855::ERROR::[misc:333] Kan map /media/Data/theo/Downloads/incomplete niet aanmaken"  etc etc
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: SABnzbd+: tijdelijke download map niet te verplaatsen naar andere schijf
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/11, 07:15:55 »
Draait sabnzbd misschien onder een andere gebruiker?

Re: SABnzbd+: tijdelijke download map niet te verplaatsen naar andere schijf
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/11, 17:19:12 »
nope, gewoon onder mijn eigen user account. Andere mappen instellen lukt ook wel dus kan het dat niet zijn.....
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb