Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wubi verwijderen. [opgelost]  (gelezen 9543 keer)

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
wubi verwijderen. [opgelost]
« Gepost op: 2011/03/26, 19:50:28 »
Beste allemaal,

Ik heb het forum nagekeken maar toch kom ik er niet uit.

Ik heb een wubi geinstalleerd op een w7 lapton van Hp. 64bit.
Deze heeft een eigen partitie gemaakt binnen windows dus. Nu wil ik deze er af halen om via cd-rom een echte dual boot te maken en dan de partitie flink uit te breiden.

Dit wil ik omdat ik soms windows nodig heb voor werk en opleiding. Maar geen ruimte. Nu is het allemaal andersom.

Maar wanneer ik de Wubi wil verwijderen, krijg ik een foutmelding Ik verwijder dit in windows via het configuratie en dan software aanklik waarna ik Ubuntu tegenkom. Als ik daarop klik krijg ik een melding of ik dit wil verwijderen. Ik klik op ja. En dan blijft het hangen. De foutmelding heb ik hieronder staan.



Zoals je ziet kan Windows het pad niet vinden.

Kortom, weet iemand hoe dit op te lossen? Of ben ik gewoon het haasje.

Even voor de goede orde. Zowel Ubuntu als Windows werken goed. Het is de eerste keer dat dit mis gaat.  :'(
« Laatst bewerkt op: 2011/04/03, 14:03:51 door furioza »
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline Antique

  • Lid
Re: wubi verwijderen.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/26, 20:52:50 »
Probeer het eens gewoon via de "uninstall-wubi" toepassing.
Waarschijnlijk te vinden op je lokale schijf (C:/) in de ubuntu map, en vertel ons of dat heeft gewerkt :)

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: wubi verwijderen.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/27, 15:00:56 »
Daar heb ik ook al gekeken, maar die is er niet vreemd genoeg. Wel een ubuntu one. Als ik die aanklik, dan krijg ik is already running....
Ik kan dus helemaal niets daar. Vandaar dat ik via het software gedeelte te werk ging.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: wubi verwijderen.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/27, 15:06:14 »
Daar heb ik ook al gekeken, maar die is er niet vreemd genoeg. Wel een ubuntu one. Als ik die aanklik, dan krijg ik is already running....
Ik kan dus helemaal niets daar. Vandaar dat ik via het software gedeelte te werk ging.

Even beter gekeken. En jawel. Dat staat daar ook. Maarrrr.....

Ook daar gaat het fout.



Ik heb dus even een afdruk van het scherm gemaakt om te laten zien wat er dan gebeurt.

Alvast dank voor jullie hulp....
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: wubi verwijderen.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/27, 15:12:33 »
Er staan in die foutmeldingen een verwijzing naar een log. Bekijk die eens. Misscien worden we daar wijzer van ;)

Offline Antique

  • Lid
Re: wubi verwijderen.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/27, 15:50:55 »
Heb je recentelijk iets verwijdert van wubi of ubuntu?
Het lijkt erop dat je ubuntu probeert te verwijderen maar iets niet gevonden kan worden
om verwijderd te worden.
Want als je uninstalled, dan begint de verwijdering wel maar halverwege krijg je die melding, juist?

Ook misschien een optie, als je niet al te lang geleden wubi hebt geïnstalleerd:
Als je er verder niet meer uitkomt, gewoon al je belangrijke gegevens en recentelijke downloads back-uppen
en je systeem herstellen naar het punt voordat je wubi erop heb gezet.
(Dit heb ik zelf nooit eerder gedaan, maar het moet kunnen omdat het net een windows programma is.)

succes

Re: wubi verwijderen.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/27, 16:08:43 »
probeer dat uninstal eens als administrator uit te voeren.
werkt nog wel eens in win als iets niet wil.
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline koos4401

  • Lid
Re: wubi verwijderen.
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/27, 16:37:44 »
Misschien lukt het via de Ccleaner; http://www.piriform.com/ccleaner. Je bent immers "in" Windows bezig.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline Jan E.

  • Lid
Re: wubi verwijderen.
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/28, 06:52:49 »
Nog rigoreuzer: simpelweg het grote Wubi-bestand verwijderen van je hard-disk en vervolgens de boot.ini aanpassen in je windows installatie. Als je een beetje je verstand gebruikt en goed leest, kan er niet heel veel mis gaan. Een Wubi-installatie wordt pas actief nadat je er voor gekozen hebt hem op te starten. Als je dus het bestand verwijderd (als niets anders meer werkt) en uit de boot.ini de verwijzing naar Ubuntu verwijderd, dan is alles ook gewoon weg. And no harm done to windows..

Ik weet ff niet of het in Windows 7 ook nog zo werkt, maar in Windows XP had je het programmaatje msconfig. Dat kon je gewoon oproepen bij [Uitvoeren]. Met msconfig kan je de boot.ini aanpassen.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Re: wubi verwijderen.
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/28, 09:25:40 »
Wubi via de uninstall verwijderen deed het destijds bij mij ook niet. Maar dan hebben we het over 8.04 Alweer tijdje geleden.

Uiteindelijk heb ik de methode van Jan E toegepast. Let wel op! Als je het verkeerd doet heb je een probleem. Zorg dus dat je ook nog een live CD achter de hand hebt zodat je ook als er iets mis gaat nog op kunt starten en eventueel je boot.ini kunt herstellen.

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090112162147AArWDsK kan je wellicht verder helpen.

Offline petervs

  • Lid
Re: wubi verwijderen.
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/28, 21:07:32 »
Wubi herinstalleren en dan weer verwijderen wil soms helpen.
Ubuntu MATE 16.04

Re: wubi verwijderen.
« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/29, 18:34:32 »
nee ,dan heb je er twee :( :(
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: wubi verwijderen.
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/31, 22:27:13 »
Ja hoor gelukt.... Gewoon clean  install.. De laptop heeft een F11 functie kwam ik achter. Dan krijg je de fabrieksmatige image. Helemaal schoon weer. Bestanden heb ik toch op een externe schijf staan.  =D

Maar nu wat anders....

Krijg nu de live cd-rom (een originele) niet geladen? Normaal als ik de pc opstart met een cdrom er in dan vraagt deze zelf of ik vanaf cdrom wil opstarten... Nu vind de laptop helemaal niets. Op de cdrom staat wel een wubi. maar dan zit ik straks weer met een ubuntu binnen het windows systeem. En daar heb ik nu geen zin meer in.

Iemand raad.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Re: wubi verwijderen.
« Reactie #13 Gepost op: 2011/04/01, 00:13:08 »
Furioza,

Als de je de Live CD vanuit windows opstart dan krijg je idd het voorstel een wubi instalatie uit te voeren. Als je boot vanaf de live CD dan krijg je de keuze tussen Ubuntu proberen of Ubuntu installeren. In het installatieproces geef je aan of het dualboot moet worden of alleen Ubuntu (dan overschrijf je de windows installatie).

Ik vermoed dat bij je clean install van windows je boot instellingen zijn aangepast. (wel vreemd...) Meestal flitst er tijdens het opstarten een scherm voorbij waarin wordt aangegeven welke toets je moet indrukken om je boot volgorde te wijzigen. Op mijn PC is dat Esc, maar kan ook een van de functietoetsen zijn. Vraagt soms snel lezen en snelle reactie ;-)

Je kunt ook even in je bios instellingen kijken wat daar als bootvolgorde staat ingesteld. Soortgelijke handelswijze als hierboven maar dan uiteraard andere toets.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: wubi verwijderen.
« Reactie #14 Gepost op: 2011/04/01, 07:12:32 »
Furioza,

Als de je de Live CD vanuit windows opstart dan krijg je idd het voorstel een wubi instalatie uit te voeren. Als je boot vanaf de live CD dan krijg je de keuze tussen Ubuntu proberen of Ubuntu installeren. In het installatieproces geef je aan of het dualboot moet worden of alleen Ubuntu (dan overschrijf je de windows installatie).

Ik vermoed dat bij je clean install van windows je boot instellingen zijn aangepast. (wel vreemd...) Meestal flitst er tijdens het opstarten een scherm voorbij waarin wordt aangegeven welke toets je moet indrukken om je boot volgorde te wijzigen. Op mijn PC is dat Esc, maar kan ook een van de functietoetsen zijn. Vraagt soms snel lezen en snelle reactie ;-)

Je kunt ook even in je bios instellingen kijken wat daar als bootvolgorde staat ingesteld. Soortgelijke handelswijze als hierboven maar dan uiteraard andere toets.


Hij moet misschien wel in de manual van z'n laptop kijken. Op mijn laptop staat niets over F2, maar die moet ik wel indrukken om in de setup te komen...

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: wubi verwijderen.
« Reactie #15 Gepost op: 2011/04/02, 09:20:09 »
Die f2 was bij mijn vorige hp idd ook de truc, maar die heeft mijn vrouw nu. En die werkt uitsluitend op ubuntu. Die heeft geen windows en wil dat ook niet. Eigenlijk net als ik, maar ik moet nu eenmaal een paar zaken voor mijn werk kunnen doen waar alleen I.E. voor gebruikt kan worden.  :'( Daarom moet ik wel een windows partitie hebben.

De F2 geeft tot op heden geen resultaat. F11 wel. Dan krijg ik de mogelijkheid om de fabrieks image terug te zetten. Dan moet dus alles opnieuw. Gelukkig heeft dit wel de wubi verwijderd. Echter een ubuntu binnen windows geeft geen oplossing vind ik.

Iemand nog een suggestie?
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Re: wubi verwijderen.
« Reactie #16 Gepost op: 2011/04/02, 21:27:18 »
Als ik het goed heb kom je in de BIOS van een HP door f10 in te drukken tijdens het opstarten. Daar kun je de opstartvolgorde aanpassen zodat er eerst wordt gekeken of er vanaf een optische schijf opgestart kan worden.

Zoals tiempjuh al aangeeft, staat het ook ongetwijfeld in de manual. Anders wordt het proberen...

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: wubi verwijderen.
« Reactie #17 Gepost op: 2011/04/02, 21:40:33 »
Idd. Ik kom wel in een bios scherm, maar geen idee wat ik daar moet. Dan krijg ik in veilige modus opstarten enz. Jullie kennen het wel denk ik. Het bios verhaal durfde ik nooit echt aan te komen. Angst dit te verprutsen.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Re: wubi verwijderen.
« Reactie #18 Gepost op: 2011/04/02, 21:45:08 »
Dat is niet je BIOS. Als je niet thuis bent in de BiOS kunje die beter met rust laten of assistentie inschakelen. Welke HP heb je? Kunnen we je wellicht verder helpen.

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: wubi verwijderen.
« Reactie #19 Gepost op: 2011/04/02, 22:37:17 »
Ik heb even een knipsel gemaakt vanuit windows



Hier staat volgens mij alle informatie op.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Re: wubi verwijderen.
« Reactie #20 Gepost op: 2011/04/03, 08:46:57 »
Kun je I.E. niet via "playonlinux" ben je gelijk klaar met windows??

Heb je  F8 ook al geprobeerd??
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: wubi verwijderen.
« Reactie #21 Gepost op: 2011/04/03, 11:14:51 »
F-8 heb ik idd geprobeerd. Maar die doet niets?

Wat is dat in I.e. ?? playonlinux? Wat doet dat?
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Re: wubi verwijderen.
« Reactie #22 Gepost op: 2011/04/03, 11:26:35 »
met playonliux kun je windowsprogrammas laten draaien op linux.
tussen die programmas staat op Internet Explore.
teminste ik dacht dat je dat bedoelde.
heb je Esc ook geprobeerd?
of Tab ?
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: wubi verwijderen.
« Reactie #23 Gepost op: 2011/04/03, 11:28:19 »
Tab nog niet? Ga dat dus ook nog even testen.  8)

Ik weet wel dat ik esc heb geprobeerd, dan kom ik bij het begin uit dacht ik.  :rolleyes:
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Re: wubi verwijderen.
« Reactie #24 Gepost op: 2011/04/03, 13:27:18 »
Furioza,

Hier geeft HP aan hoe je de bootvolgorde in de BIOS kunt aanpassen. Zou standaard goed moeten staan, maar wellicht is dat door je recovery veranderd.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00839136&cc=nl&lc=nl&dlc=nl&product=4163930&tmp_track_link=ot_search

Succes.