Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtual machine's (Windows) op Ubuntu.  (gelezen 297 keer)

Offline jos34

  • Lid
Virtual machine's (Windows) op Ubuntu.
« Gepost op: 2014/07/25, 16:33:31 »
Ik wil graag een virtual machine draaien onder Ubuntu.
Met name voor de Windows software.
Ik wil graag het spel Beyond Good en Evil draaien.
Onder Wine draait het spel wel maar blijft het geluid steeds hangen, heel irritant.
Onder Windows XP (en dacht ik ook Windows 7) op Virtualbox start het spel niet op. Scherm blijft zwart, geen enkele error oid.
Onder Windows XP op VmWare Workstation draait het spel wel correct.
Maar vraag mij af of er nog meer goede Virtual OS software voor Ubuntu beschikbaar is want enkel Virtualbox en VmWare zijn wel een erg beperkte keuze natuurlijk.
Ik zou ook nog Microsoft Virtual PC binnen het virtuele OS van Virtualbox of VmWare kunnen draaien. Maar dat lijkt me ook niet zo heel ideaal. En Microsoft Virtual PC is ook vrij veroudert natuurlijk.
Dus bij deze kennen jullie nog andere software en hoe draaien jullie Windows onder Ubuntu?
Geen Wine en Dualboot opties A.U.B.!
« Laatst bewerkt op: 2014/07/25, 16:38:17 door jos34 »

Offline HarzG

  • Lid
Re: Virtual machine's (Windows) op Ubuntu.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/27, 14:52:48 »
Er is iemand die daar meer van weet en een script voor PlayOnLinux heeft gemaakt voor Beyond Good and  Evil.

info: E.e.a. is afhankelijk van je processor, misschien ook van je BIOS-instellingen voor de virtualisatie en uiteraard de instellingen van VirtualBox.
Ik gebruik wine en ken een Deplhi-applicatie die het wel goed doet met de versie wine 1.4.1, maar die het grafisch helaas minder doet (arceringen) met wine 1.7.20.
Wat je ook kiest VirtualBox e/o wine/PlayOnLinux, als het nu werkt - mooi, maar bij elke upgrade van een deel van je systeem is er een kans dat het opeens niet meer werkt met je spelletje.

Suggestie: als je een sterke CPU en voldoende RAM hebt, installeer een minimale Linux/Ubuntu-versie in VirtualBox en een bruikbare versie van wine/PlayOnLinux voor je spelletje. Vervolgens bevries je dat virtuele systeem = voer gewoon geen upgrades uit. Dat systeem is uiteraard dan niet meer bruikbaar voor het gewone Internet, je kan de netwerkadapter in VirtualBox gewoon uitschakelen nadat alles geïnstalleerd is en werkt.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce