Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 10.10 herkent gigabyte ga-d525tud netwerkkaart niet  (gelezen 1051 keer)

Offline pvi

  • Lid
Ubuntu 10.10 herkent gigabyte ga-d525tud netwerkkaart niet
« Gepost op: 2010/11/12, 23:44:06 »
Na wat VMware gestoei eindelijk verschillende componenten gekocht om mijn eigen NAS te bouwen. Moederbord is een GIGABYTE GA-D525TUD met een Realtek RTL8111E netwerk chip.

Ubuntu 10.10 gedownload, gebrand en installeren maar. Helaas, Ubuntu herkent de netwerk kaart niet automatisch. Toch maar verder gegaan met de installatie, dus nu een nas zonder netwerk :|

Nog wat zitten stoeien met een download van de Realtek drivers en deze (na gcc te hebben geinstalleerd, was ook nog even uitzoeken hoe dat moest zonder netwerk) gecompileerd en geinstalleerd met de instructies in de readme van de realtek drivers (./autorun.sh uitvoeren). Op zich lijkt dat allemaal wel goed te gaan, maar ik heb nog steeds geen netwerk.

Ik ben ook niet zo heel erg thuis in unix en heb op dit moment geen flauw idee hoe nu verder.

Kan iemand mij verder helpen?

Groet,

Paul.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/13, 13:54:08 door pvi »

Offline pvi

  • Lid
Re: Ubuntu 10.10 herkent gigabyte ga-d525tud netwerkkaart niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/13, 13:53:51 »
Om uit te sluiten dat het een netwerk probleem was, Windows 7 erop geinstalleerd. Netwerk kaart werkt ok daar. Daarna opnieuw Ubuntu erop geinstalleerd en nu werd de netwerk kaart wel automatisch herkend. Probleem opgelost.