Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Emerald geeft problemen  (gelezen 731 keer)

Hendrikdegraaf

  • Gast
Emerald geeft problemen
« Gepost op: 2008/04/01, 11:22:57 »
Hallo,

Toen ik net was begonnen met Ubuntu had ik Emerald geïnstalleerd. Ik had toen veel problemen met vensterkaders  die wegvielen (randjes om het venster met minimaliseer- en afsluitknop). Het viel me toen niet echt op omdat ik nog geen ervaring met Linux had. Ik weitte het aan de onstabiliteit van het besturingsprogramma als geheel...

Na een tijdje had ik verse installatie gedaan en ditmaal Emerald niet geïnstalleerd: alles werkte veel beter, de vensterkaders vielen niet weg en verandering in de instellingen van het uiterlijk (systeem>voorkeuren>uiterlijk) werkten veel beter. Nog steeds stond ik er niet echt bij stil hoe dit kwam, ik was gewoon blij dat het deze keer wel goed werkte....

Echter toen ik vandaag weer Emerald geïnstalleerd had begonnen de problemen weer. Inmiddels heb ik Emerald maar weer verwijderd en werkt alles weer als vanouds!

Het lijkt me dus dat Emerald deze problemen heeft veroorzaakt. Heeft iemand dezelfde ervaringen?

Ligt het wellicht aan Emerald i.c.m. met bepaalde videokaarten (Nvidea)?

Alvast bedankt,
Hendrik

Emerald geeft problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/01, 13:43:17 »
Ik heb een nvidia kaart en heb de problemen niet. Wel gehad tot ik emerald-themes had geinstaleerd, sinds dien werkte het prima misschien bij jouw ook.
emerald themes hier op te halen http://packages.ubuntu.com/search?keywords=emerald-themes&searchon=names&suite=all§ion=all
Het is een pakket voor Feisty maar werkt prima voor Gutsy.
Na het kiezen van een thema gewoon op sluiten drukken, het venster is vrij groot dus even verslepen. Hierna emerald --replace in de terminal en eventueel een herstart van de PC.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Hendrikdegraaf

  • Gast
Emerald geeft problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/01, 15:04:12 »
Beste Gijsbert,
Bedankt voor de tip. Mocht ik Emerald weer eens nodig denken te hebben, dan zal ik je advies opvolgen. Voorlopig ben ik tevreden met de standaard uiterlijk configuratiemodule (systeem>voorkeuren>uiterlijk) i.c.m. gnome art en gnome look thema's.

Deze post was meer bedoeld om erachter te komen of andere mensen hetzelfde probleem hadden. Blijkbaar valt dat heel erg mee.

Bedankt voor de reactie,
Hendrik

Emerald geeft problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/02, 16:44:59 »
Er zijn wel meer mensen op het forum te vinden die geen knoppen of vensters hebben.
Als je het liever via de terminal instaleert:
Emerald themes
$cd /tmp
$ wget http://www.linuxlove.org/stuff/emerald-themes_0.2.1-0ubuntu1_all.deb
$ sudo dpkg -i emerald-themes_0.2.1-0ubuntu1_all.deb
For even MORE Emerald themes, go to Compiz-Themes.org
http://www.compiz-themes.org/index.php?xcontentmode=103

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.