Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Andere bestandsbeheerder Mageia?  (gelezen 604 keer)

Offline Stefan22

  • Lid
Andere bestandsbeheerder Mageia?
« Gepost op: 2013/08/11, 21:47:37 »
Hallo,

Ik heb vandaag Mageia 3 met E17 geinstalleerd. Nu wil ik naast de bestandsbeheerder van E17, ook nog graag een andere installeren.
Ik weet hoe ik dit moet doen, maar mijn vraag is, komen er door het installeren van een andere bestandsbeheerder geen problemen?

Alvast bedankt.

Re: Andere bestandsbeheerder Mageia?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/11, 22:24:06 »
Geen ervaring met Mageia maar op Bodhi (Ubuntu-gebaseerde E17-distro) is naast EFM ook PCManFM geïnstalleerd en die doet het perfect. Nautilus doet het ook alleen moet je die starten met nautilus --no-desktop
Je kunt het dus in ieder geval met die twee prima mixen op Bodhi dus ik zie niet in waarom dat op Mageia anders zou zijn :)

Offline Stefan22

  • Lid
Re: Andere bestandsbeheerder Mageia?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/11, 22:30:00 »
@Vistaus: Bedankt voor uw reactie. Ik ga op Mageia Dolphin installeren, en het dan proberen. Weet U toevallig ook als ik Dolphin dan moet starten met de commando: dolphin --no-desktop   ????

Offline Stefan22

  • Lid
Re: Andere bestandsbeheerder Mageia?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/11, 22:40:12 »
Ik heb Dolphin geinstalleerd. En het lijkt erop dat het goed werkt. Het enigste wat een beetje jammer is is dat Dolphin geen gebruik maakt van mijn gtk thema die bij Firefox wel werkt. In plaats van dat thema maakt Dolphin gebruik van een thema dat lijkt op Windows Klassiek. Weet iemand als dit nog aan te passen is?

Re: Andere bestandsbeheerder Mageia?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/08/11, 22:42:45 »
Dolphin hoef je niet zo te starten want die neemt je bureaublad niet over.

En ja klopt, je moet dan nog even systemsettings erbij installeren en dat starten en dan bij Uiterlijk van applicaties (als ik me goed herinner heet het zo) het thema op GTK zetten.

Offline Stefan22

  • Lid
Re: Andere bestandsbeheerder Mageia?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/08/11, 22:47:12 »
@Vistaus: Bedoelt U met systemsettings de systemsettings van KDE?

Re: Andere bestandsbeheerder Mageia?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/08/11, 22:55:10 »
Ja.

Offline Stefan22

  • Lid
Re: Andere bestandsbeheerder Mageia?
« Reactie #7 Gepost op: 2013/08/11, 23:11:58 »
@Vistaus: Bedankt, het lijkt nu wel mooi met mijn eigen Gtk thema. Nu mijn laatste vraag, ik heb nu deels de Oxygen mouse cursor, maar op sommige plekken ook nog de Adwaita Black cursor, is hier een oplossing voor om dit allemaal Oxygen te maken? Want op Bodhi Linux heb je daarvoor toch sudo update-alternatives --config x-cursor-theme  ????

Re: Andere bestandsbeheerder Mageia?
« Reactie #8 Gepost op: 2013/08/11, 23:50:59 »
Dat commando zou kunnen ja... ik doe het altijd anders. Op Bodhi gebruik ik daarvoor LXAppearance. Ik weet niet of die ook voor Mageia is maar anders zou je die even kunnen installeren, dat heeft nauwelijks afhankelijkheden en is een simpel programma'tje. Of anders kun je galternatives installeren en dan x-cursor-theme op Oxygen zetten.