Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toetsenbord  (gelezen 936 keer)

Offline jens88

  • Lid
Toetsenbord
« Gepost op: 2007/08/09, 21:57:24 »
Hallo iedereen,

ik werk veel liever met een toetsenbord dan met een muis, dus zou ik graag zoveel mogelijk willen doen zonder muis. Kan iemand me helpen door een lijst te geven van commando's met het toetsenbord waarmee ik rap door ubuntu/ enkele programma's kan navigeren? Ik heb geprobeerd hierachter te zoeken op het forum maar helaas wist ik niet echt waar ik naar moest zoeken... hopelijk kan iemand me helpen?

dank bij voorbaat, Jens

Cobuntu

  • Gast
Toetsenbord
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/09, 22:04:03 »
Je kunt op Tab klikken in nautilus... :)

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Toetsenbord
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/10, 01:58:06 »
http://www.gnome.org/learn/users-guide/2.14/keyboard-skills.html Wanneer je zoekt moet je niet kijken voor Ubuntu maar voor Gnome (of kde natuurlijk). Dat is de window manager die de sneltoetsen doorgeeft.

Toetsenbord
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/10, 08:54:44 »
Citaat van: Cobuntu
Je kunt op Tab klikken in nautilus... :)
Ja..... en wat zou er dan moeten gebeuren? Dit lijkt me geen antwoord op de vraag van Jens.....

Cobuntu

  • Gast
Toetsenbord
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/10, 11:07:22 »
Met tab kun je navigeren in Nautilus... En ik neem aan dat dat heel belangrijk is!? En inderdaad dit is geen antwoord op de vraag van Jens.

Toetsenbord
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/10, 11:53:47 »
Dat is wel belangrijk ja - ik werk er veel mee. Maar het is een standaard-functie die ook in Windows werkt. Dus geen mens is met die opmerking geholpen.....:)
Maar je had zelf al door dat het niet echt een antwoord op de vraag was:) No hard feelings trouwens, daar gaat het me niet om. Ik dacht alleen even aan die arme Jens..... :D

Offline Hanssun

  • Lid
Toetsenbord
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/10, 19:16:24 »
Hallo Jens,

je kan even naar systeem<=> voorkeuren<=> sneltoetsen of anders naar toetsenbord gaan en daar kan je de instellingen veranderen.

Gr Hans

Offline jens88

  • Lid
Toetsenbord
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/14, 21:10:07 »
Dat had ik ff over het hoofd gezien, bedankt Hanssun en de rest!