Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan in Bodhi 5.1.0. niets op het bureaublad zetten  (gelezen 733 keer)

Kan in Bodhi 5.1.0. niets op het bureaublad zetten
« Gepost op: 2020/04/11, 13:05:56 »
Ben via de site van Pjotr  eens wezen kijken bij de Bodhi  Standaard 5.1.0.  distro.
Ziet er fraai uit en er zit dus heel wat studie werk aan te komen.
Wat mij na een dag zwoegen  echter nog niet gelukt is , is een picto op dat bureaublad te zetten.
Eerst naar de map Pictures , afbeelding kopieren en dan naar het bureaublad en dan plakken.
Als ik dat plakken met mijn rechtermuis knop  wil doen,  krijg ik een menu te zien met standaard progjes om die te openenen , dus niet om te plakken.
Met het sleuren van een picto, o.i.d.  rent hij als een haas terug naar zijn pictures hol.
Kortom, wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd, ik krijg niets op dat bureaublad geparkeerd, wat dan ook,  iemand een tip, graag.     Vr.  gr.   
Op een Puch, komt de tijd Terug.


Re: Kan in Bodhi 5.1.0. niets op het bureaublad zetten
« Reactie #2 Gepost op: 2020/04/12, 12:26:15 »
Mooie tip  Pjotr,  maakt de Oldtimer weer blij, met de Google vertaler kun je heel wat leren op dat  Bodhi  forum,   hele mooie distro, dat wel   , dus bedankt.
Vr.  gr. 
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Kan in Bodhi 5.1.0. niets op het bureaublad zetten
« Reactie #3 Gepost op: 2020/04/12, 14:02:32 »
Mooi zo! Graag gedaan.  :)

Bodhi is natuurlijk wel een stuk Spartaanser dan bijvoorbeeld Mint Xfce of Xubuntu, en dus minder gebruiksvriendelijk. Lichtgewicht zijn heeft z'n prijs..... Maar als je die prijs ervoor over hebt, dan kan Bodhi een uitkomst zijn om oude apparatuur in de lucht te houden.