Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Moet de werkgroep rechtspersoon namens de gemeenschap direct contact opnemen met Canonical?

Ja, ik ondersteun de petitie richting Canonical
81 (97.6%)
Nee, we moeten dit overlaten aan de leiding van Ubuntu-NL
2 (2.4%)

Totaal aantal stemmen: 74

Poll gesloten: 2009/02/16, 14:52:01

Auteur Topic: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical  (gelezen 28830 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #75 Gepost op: 2009/02/10, 12:22:24 »
Evenwel zoals je het hierboven beschrijft, karakteriseert je handelwijze: recht praten wat krom is, een paar ja-knikkers om je heen en op naar het doel. Ik heb geen behoefte meer aan deze einzelgangers missie de eerder het doel 'Ik' lijkt te dienen dan het _gezamenlijk_ bereiken van een broodnodig doel.

groet, HP

Allemachtig. Dat heeft Jan beslist niet verdiend.

Ik neem aanstoot aan jouw bericht. Ik vind het onterecht, en erger nog, zeer ongepast. Beledigend zelfs.

Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #76 Gepost op: 2009/02/10, 12:22:53 »
Citaat van: HP
Evenwel zoals je het hierboven beschrijft, karakteriseert je handelwijze: recht praten wat krom is, een paar ja-knikkers om je heen en op naar het doel.
bedankt voor het compliment, als er iets is wat ik niet ben is dat een ja-knikker

Ik kan me daar ook weinig bij voorstellen Arie.  ;)

Voor het overige laat ik het hier maar bij, met het vriendelijke verzoek aan de anderen dat ook te doen.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/10, 12:25:01 door Jan Stedehouder »
Blog | http://www.janstedehouder.nl
Basiscursus Ubuntu  12.04 en verder| http://www.basiscursusubuntu.nl

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #77 Gepost op: 2009/02/10, 12:27:59 »
Ik heb voor gestemd. En bedank de werkgroep voor het werk en energie dat ze achter de schermen er in heeft gestopt, en de heldere en transparante wijze waarop ze haar zienswijze heeft geformuleerd en gecommuniceerd naar de community. Petje af.
Verder hoop ik dat het draadje niet uit de hand loopt! Dat zou heel jammer zijn. De afgesproken einddatum van de petitie staat wat mij betreft niet ter discussie.

Offline wutnubu

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #78 Gepost op: 2009/02/10, 12:32:36 »
Voor het overige laat ik het hier maar bij, met het vriendelijke verzoek aan de anderen dat ook te doen.

Daar kan ik me helemaal in vinden. Lijkt me ook het meest opbouwend.

Petje af. Verder hoop ik dat het draadje niet uit de hand loopt! Dat zou heel jammer zijn.

Hier ook in.

Groet

DarkEra

  • Gast
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #79 Gepost op: 2009/02/10, 12:37:57 »
Laten we nu gewoon op de normale voet verder gaan waar het topic voor bedoeld is namelijk de Poll en petitie richting Canonical. Het zou erg zonde zijn om te zien dat dit topic straks compleet uit de hand loopt. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Zijn er toch frustraties naar elkaar toe of onenigheid onderling, probeer ze dan via een Persoonlijk Bericht of via e-mail op te lossen.


Ik wil bij deze ook de werkgroep hartelijk bedanken voor alle inzet en het werk dat verricht is omtrent dit gebeuren.

Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #80 Gepost op: 2009/02/10, 12:54:17 »
Ik vind het ook prima wat er allemaal gebeurt en ben blij dat er eindelijk wat gebeurt.
Het kon zo ook niet verder.
Ik begrijp dat HP zo betrokken is dat hij het liefst gisteren alles opgelost wil zien.
Prima, zoveel betrokkenheid.
We hebben een gezamenlijk doel maar verschillen van inzicht in het tempo.
Lullig als het is geef ook ik er de voorkeur aan alles rustig volgens de gemaakte afspraken/tijden af te handelen.
Met Ubuntu is het niet van de ene op de andere dag fout gegaan en de problemen zijn ook niet met terugwerkende kracht opgelost.
Zo gaat dat nou een keer niet.
Veranderingen komen langzaam.
En, zoals ik er nu tegenaan kijk........ ze komen volgens mij wel.
Vertrouw er maar op.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Drummies

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #81 Gepost op: 2009/02/10, 13:29:55 »
HP, het is jammer dat je voor deze koers hebt gekozen. In de werkgroep is geen overeenstemming over het vervroegen van de termijn

klopt als een bus,vraag me af of HP de berichtgevingen wel zorgvuldig leest


Citaat van: HP
Andere meningen zijn er niet gegeven. Je kunt het allemaal mooi zeggen Jan, maar jijzelf, Frans en Arie waren best te porren voor een vervroeging. Je bent er echter niet op verder gegaan; evenals mijn verzoek om elkaar spoedig te treffen voor een vergadering (we zijn nu 3 weken verder). Ook wil ik je er op wijzen dat we allemaal in de werkgroep vonden dat er vrijwel direct contact moest worden gezocht met canonical. 1 werkgroep lid vond van niet; dit ene lid lijkt nu gelijk te krijgen. Waarom is ie eigenlijk opgestapt? Hij heeft zijn zin gekregen en alles loopt precies zoals hij wilde!!!!

waar ben je nu bezig,dit is valse informatie de dingen die je noemt waren onderdeel v/d discussie btw als je dit soort uitlatingen doet laat mijn naam er dan buiten aub

Citaat van: HP
Evenwel zoals je het hierboven beschrijft, karakteriseert je handelwijze: recht praten wat krom is, een paar ja-knikkers om je heen en op naar het doel. Ik heb geen behoefte meer aan deze einzelgangers missie de eerder het doel 'Ik' lijkt te dienen dan het _gezamenlijk_ bereiken van een broodnodig doel.

dit gaat te ver,je valt iedereen in werkgroep aan zou het niet verstandiger zijn als je wat anders gaat doen,sterker nog met jouw wil ik niet meer samen werken in de werkgroep

Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #82 Gepost op: 2009/02/10, 13:35:34 »
Drummies, er is al een aantal keer opgeroepen om erover op te houden in dit topic.
Het lijkt me het beste om dit in de werkgroep of direct met HP en andere betrokkenen te bespreken.

Ik weet verder niet wat er allemaal in de werkgroep besproken is, maar het kan een misverstand zijn...
Kortom, bespreek het even met elkaar, maar niet hier :)

Offline Drummies

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #83 Gepost op: 2009/02/10, 13:48:15 »
Citaat van: Johan van Dijk


Ik weet verder niet wat er allemaal in de werkgroep besproken is, maar het kan een misverstand zijn...
Kortom, bespreek het even met elkaar, maar niet hier :)


je heb gelijk gelijk Johan,gelukkig weet ik wel wat er allemaal besproken is,wilde mezelf niet verlagen door te reageren,maar is toch gebeurt bij deze mijn excuses

on topic verder
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

el_andalus

  • Gast
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #84 Gepost op: 2009/02/10, 14:18:04 »
Wat maakt twee weken nu uit?

Als het doel maar bereikt wordt en de rechtspersoon kan worden opgericht.

Zo'n gekissebiss zeg...

Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #85 Gepost op: 2009/02/10, 15:57:51 »
Ook wil ik je er op wijzen dat we allemaal in de werkgroep vonden dat er vrijwel direct contact moest worden gezocht met canonical. 1 werkgroep lid vond van niet; dit ene lid lijkt nu gelijk te krijgen. Waarom is ie eigenlijk opgestapt? Hij heeft zijn zin gekregen en alles loopt precies zoals hij wilde!!!!
Beste HP,
het loopt absoluut niet zoals ik dat wilde. Als je terugkijkt in de berichten van de discussiegroep zal je dat eenvoudig kunnen vaststellen. Verder ga ik me niet meer in deze discussie mengen, ik heb me uit de groep teruggetrokken, maar wanneer mij intenties in de schoenen worden geschoven die niet de mijne waren of zijn, dan wil ik dit wel even rechtzetten.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #86 Gepost op: 2009/02/10, 16:34:41 »
Nog even nogmaals aan iedereen:

er is al een aantal keer opgeroepen om erover op te houden in dit topic.
Het lijkt me het beste om dit in de werkgroep of direct met HP en andere betrokkenen te bespreken.



Bedankt!

+ 1!

Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #87 Gepost op: 2009/02/12, 09:56:25 »
Het is niet mijn bedoeling om hier wederom een discussie op te doen laaien, en dit is ook geen kritiek op wie dan ook. Ik wil alleen aangeven dat Jan inzoverre ik dat in de werkgroep heb meegekregen zijn uiterste best doet zo integer en open mogelijk te opereren in een omgeving waar dit niet makkelijk is. Ik ben opgestapt uit de werkgroep omdat ik me als persoon niet kon vinden in de gekozen werkwijze van de groep (die hier brede steun krijgt), en niet omdat Jan geen ruimte laat voor afwijkende ideeën, in tegendeel, hij waardeert deze. Ik wil dit hier even kwijt omdat er anders misschien een verkeerd beeld kan ontstaan van mijn motivatie om uit de groep te gaan.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #88 Gepost op: 2009/02/12, 10:22:55 »
@tommie
Bedankt voor je toelichting, het zet alles net even in een ander, geruststellend licht. Top.

Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #89 Gepost op: 2009/02/16, 18:21:51 »
Goed, de poll is nu gesloten. Het is duidelijk dat een meerderheid van de uitgebrachte stemmen is uitgebracht op de optie om direct contact op te nemen met Canonical. De petitie wordt zo snel mogelijk verzonden.

Groetjes

Jan

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #90 Gepost op: 2009/03/07, 09:20:18 »
Hoe staat het met dit alles? Is er reeds voortgang, met andere woorden heeft can. al gereageerd?

Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #91 Gepost op: 2009/03/07, 19:29:42 »
Helaas nog niet. Het wordt tijd om weer op de deur te kloppen.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #92 Gepost op: 2009/05/01, 16:08:23 »
Nou, ik ga er zelf achteraan, ik wil weten waarom er geen enkele reactie komt vanuit Ubuntu. Erg typisch. Kijk of de reactie nu positief of negatief uitvalt, terughoudend is of progressief, ik wil een reactie. Dat vind ik naar deze community toe wel zo netjes.