Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: upgraden naar edgy en speedtouch  (gelezen 1503 keer)

pieter27

  • Gast
upgraden naar edgy en speedtouch
« Gepost op: 2007/04/16, 13:36:37 »
ik heb al een klein half jaar ubuntu Dapper op de laptop staan. Na lang geklooi en gepruts (en hulp van het forum) had ik na een klein weekje de speedtouch 330 ADSL modem van Belgacom daarop draaiende.

dat werkt eigenlijk allemaal prima, maar nu was ik aan het denken om over te schakelen naar Edgy (of misschien zelfs Feisty???) en heb ik zo een beetje bang dat die speedtouch modem niet meer zijn ding zal doen. Heb daarnet nog eens gezocht en blijkbaar zijn de meeste 'guides' nog voor t.e.m. Dapper.

Vraag is enerzijds dus of iemand edgy heeft draaien met een speedtouch 330 modem. Anderzijds is het ook zo dat mijn vriendin sinds kort een laptop heeft en dat het misschien tijd wordt om iets te kopen zodat we met twee internetverbinding hebben. Heeft iemand nuttige tips of kan er me iemand helpen?

groetjes en bedankt alvast!

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
upgraden naar edgy en speedtouch
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/16, 14:22:26 »
Ik hoop dat je een beetje frans kan:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/65569#p65569
Deze methode werkt.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
upgraden naar edgy en speedtouch
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/16, 14:26:29 »
Het is veel minder werk om een nieuwe modem te kopen die je gewoon via de netwerkaansluiting aansluit in plaats van USB.
USB modems zijn vaak trager dan de netwerkvarianten en het is altijd een gezeur om die USB dingen aan de praat te krijgen, zowel in Windows als Linux.
Een nieuwe modem waar je ook meerdere computers op aan kan sluiten (modem met ingebouwde router dus) heb je al vanaf 25 euro.

pieter27

  • Gast
upgraden naar edgy en speedtouch
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/16, 14:31:47 »
Merci voor de snelle antwoorden.

Citaat van: Johanvd
Een nieuwe modem waar je ook meerdere computers op aan kan sluiten (modem met ingebouwde router dus) heb je al vanaf 25 euro.
Kan je me zo een modem aanraden? Ik veronderstel dat ik zo een ding gewoon vind in de eerste de beste Mediamarkt?

Offline anko

  • Lid
upgraden naar edgy en speedtouch
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/16, 17:50:08 »
Waarschijnlijk wel bij de Mediamarkt, maar gun svp je lokale pc-winkel ook wat :P
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

pieter27

  • Gast
upgraden naar edgy en speedtouch
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/16, 17:54:07 »
idd goed plan! Zijn er trouwens een aantal dingen waar ik op moet letten bij zo een ding?
Voor alle duidelijkheid: er zouden twee laptops op de modem moeten kunnen aangesloten worden, waarvan eentje met draadloze verbinding, eentje niet (tenzij ik zo een kaart koop natuurlijk).