Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarom zou ik Thunderbird gebruiken als je toch "gewoon" gmail hebt?  (gelezen 518 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Ik gebruik al jáááren Gmail met enige tevredenheid, behalve voor 2 zaken:
  • dat je geen statistieken kan trekken op basis van labels
  • dat je niet systematisch bijlagen kan afhalen van een resem emails en die dan ineens ergens in een folder kan laten plaatsen
Daarom overweeg ik alsnog mijn gmail te koppelen aan Thunderbird, want daarin kan je wél een aantal statistische functies vinden.

Maar ... wat zijn eigenlijk de voordelen, die je niet hebt in gmail en die er wél zijn in TB?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline rico70

  • Lid
Re: Waarom zou ik Thunderbird gebruiken als je toch "gewoon" gmail hebt?
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/05, 22:40:52 »
Meerdere accounts
Mail ook offline beschikbaar
Encryptie

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Waarom zou ik Thunderbird gebruiken als je toch "gewoon" gmail hebt?
« Reactie #2 Gepost op: 2017/03/05, 22:54:30 »
Meerdere accounts
Je kunt meerdere accounts toevoegen aan je Gmail-account.... Zowel van Gmail zelf, als van andere e-mailaanbieders.  :)

Offline h2o

  • Lid
Re: Waarom zou ik Thunderbird gebruiken als je toch "gewoon" gmail hebt?
« Reactie #3 Gepost op: 2017/03/06, 07:57:52 »
Zie voorgaande opmerkingen + dat je ook met de Gcalender toevoeging van Thunderbird veel beter je agenda kunt beheren. Je kan dan makkelijk data verplaatsen, ook buiten het bereik van het scherm door verder te slepen. Ook kopiëren van afspraken is een eitje. Dat zijn echt zaken die je met de normale agenda van Google mist.

Met Thunderbird kun je behalve meerdere accounts beheren ook mail van het ene naar het andere account verslepen. Handig als iemand mail naar jouw privé mailadres stuurt terwijl het zakelijk is bedoeld. Dan versleep je die mail gewoon naar je zakelijke account. Dat komt bij mij incidenteel wel eens voor.

Het enigste waar je op moet letten is dat je verwijderde mail naar de PRULLENBAK sleept en dan verwijdert.
« Laatst bewerkt op: 2017/03/06, 08:30:09 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline jan11000

  • Lid
Re: Waarom zou ik Thunderbird gebruiken als je toch "gewoon" gmail hebt?
« Reactie #4 Gepost op: 2017/03/06, 08:13:33 »
Als adres gebruik ik een gmail adres, zodat bij internet wisselen, dan hoef ik niks aan mijn mail adres te wijzigen, je weet wel alle websites je mail adres wijzigen, etc.

De mail die op gmail komt, laat ik doorsturen naar thunderbird.
Voordeel is dat bij gmail een kopie blijft staan, dus een backup.
Bij gmail log ik af en toe in, en zet alle mails in het archief van gmail.

Versturen doe ik wel via gmail, of dit via een gmail account gaat, via thunderbird,  heb ik nog niet uitgezocht.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Waarom zou ik Thunderbird gebruiken als je toch "gewoon" gmail hebt?
« Reactie #5 Gepost op: 2017/03/06, 10:14:15 »
Bij je provider heb je ook minimaal één email adres, met Thunderbird kan je alles koppelen.
Zelf heb ik naast Gmail en de mail van mijn provider, nog een paar locaties waar mijn mail vandaan kan komen.
Bij elkaar 18 email adressen (voor elk doel één, dan weet je bij een lek ook waar dit zit), met één gezamelijke inbox in Thunderbird.
Een reply van mij gebruikt standaard als afzender het adres waar de mail aan verzonden is, heel makkelijk dus.

Het bovenstaande is voor mij de reden, anderen kunnen ook andere redenen hebben.
Natuurlijk kunnen mensen ook redenen bedenken, om Thunderbird niet te gebruiken.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Waarom zou ik Thunderbird gebruiken als je toch "gewoon" gmail hebt?
« Reactie #6 Gepost op: 2017/03/06, 11:25:09 »
Ik weet niet of het hier al is benoemd maar in Thunderbrid kun je elke mail, en of er nu een bijlage in zit of niet, opslaan als bestand (.eml). Deze kun je dan weer bij een bepaald onderwerp zetten. Ik persoonlijk zet nooit iets in de archieven.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)