Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Adobe DRM verwijderen uit Permanent Record van Edward Snowden  (gelezen 1089 keer)

Offline rico70

  • Lid
Ik ben van plan bovenstaand boek aan te schaffen. Helaas het het Adobe DRM ipv social drm.
Is er een manier om dit boek toch op en Linux computer drm vrij te krijgen? Laatste keer dat ik een boek met Adobe drm heb gekocht kreeg je een .acsm bestandje wat je moest openen in een Adobe programma waarna het boek gedownload werd. Onder windows kon je dan met Calibre het boek drm vrij maken.

Windows heb ik al jaren niet meer en wine installeren en proberen gaat me te ver, dan koop ik liever de hardcover.

Mocht er iemand een online bookstore weten die het boek wel legaal met social drm verkoopt zou dat ook een oplossing zijn.

Gr. Rico

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: Adobe DRM verwijderen uit Permanent Record van Edward Snowden
« Reactie #1 Gepost op: 2019/10/28, 12:26:34 »
Google Play zegt dat je hun versie met een browser kunt lezen. Is dat een oplossing?

https://play.google.com/store/books/details/Permanent_Record?id=0XCcDwAAQBAJ

En er is ook zoiets als een Kindle cloud reader, ook via een browser dus.
« Laatst bewerkt op: 2019/10/28, 12:30:34 door nieuwbie »
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Offline rico70

  • Lid
Re: Adobe DRM verwijderen uit Permanent Record van Edward Snowden
« Reactie #2 Gepost op: 2019/10/28, 12:38:32 »
de playstore versie heeft ook Adobe DRM, wel jammer want daar istie een stuk goedkoper dan in gewone webstores.

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: Adobe DRM verwijderen uit Permanent Record van Edward Snowden
« Reactie #3 Gepost op: 2019/10/28, 12:42:02 »
de playstore versie heeft ook Adobe DRM, wel jammer want daar istie een stuk goedkoper dan in gewone webstores.

Dat begrijp ik, maar omzeil je dat niet als je hem via een browser leest? Dat is toch platformonafhankelijk? Of hoe dat heet ;)
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Offline rico70

  • Lid
Re: Adobe DRM verwijderen uit Permanent Record van Edward Snowden
« Reactie #4 Gepost op: 2019/10/28, 13:37:11 »
Als het al zou werken in een browser dan heb je daar internet voor nodig. Ik ben regelmatig op plaatsen waar dat niet is, vandaar dat al mijn ebooks op mijn devices staan.

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: Adobe DRM verwijderen uit Permanent Record van Edward Snowden
« Reactie #5 Gepost op: 2019/10/28, 13:42:44 »
Aha. Sorry dat dat geen oplossing is. Succes met het vinden van een goede oplossing.
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Offline rico70

  • Lid
Re: Adobe DRM verwijderen uit Permanent Record van Edward Snowden
« Reactie #6 Gepost op: 2019/10/28, 13:54:13 »
Bedankt, voorlopig koop ik de hardcover, mss dat er later nog ens een DRM vrije of social DRM versie komt.

Offline ajjp

  • Lid
Re: Adobe DRM verwijderen uit Permanent Record van Edward Snowden
« Reactie #7 Gepost op: 2019/10/28, 15:16:21 »
Citaat
Onder windows kon je dan met Calibre het boek drm vrij maken.
Ik overzie het probleem niet geheel, want ik heb nog nooit iets met een e-boek hoeven doen. Maar als het om Calibre gaat, dan vind je die gewoon in de repository.

Re: Adobe DRM verwijderen uit Permanent Record van Edward Snowden
« Reactie #8 Gepost op: 2019/10/28, 15:20:42 »
Citaat
Onder windows kon je dan met Calibre het boek drm vrij maken.
Ik overzie het probleem niet geheel, want ik heb nog nooit iets met een e-boek hoeven doen. Maar als het om Calibre gaat, dan vind je die gewoon in de repository.

Hier staat een uitleg https://www.consumentenbond.nl/e-reader/wat-is-drm
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline rico70

  • Lid
Re: Adobe DRM verwijderen uit Permanent Record van Edward Snowden
« Reactie #9 Gepost op: 2019/10/28, 16:50:31 »
Citaat
Onder windows kon je dan met Calibre het boek drm vrij maken.
Ik overzie het probleem niet geheel, want ik heb nog nooit iets met een e-boek hoeven doen. Maar als het om Calibre gaat, dan vind je die gewoon in de repository.
Calibre is het probleem niet, koop je een boek met adobe drm krijg je een .acsm bestandje wat je in een adobe program moet laden, je boek wordt dan gedownload, zo ging het ten minste een paar jaar terug.
De laatste jaren zijn er gelukkig steeds meer uitgevers overgestapt op social drm, daar heb je geen truken voor nodig om op wat voor apparaat dan ook je boek te kunnen lezen.

Offline MKe

  • Lid
Re: Adobe DRM verwijderen uit Permanent Record van Edward Snowden
« Reactie #10 Gepost op: 2019/10/28, 17:17:43 »
Misschien ook te veel werk, maar Wine in een singularity container en dan de Adobe Reader installeren?  Dan vervuil je je systeem niet met Windows meuk een kun je het toch gebruiken.