Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geluid werkt wel in koptelefoon, maar tegelijkertijd ook door de speakers...  (gelezen 2997 keer)

Offline Jonne

  • Lid
hallo allemaal,

ik weet het. deze vraag is al meerdere keren gesteld.. alleen, alle oplossingen die werden gegeven, werken bij mij niet!
ik heb Linux Mint 17 Quina, op een Dell E5500.
en als ik mijn koptelefoon aansluit, speelt het geluid door de koptelefoon, maar ook door de ingebouwde speakers. niet handig voor op school XD
iemand enig idee?

Groeten Jonne

Offline jolo

  • Lid
Een maand geleden was er een vergelijkbare vraag http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=86055.msg925573#msg925573
Check daarin onder andere mijn reactie.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline jan11000

  • Lid
Probeer eens in het rechter tabblad om alle apparaten uit te zetten behalve die jij nodig hebt.

Of,
Geluid op de kanalen die jij niet nodig hebt naar beneden draaien, met bijv gnome als mixer.

Offline Jonne

  • Lid
sorry.. ik poste mijn reactie het topic waarvan jolo de link gaf...

bij dezen nogmaal op de goede plek XD.

bedankt voor de reactie's!

ik heb gnome alsa mixer geinstalleerd, en alles uitgezet behalve de koptelefoon.
het hielp niet..

ik heb in mijn terminal de geluidsinstellingen geopend, kan de naam ff niet bedenken, en heb daar alles wat met Options begon een # voor gezet..
toen die extra regel toegevoegd, (sorry voor het vage verhaal, maar ik weet niet zo goed meer hoe het precies hete)
alleen, zonder resultaat...

@ jolo
als ik de koptelefoon inplug krijg ik in mijn volumeregeling te zien dat de headset plugged in is, de speakers zijn unavailable.
alleen, ze spelen nog steeds beide tegelijk...

iemand enig idee?

Jonne

Offline jan11000

  • Lid
Probeer eens in het rechter tabblad om alle apparaten uit te zetten behalve die jij nodig hebt.

Offline Jonne

  • Lid
dat werkt niet.. in het rechter tabblad (configuratie) heb ik een aantal optie's, die geen van allen werken... ik heb ze allemaal geprobeerd..

groet Jonne

Offline jan11000

  • Lid
In configuratie kun je alle apparaten uitzetten die jij niet gebruikt.
Dus er blijft dan  maar 1 over.
Rebooten,
en hopen dat het werkt.

Offline nieuwbie

  • Lid
In mijn (algemene, niet-Linux)ervaring kan het ook een mechanisch probleem zijn. Het is mogelijk dat de speakers normaal worden uitgeschakeld door het insteken van de koptelefoonplug, maar nu niet meer, omdat er een stripje metaal in de aansluiting verbogen is. Even een geheel andere benadering :)
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Offline CaJos

  • Lid
Hallo,

Ik heb hetzelfde als Femke.
Wel geluid uit koptelefoon en niet uit laptop speakers.
Ik heb een Dell Vostro 3500 3i.

Is hier al een oplossing voor gevonden.?
Is het misschien een Hardware probleem (geluidskaart)?