Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Postfix delete berichten vanzelf?  (gelezen 583 keer)

patd

  • Gast
Postfix delete berichten vanzelf?
« Gepost op: 2007/07/09, 13:35:49 »
Hallo allemaal,

Ik heb enige tijd postfix als MTA werken, en alles werkt goed.
Nu merkte ik alleen laatst dat berichten vanzelf verdwijnen als de mailbox 100 mb aan mail bevat. De mailbox lijkt dus geleegd te worden. Dit is wat ik denk, maar dat weet ik echter niet zeker.

De berichten worden opgehaald bij de mailserver dmv outlook, maar ze blijven ook op de mailerver staan. Ze verdwijnen dus niet omdat ze zijn 'opehaald' door MS outlook.

Ik heb nergens iets gespecificeerd met mailboxgrootte, en ik heb ook niks kunnen vinden in de logs van postfix.

Weet iemand raad hoe dt tegen te gaan, dus om ervoor te zorgen dat de berichten niet verwijderd worden?

Alvast bedankt voor de hulp!

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Postfix delete berichten vanzelf?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/09, 13:47:58 »
Ben je zeker dat dit een ubuntu-linux probleempje is?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

patd

  • Gast
Postfix delete berichten vanzelf?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/10, 15:12:30 »
Hoi,

Ik heb het een en ander nagezocht bij postfix, maar heb niet echt wat kunnen vinden. Het kan zijn dat ik wat instellingen over het hoofd heb gezien..
Het systeem waarop postfix is geinstalleerd is een  Ubuntu 6.06 LAMP.

Waar zou het anders dan nog aan kunnen liggen? De mail gaat trouwens wel via rollernet, misschien dat dat er wel wat mee te maken kan hebben. Ga ik ff nakijken.

ik heb het even gecheckt, en het probleem ligt niet bij rollernet, ze hanteren geen quotas, ze zijn toch meer een soort van doorgeefluik..

Het probleem moet dus ergens bij mijn configuratie liggen denk ik zo.

Heeft er iemnd nog briljante ideeen over? Dan hoor ik ze graag :).

patd

  • Gast
Postfix delete berichten vanzelf?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/11, 16:16:42 »
Niemand een idee hoe dit probleem op te lossen?
Ik heb al gebruik gemaakt van google, maar niks kunnen vinden dat me verder zou kunnen helpen bij het oplossen van dit probleem.