Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Conceptronic C54RC netwerkkaart installeren  (gelezen 1314 keer)

MaartenD

  • Gast
Conceptronic C54RC netwerkkaart installeren
« Gepost op: 2008/02/13, 13:28:53 »
Ik heb Ubuntu 7.10 op mijn laptop geinstalleerd en probeer nu mijn wireless kaart aan de praat te krijgen. Dat lukt niet erg.
Het is een Conceptronic C54RC. Er is best wel wat te vinden over het installeren van deze kaart, maar dat helpt me allemaal niet veel.
Op https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/RalinkRT2500 staat een uitgebreide handleiding, Ik neem aan dat ik op 4.4 moet beginnen. Het maken van de rt2500 module gaat nog wel, maar het installeren van RaConfig (4.4.4 punt 3) gaat mis (Error processing project file: /home/maarten/rt2500-cvs-2008021305/Utilitys/raconfig2500.pro)

Als ik in mijn network settings kijk zie ik daar ook geen ra0 interface maar wlan0.

Ik weet niet hoe ik verder moet. Kan iemand mij helpen?

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Conceptronic C54RC netwerkkaart installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/13, 15:05:14 »
wlan0 is prima, misschien is hij al automatisch herkend. Zie je hem staan wanneer je op je netwerkverbindingen klikt? systeem --> beheer --> netwerk

Dan zou je hem daar ook handmatig kunnen instellen.

MaartenD

  • Gast
Conceptronic C54RC netwerkkaart installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/13, 15:54:08 »
Ja, daar staat hij bij en daar heb ik hem ook proberen te configureren maar het lukt me niet om een verbinding te krijgen. Ik heb een FON router, volgens mij is het essid daarvan (van het prive netwerk) MyPlace, dat heb ik ingegeven met de WPA key, maar volgens ifconfig krijgt wlan0 geen IP adres.

In de FAQ van FON is ook een commando te vinden dat je op de publieke AP zou moeten komen, dat is 'iwconfig wlan0 essid FON_AP mode Managed rate auto key off'
In de FAQ staat eth0 maar dat zal wel wlan0 moeten zijn. Dan krijg ik een foutmelding: Error for wirelss wrequest "Set Bit Rate" (8B20): SET failed on device wlan0 ; Operation not supported"
Hetzelfde als ik de prive AP wil gebruiken.

In iwconfig staat o.a. Access Point: Not associated

Conceptronic C54RC netwerkkaart installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/13, 16:17:28 »
zet uw router eens zonder beveiliging, probeer het dan nog eens...lukt het dan wel, probeer eens wep...

ik had vroeger ook een kaartje met rt2500 chip, deze deed het automatisch, dus niks installeren meer...maar hij kon niet connecten op een wpa beveiligde router, wep lukte wel...

MaartenD

  • Gast
Conceptronic C54RC netwerkkaart installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/13, 19:47:52 »
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik de beveiliging moet uitzetten, maar een FON router geeft twee AP's, een beveiligd en een onbeveiligd. De onbeveiligde is bij mij FON_JvM, en ook daar kan ik geen verbinding mee krijgen.

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Conceptronic C54RC netwerkkaart installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/14, 19:29:13 »
Je gaat via een computer die wel verbinding legt met je router in je router kijken. Vaak moet je een url ingeven in de vorm van 192.168.1.1 en dan kun je de configuratie van je router bewerken.
Daar kun je de beveiliging uitzetten (voor even) en het nog eens proberen. Kijk ook of je de netwerk naam (ssid) aan kunt zetten, dan zou je de router ook moeten kunnen zien in zwevende modus (als je je ubuntu netwerk op zwevende modus instelt).