Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen wachtwoord en sleutelbos  (gelezen 1545 keer)

geen wachtwoord en sleutelbos
« Gepost op: 2011/12/13, 00:20:06 »
Hallo

Voor 1 van onze Ubuntu 11.10 pc`s is het noodzakelijk dat die kan worden gebruikt zonder inlog en sleutelbos
nu heb ik via systeem instellingen al  voor elkaar dat ik geen inlog scherm meer heb maar de sleutelbos blijft
om een wachtwoord vragen
bij het installeren van software wordt toch weer om inlog gevraagd hoe los ik dit nu weer op ???

VGR Robert

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: geen wachtwoord en sleutelbos
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/13, 00:35:36 »
Sleutelbos is wel op te lossen:
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Automatisch-aanmelden:-schakel-het-

Maar het installeren van software? Zonder wachtwoord? Dat meen je niet, hoop ik....  :o

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: geen wachtwoord en sleutelbos
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/13, 00:44:16 »
Als de pc door meerdere mensen gebruikt kan worden, is dat wel op te lossen (zie boven).

Bij het installeren van software/updates is dit een heel ander verhaal, dan krijg je nl. tijdelijk root-rechten, en ja, dat moet je willen, want dat is één van de essenties van de veiligheid van Ubuntu.

Bij mij thuis kunnen de kinderen ook op de pc's, maar die hebben een absoluut verbod om iets te installeren  :evil:
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: geen wachtwoord en sleutelbos
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/13, 00:47:52 »
Ja ik weet het , dit is anti Linux hahaha :evil: maar het gaat erom dat we de pc op afstand moeten kunnen bedienen i.v.m.
met het instellen van tv satelliet ontvangers op booreilanden.

lukt dat niet dan moet iemand anders op het eiland dit doen vandaar.

Re: geen wachtwoord en sleutelbos
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/13, 00:58:03 »
Jullie hebben gelijk, dan moeten we een andere oplossing bedenken de beschrijving om de sleutelbos uit te schakelen kom ik niet uit, de beschrijving is voor Ubuntu 10-4, ik krijg morgen het Ubuntu handboek 6de editie dat wordt bladeren geblazen  XD

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: geen wachtwoord en sleutelbos
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/13, 02:20:20 »
Aha, het was qua reden dus iets anders. Voor het besturen van een pc 'op afstand' alsof je ervoor zit, kan zoals Buzzin al aangeeft.

Je kan ook VNC installeren als je liever een GUI hebt. Dat zit gewoon in de repositories. Enige uitleg: http://www.makeuseof.com/tag/ubuntu-remote-desktop-builtin-vnc-compatible-dead-easy/
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: geen wachtwoord en sleutelbos
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/13, 09:56:22 »
Bedankt iedereen ! we gaan er mee aan de slag.

de sleutelbos is al verwijderd via softwarecentrum, dat was simpel.