Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ( opgelost ) Foto's op fora (opgelost)  (gelezen 2748 keer)

( opgelost ) Foto's op fora (opgelost)
« Gepost op: 2010/01/25, 16:02:30 »
Hoy iedereen,

Ik weet niet of dit topic op de juiste plaats staat maar ik stel hem hier maar.

Kan iemand mij vertellen waarom de ene foto op een forum als je er op klikt
zichzelf op de zelfde plek uitvergroot en bij het openen van een andere foto, hij zich meteen wil downloaden op je computer?

Als voorbeeld http://forum.waarneming.nl/smf/index.php/topic,99547.0.html

bij de foto "Kraai of Raaf.jpg" wil hij hem downloaden.
bij de foto, die een stuk naar beneden staat,"neusveren.jpg" maakt hij de foto groter als je hem aanklikt.

Is dit ergens in te stellen bij het plaatsen van een foto?

Wij willen graag dat hij zichzelf uitvergroot als je er op klikt.

Alvast bedankt.




« Laatst bewerkt op: 2010/01/25, 17:29:02 door Wanda »
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Re: Foto's op fora
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/25, 16:10:16 »
Da's vreemd, bij wij worden ze allebei groter als ik er op klik.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Foto's op fora
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/25, 16:14:43 »
Da's vreemd, bij wij worden ze allebei groter als ik er op klik.
dat is zeker vreemd, zou er iets in instellingen gewijzigd moeten worden?
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Re: Foto's op fora
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/25, 16:18:18 »
Ik draai hier wel Firefox 3.6...

Klik je wel op de foto?
Als je op de link drukt geeft hij een download venstertje, als ik op de foto druk dan vergroot hij hem..
(Duurt bij de eerste foto even, die is ook erg groot)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Foto's op fora
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/25, 16:23:10 »
Ik draai hier wel Firefox 3.6...

Klik je wel op de foto?
Als je op de link drukt geeft hij een download venstertje, als ik op de foto druk dan vergroot hij hem..
(Duurt bij de eerste foto even, die is ook erg groot)

Als je je firefox niet uit de officiële pakketbronnen hebt gehaald dan bieden wij hier GEEN ondersteuning voor.
Als je zelf met vanalles gaat prullen dan is het normaal dat er af en toe wel eens iets niet meer werkt, daarom dat onderandere Pjotr dit zeer hard afraadt.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Re: Foto's op fora
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/25, 16:25:36 »
Ik draai hier wel Firefox 3.6...

Klik je wel op de foto?
Als je op de link drukt geeft hij een download venstertje, als ik op de foto druk dan vergroot hij hem..
(Duurt bij de eerste foto even, die is ook erg groot)


Oke bedankt, die foto is inderdaad erg groot en het duurt inderdaad lang voordat hij hem laad.
Dat zal het probleem oplossen denk ik.

dank je wel voor je antwoord

Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Re: Foto's op fora (opgelost)
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/25, 16:29:19 »
Haha..
Dat kan voorkomen.
In de eerste instantie dacht ik ook dat klikken op de eerste foto niks deed, ik zag toevallig, nadat ik op de tweede heb gedrukt, dat hij toch uitvergroot was :P
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Foto's op fora (opgelost)
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/25, 16:30:47 »
Haha..
Dat kan voorkomen.
In de eerste instantie dacht ik ook dat klikken op de eerste foto niks deed, ik zag toevallig, nadat ik op de tweede heb gedrukt, dat hij toch uitvergroot was :P



klopt dat had ik ook toen ik weer naar boven scrolde
« Laatst bewerkt op: 2010/01/25, 16:56:04 door RobertPeter »
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Foto's op fora
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/25, 17:11:44 »
Als je je firefox niet uit de officiële pakketbronnen hebt gehaald dan bieden wij hier GEEN ondersteuning voor.
Als je zelf met vanalles gaat prullen dan is het normaal dat er af en toe wel eens iets niet meer werkt, daarom dat onderandere Pjotr dit zeer hard afraadt.
Wie is wij?
Jouw megalomane zelf, pluralis majestatis?

Re: Foto's op fora (opgelost)
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/25, 17:24:38 »
Als je je firefox niet uit de officiële pakketbronnen hebt gehaald dan bieden wij hier GEEN ondersteuning voor.
Als je zelf met vanalles gaat prullen dan is het normaal dat er af en toe wel eens iets niet meer werkt, daarom dat onderandere Pjotr dit zeer hard afraadt.
Wie is wij?
Jouw megalomane zelf, pluralis majestatis?

Hmm, ik heb het bericht helemaal niet gelezen..
Ben toch benieuwd wie die 'wij' is/zijn?
Canonical levert me geen ondersteuning, maar aangezien het een final uitgave is heb ik gewoon support van Mozilla.
Ook van het Ubuntu forum kan ik ondersteuning verwachten, er zijn vaak zat problemen met paketten die buiten de pakketbronnen vallen. En al was het nog een beta, er is toch niet voor niets een test forum? (onderaan de hoofdpagina)

Beetje een flauwe reactie, het ging helemaal niet om mij (Firefox 3.6 draait ook heerlijk stabiel en probleemloos)..
Bovendien, loop je me nou te zeggen dat ik geen software mag installeren die buiten de pakketbronnen vallen?

Ik heb hem gewoon van de Mozilla site, dat is heus wel een bedrijf dat ik vertrouw.. Bovendien levert Mozilla ook updates ;)

P.S. Als ik met van alles ga prullen is het inderdaad logisch als iets niet werkt..
Dat is dan ook een keuze die ik maak omdat ik het leuk vind om experimentele software te testen.
Ik loop hier toch niet over te klagen?

Bovendien, de nieuwste uitgave van Mozilla Firefox van de officiele site is toch geen brain surgery?
Dat is een operatie zonder veel risico's imho..
Sterker nog, het wordt soms zelfs aangeraden de nieuwste software te gebruiken. Hij is niet voor niets als stable verklaart.
(Ik draai hem al vanaf de beta, maar dat is mijn keuze)

Als er een nieuwe gebruiker een softwarepakket installeert dat nodig is voor zijn baan, dan reageer je toch ook niet zo omdat dat niet uit de bronnen komt? Beetje met de Ubuntu filosofie in gedachten is dat een hele verkeerde manier van denken.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/25, 17:33:03 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: ( opgelost ) Foto's op fora (opgelost)
« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/25, 18:51:50 »
Yep, hier ook. Ik heb FF versie 3.5.7 en hier duurt het helemaal niet lang, de foto komt gelijk in het groot.

Het is al opgelost..
Ik denk dat de tijd die ertussen zit te maken heeft met de snelheid van de internetverbinding..
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Foto's op fora
« Reactie #11 Gepost op: 2010/01/25, 20:07:17 »
Als je je firefox niet uit de officiële pakketbronnen hebt gehaald dan bieden wij hier GEEN ondersteuning voor.
Als je zelf met vanalles gaat prullen dan is het normaal dat er af en toe wel eens iets niet meer werkt, daarom dat onderandere Pjotr dit zeer hard afraadt.

Wat een onzin dit zeg waarom is het anders open source ???
« Laatst bewerkt op: 2010/01/25, 20:10:11 door bas. »
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: ( opgelost ) Foto's op fora (opgelost)
« Reactie #12 Gepost op: 2010/01/25, 20:43:34 »
Als je je firefox niet uit de officiële pakketbronnen hebt gehaald dan bieden wij hier GEEN ondersteuning voor.
Als je zelf met vanalles gaat prullen dan is het normaal dat er af en toe wel eens iets niet meer werkt, daarom dat onderandere Pjotr dit zeer hard afraadt.

Achhhhh ja, wie zijn wij en afraden zoals Pjotr dit doet is heel wat anders als wat jij hier schrijft.
Want van Pjotr kun je gewoon ondersteuning krijgen hoor ook als het om beta software gaat en dat is nu niet eens het geval.
Plus dat je als je op zou letten Sjoerd Broekhuijsen de persoon is met ff 3.6 en dus niet de TS van de vraag
En ook pjotr zal vast wel een pc hebben om het 1 en ander uit te testen, net als wij allemaal.
Je kunt tenslotte pas dingen afraden na het zelf geprobeerd te hebben.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/25, 20:50:03 door welrob »
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: ( opgelost ) Foto's op fora (opgelost)
« Reactie #13 Gepost op: 2010/01/25, 20:45:02 »
Foutje ipv veranderen op citaat gedrukt
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: ( opgelost ) Foto's op fora (opgelost)
« Reactie #14 Gepost op: 2010/01/25, 21:16:10 »
Ik wil gerust ook helpen, maar het is alleen nogal lastig als iedereen zomaar een andere versie heeft. Dat is juist het mooie aan de officiële pakketbronnen; iedereen heeft dezelfde versie.
Dat het niet de TS was die ff3.6 gebruikte dat had ik pas te laat gezien
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Re: ( opgelost ) Foto's op fora (opgelost)
« Reactie #15 Gepost op: 2010/01/25, 21:51:17 »
Ik blijf bij mijn punt, ook als de TS Firefox 3.6 gebruikt dan zou hij ondersteuning moeten krijgen.
Niet dat ik jouw punt niet begrijp, maar stel dat je een probleem hebt wet software buiten de pakketbronnen, krijg je dan geen ondersteuning meer?
Wat is er gebeurt met de Ubuntu filosofie, het helpen van je medemensen ongeacht hun persoonlijke voorkeur voor programma's?
Mensen met Chrome worden toch ook geholpen (of zouden moeten)

Helemaal als wat meer ervaren gebruiker is het overstappen naar Firefox 3.6 toch juist een goede keuze?
Als er problemen mee zijn, 3.5.7 staat nog steeds geïnstalleerd, dus schade zal ik er niet snel van ondervinden.

Bovendien Wordt Firefox 3.6 toch echt aangeraden door Mozilla..

Anyway, het probleem is opgelost, en ik ben bang dat we het hier niet snel over eens zullen zijn.
Dus wat mij betreft, let's agree to dissagree ;)

« Laatst bewerkt op: 2010/01/25, 21:52:56 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: ( opgelost ) Foto's op fora (opgelost)
« Reactie #16 Gepost op: 2010/01/25, 23:48:29 »
Yep, hier ook. Ik heb FF versie 3.5.7 en hier duurt het helemaal niet lang, de foto komt gelijk in het groot.

Het is al opgelost..
Ik denk dat de tijd die ertussen zit te maken heeft met de snelheid van de internetverbinding..

klopt onze internet verbinding is niet een van de snelste,
ADSL als je 1600 meter van de centrale af zit is niet echt snel, 846.6 kbps terwijl je een 4Mbps abonnement hebt.
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: ( opgelost ) Foto's op fora (opgelost)
« Reactie #17 Gepost op: 2010/01/26, 00:15:03 »
Ik wil gerust ook helpen, maar het is alleen nogal lastig als iedereen zomaar een andere versie heeft. Dat is juist het mooie aan de officiële pakketbronnen; iedereen heeft dezelfde versie.
Dat het niet de TS was die ff3.6 gebruikte dat had ik pas te laat gezien

Waarom dan deze zin: Als je je firefox niet uit de officiële pakketbronnen hebt gehaald dan bieden wij hier GEEN ondersteuning voor.

Je doet hier of je namens iedereen praat (wat gelukkig niet zo is) maar voor mensen die hier net komen kijken en een vraag hebben, vind ik dat nou niet echt vriendelijk. Ook haal ik hier niet uit dat je de moeite zou gaan nemen iemand te helpen.
Als je dan toch niet wilt of kan helpen zeg dan niets maar zeker niet dit soort dingen.

@Sjoerd Broekhuijsen +100
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: ( opgelost ) Foto's op fora (opgelost)
« Reactie #18 Gepost op: 2010/01/26, 02:28:52 »
Ik ben misschien wel wat cru geweest met mijn uitspraak, ik zou eigenlijk deze dagen hier wat minder moeten rondhangen en mij volop op mijn examens moeten storten, al dat blokken en slapeloze nachten zorgt wel eens voor wat frustraties bij mij.
Al vind ik het nog altijd zo dat als je buiten de pakketbronnen gaat dat dat grotendeels op "eigen risico" gebeurt, en dat je problemen gaat maken die er eigenlijk niet zijn. We kunnen natuurlijk altijd helpen zo veel we kunnen!
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: ( opgelost ) Foto's op fora (opgelost)
« Reactie #19 Gepost op: 2010/01/26, 03:39:46 »
Natuurlijk doen we die dingen op eigen risico lijkt me niet meer dan normaal =D

In dit geval kan ik me ook best voorstellen dat mensen naar de 3.6 versie van FF gaan trouwens,
daar versie 3.5 nu niet echt geweldig presteert. Zelf ben ik ook na het uitkomen van Ubi 9.10 overgestapt
op Chromium, maar nu met versie 3.6 van FF ben ik weer dik tevreden met FF haal weer normale down
snelheden enzo ipv altijd onder de grens van 1mb zitten we er nu weer ver boven en heb ik geen last meer van dat FF zomaar ineens even besluit af te sluiten ;).

Dus zo zie je maar dat een uitstapje van de zo stabiele pakketbronnen ook zijn voordeel kan hebben.
Kijk aanraden aan mensen die net met ubi beginnen, nee maar das een ander verhaal (dat ik al eens in de treuren met Pjotr heb besproken) en hem daar ook gelijk in moest geven.

Heel veel suc7 met het voorbereiden op, en met je examens kerel!!
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: ( opgelost ) Foto's op fora (opgelost)
« Reactie #20 Gepost op: 2010/01/26, 17:57:09 »
Ik ben misschien wel wat cru geweest met mijn uitspraak, ik zou eigenlijk deze dagen hier wat minder moeten rondhangen en mij volop op mijn examens moeten storten, al dat blokken en slapeloze nachten zorgt wel eens voor wat frustraties bij mij.
Al vind ik het nog altijd zo dat als je buiten de pakketbronnen gaat dat dat grotendeels op "eigen risico" gebeurt, en dat je problemen gaat maken die er eigenlijk niet zijn. We kunnen natuurlijk altijd helpen zo veel we kunnen!

Als dat een vorm van excuses is, dan is deze aanvaard.
Ik kan je punt begrijpen, helemaal als het software zou zijn in een testfase (niet het geval)..
Zo heeft iedereen wel eens zijn momenten waar bepaalde uitspraken iets harder overkomen.

Maar als we nooit zouden experimenteren met software, dan waren we hier (Ubuntu ipv Windows) nooit geweest, niet?

Natuurlijk zou ik beginners ook aanraden gewoon de pakketbronnen te gebruiken, maar als iemand dat toch niet doet, dan kan hij mijn hulp verwachten (zolang ik een antwoord weet)

In ieder geval succes met je examens ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?