Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Amazon-zoekresultaten in Unity's Dash worden opt-in na 14.04  (gelezen 476 keer)

Amazon-zoekresultaten in Unity's Dash worden opt-in na 14.04
« Gepost op: 2014/03/31, 12:55:10 »
http://www.omgubuntu.co.uk/2014/03/ubuntu-make-amazon-product-results-opt-unity

Niet dat ik me er zo erg aan stoorde omdat je het makkelijk uit kon zetten, maar er waren mensen die een opt-in wilden en daar hebben ze nu naar geluisterd. Netjes :)

Re: Amazon-zoekresultaten in Unity's Dash worden opt-in na 14.04
« Reactie #1 Gepost op: 2014/03/31, 15:25:11 »
Als het kalf verdronken is dempt men de put.  :rolleyes:

Canonical had het vanaf begin als opt-in moeten doen met als activatie een vinkje zetten tijdens de installatie. Dan was er nooit gezeur over gekomen.

Wel blij dat het vanaf 14.10 opt-in wordt, maar ik ben permanent over naar Gnomeshell.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Amazon-zoekresultaten in Unity's Dash worden opt-in na 14.04
« Reactie #2 Gepost op: 2014/03/31, 16:17:58 »
Lijkt toch niet helemaal "opt in" te worden, als ik het artikel zo lees. Enfin, ik vind het sowieso geen belangrijke kwestie.

Wat ik wel belangrijk vind, is dat Ubuntu blijft bestaan. En dat kan alleen als ze zelf hun brood kunnen verdienen, en dus niet financieel afhankelijk blijven van giften van Mark Shuttleworth.... Alleen met gezonde financiën heeft deze prachtige kwaliteitsdistro toekomst.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Amazon-zoekresultaten in Unity's Dash worden opt-in na 14.04
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/01, 00:14:14 »
Wat ik van het plan begrijp:
  • De standaard Dash-snelzoeker wordt de applicatie scope, die kan ook zoeken in de app store (maar niet bij Amazon e.d.)
  • In de nieuwe “Scopes” scope kan je ”alles” zoeken (zoals in de huidige Dash). De Smart scope service geeft aan welke scopes bij de zoekopdracht passen.
  • Door op een passende scope te klikken krijg je de zoekresultaten van (alleen) een gekozen scope. Of zoekresultaten geanonimiseerd worden is nog niet duidelijk.
  • je kan favoriete scopes aanwijzen om hiervan snel zoekresultaten te kunnen tonen.
De nieuwe “Scopes” scope gebruikt, net als de huidige Dash, de Smart Scopes service en deelt, nog voor je een favoriete scope kan kiezen, zoekopdrachten online met Canonical, productseach.ubuntu.com (en geanonimiseerd met andere partijen).

Als ik “iets” zoek heb ik vaak wel een idee van welke (favoriete) scope ik de zoekresultaten wil zien, ik zoek een bestand, muziek, een film, weersberichten, informatie op wikipedia, iets bij Amazon, enz. Waarom gebruik maken van de “online Smart Scopes service” om een passende scope te bepalen om daarna alsnog zelf de gewenste scope te kiezen? Tussenkomst van deze internetservice lijkt (nog meer) een overbodige uitstap, met als prijs bandbreedte, traagheid en mogelijke onzekerheid over de gegevens die worden verzameld.

Blijft ”fixubuntu” (al dan niet in aangepaste vorm) ook na 14.10 nuttig? Niet meer voor de standaard app-snelzoeker (1), dat lijkt een verbetering
Klik links bovenin op Documentatie