Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Live cd wil niet openen, fout melding  (gelezen 6681 keer)

Broozen

  • Gast
Live cd wil niet openen, fout melding
« Gepost op: 2007/05/09, 23:07:42 »
Hallo,

kan iemand mij helpen!!!

Op mijn laptop heb ik ubuntu 7.04 Goed kunnen installeren
z
Maar nu probeer ik het te installeren op mijn vaste pc . . .

Dat ging minder goed.

Vanaf dat de live cd opstart komt er een fout melding :

busyBox v1.1.3 (debian 1x1.1.1.3-3ubuntu3) Built-in shell (ash) enter help for a list of built-in commands.


/bin/sh= can"t acces tty; job control turnet off

Nu weet ik niet juist wat dit wil zeggen, ik heb al zitten denken dat ik een driver disk nodig heb zie bij mijn win installatie vroeger moest ikeen ite ide controller driver disk  installeren, maar deze ondersteunt lunix niet :s en op de site vind ik ook geen driver van het moederbord (abit GD8)  ik heb wel een sata hd zitten in mijn compter,

 Kan iemand mij helpen??????

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Live cd wil niet openen, fout melding
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/09, 23:10:37 »
Probeer eens een installatie met de alternate CD? Installeren op z'n Windows, dus zonder LiveCD-sessie.

Broozen

  • Gast
Live cd wil niet openen, fout melding
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/10, 18:28:15 »
Ik zal proberen ;) hopelijk zal dat wel werken :d:d:d

Offline Mario

  • Lid
Live cd wil niet openen, fout melding
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/10, 19:02:18 »
opstartoptie irqpoll gbruiken (F6 opstartopties) werkte bij mij
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

Broozen

  • Gast
Live cd wil niet openen, fout melding
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/10, 19:30:49 »
de alternate CD = instal ... en dan een Zwart kader voor de volle 10 min, en doet niks meer....

opstartoptie irqpoll gbruiken (F6 opstartopties) = zonderete ide controller = zelfste als bij gewone installatie (error)

met ite ide controller = een vastloper ... (ik vind wel geen van lunix, dus was het met de controllers voor win :s :s)

Wat nu???

Offline Mario

  • Lid
Live cd wil niet openen, fout melding
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/10, 20:58:40 »
drivers zitten in kernel die bij opstarten geladen worden drivers voor windows werken niet (uitgezonderd drivers voor bios) wat je hier hebt is iets dat de opstart doet vastlopen
alle USB-apparaten uitpluggen deze durven ook voor vastlopers zorgen
best ps2 toetsenbord gebruiken
irqpoll gebruikt met live-cd?
waar zit je harde schijf aangekoppeld in de pc k'zie bij specificaties moederbord sata connectors en ide-connectors
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

Broozen

  • Gast
Live cd wil niet openen, fout melding
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/11, 15:38:16 »
Alle usb apparaten uitgetrokken, en mijn ou ps2 toetsenbord uitgehaald.
bij installatie irqpoll gebruikt (F6 toets)

HD zit op een van de SATA connector. (heb ook al eens geprob om de hd op een andere connetror aan te sluiten)

Helaas, is dit dus weer allemaal zonder resultaat.... nog iemand een idee???

Offline Mario

  • Lid
Live cd wil niet openen, fout melding
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/11, 18:08:56 »
F6 opstartfunctie quiet wissen eens kijken waarop hij vastloopt
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

Broozen

  • Gast
Live cd wil niet openen, fout melding
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/12, 10:56:22 »
nu zal u me wel eens moetn uitleggen, wat je juist bedoel zie, het loopt vast bij het laden, eens dat het aan 6 streepjes zit :s :s :s

Offline Mario

  • Lid
Live cd wil niet openen, fout melding
« Reactie #9 Gepost op: 2007/05/12, 11:34:30 »
welke versie tracht u te installeren ?
feisty fawn best deze:ubuntu-7.04-desktop-i386.iso
cd controleren op fouten
memorytest uitvoeren
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

Live cd wil niet openen, fout melding
« Reactie #10 Gepost op: 2007/05/12, 12:00:48 »
Citaat van: Broozen
Vanaf dat de live cd opstart komt er een fout melding :

busyBox v1.1.3 (debian 1x1.1.1.3-3ubuntu3) Built-in shell (ash) enter help for a list of built-in commands.


/bin/sh= can"t acces tty; job control turnet off
Ik had een soortgelijke foutmelding; nog steeds onopgelost: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/10046 .
Ik heb dus een clean install gedaan met Dapper, dan upgegrade naar Edgy (omdat deze cd wel werkte) en dan naar Feisty Fawn.

Offline Mario

  • Lid
Live cd wil niet openen, fout melding
« Reactie #11 Gepost op: 2007/05/12, 12:45:51 »
heb PC met abit moederbord ab9
 als je quiet  wist in de opstartopties kun je zien wat dit veroorzaakt zodoende even googlen met deze informatie
als bij broozen de kernel niet wil laden denk ik eerder aan een verkeerde versie ,slecht gebrande cd , fout ingestelde biosparameters of slechte geheugenmodules
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

Azalin

  • Gast
Live cd wil niet openen, fout melding
« Reactie #12 Gepost op: 2007/05/12, 13:11:57 »
Een bekend probleem dat al op launchpad staat... op het forum is er al een paar keer over gerapporteerd hoewel iedereen denkt dat het steeds een ander probleem is, lijkt het op de SATA poorten te wijzen die niet (goed) worden aangestuurd... een module die geladen zou moeten worden wordt dat niet. Check hier maar voor een work around: http://forum.ubuntu-nl.org/message/96865#p96865
Dit is voor zowel de live-cd als de install. Mijn ervaring is dat met de live-cd de work around niet altijd werkt, met de volledige install wel.

Offline Mario

  • Lid
Live cd wil niet openen, fout melding
« Reactie #13 Gepost op: 2007/05/12, 13:59:21 »
werkte niet bij mij
probleem was de jmicron-controller
zou misschien wel interessant zijn om een vastgezette topic te plaatsen ivm met installatieproblemen op verschillende
hardware en welke oplossingen men gevonden heeft
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

Offline Borix

  • Lid
Live cd wil niet openen, fout melding
« Reactie #14 Gepost op: 2007/05/16, 12:10:50 »
Citaat van: mario
werkte niet bij mij
probleem was de jmicron-controller
zou misschien wel interessant zijn om een vastgezette topic te plaatsen ivm met installatieproblemen op verschillende
hardware en welke oplossingen men gevonden heeft
Lijkt mij een heel goed idee. Heb namelijk dezelfde problemen en ik geloof dat er meer mensen tegen dit probleem aanlopen.
Geen goede reclame voor ubuntu. Ik hoop dat er snel een officiele fix komt. Heb eigenlijk geen zin om als ubuntu-beginneling gelijk te gaan "rommelen".

MVG

Azalin

  • Gast
Live cd wil niet openen, fout melding
« Reactie #15 Gepost op: 2007/05/16, 14:40:00 »
"Rommelen" in dit geval betekent na installatie slechts de piix module toevoegen aan 1 bestandje. Uiteraard niet de bedoeling maar heel erg moeilijk en veel werk lijkt me dit toch niet.

Offline Borix

  • Lid
Live cd wil niet openen, fout melding
« Reactie #16 Gepost op: 2007/05/16, 16:50:30 »
@ Azelin: Bedankt voor je reactie :)

***

The quick workaround for this on an installed system is to add "piix" to /etc/initramfs-tools/modules, and run "sudo update-initramfs -u"

For installing a system, add break-top to the kernel cmdline via the bootgfx menu. Once at a busybox prompt, run "modprobe piix". Then "exit" the shell. Once the system is installed, the above work around will also be needed.

We are working on an update to fix this.

***

Kan je mij aub als beginneling dan uitleggen hoe ik deze fix precies toepas? :)

cmdline via bootgfx menu?

add break-top?

Ik vind het jammer dat door deze fout in de nieuwe release van Ubuntu vooral beginners worden afgeschrikt :(

taj

  • Gast
Live cd wil niet openen, fout melding
« Reactie #17 Gepost op: 2007/05/28, 11:18:32 »
Ik had ook deze irritante bug, maar kon wel inloggen na een reset

OK, je doet dit.
In een terminal Bij gewone ubuntu: gedit, xubuntu: mousepad, kubuntu: kate
gksu gedit /etc/initramfs-tools/modulesdan voeg je
piix
toe aan de laatste regel en je bewaart het.
sudo update-initramfs -uIk heb in ieder geval 2x niks meer gemerkt van de bug.

Azalin

  • Gast
Live cd wil niet openen, fout melding
« Reactie #18 Gepost op: 2007/05/28, 13:49:29 »
Citaat van: Borix
@ Azelin: Bedankt voor je reactie :)

***

The quick workaround for this on an installed system is to add "piix" to /etc/initramfs-tools/modules, and run "sudo update-initramfs -u"

For installing a system, add break-top to the kernel cmdline via the bootgfx menu. Once at a busybox prompt, run "modprobe piix". Then "exit" the shell. Once the system is installed, the above work around will also be needed.

We are working on an update to fix this.

***

Kan je mij aub als beginneling dan uitleggen hoe ik deze fix precies toepas? :)

cmdline via bootgfx menu?

add break-top?

Ik vind het jammer dat door deze fout in de nieuwe release van Ubuntu vooral beginners worden afgeschrikt :(
Mja, dat ben ik met je eens, als je dit tegenkomt dan wordt je niet blij.
break-top moet trouwens zijn break=top, type foutje van mij en van de originele poster op launchpad.

Anyway, bij mij heb ik de beste resultaten geboekt met de alternate CD, die installeert wel meteen maargoed als je dat toch wil is dat misschien een beter plan.
Om de Live CD toch aan de praat proberen te krijgen wacht je tot je het menu van de Live CD krijgt (waar je dus kunt kiezen om de live cd te starten, van HD op te starten, de cd kunt verifiëren e.d. en waar je met de functie toetsen bepaalde functionaliteit en help kunt oproepen. Door op F6 te klikken, achter de resulterende regel break=top te typen en op enter drukken. Wel zorgen dat je voor je op F6 drukt de optie Opstarten van LiveCD (ofzoiets) (bovenste keuze dus) hebt laten staan, dus niet met de pijltjes toetsen naar boven of beneden gaan.
Je komt dan vanzelf in de busybox shell (deze tekst verschijnt vanzelf)
Wanneer je in de busybox shell zit type je modprobe piix (GEEN SUDO!). Je kán dan ervoor of erna wat ATA errors krijgen, het is al weer even geleden. Zodra je kunt type je dan exit en zou de LiveCD moeten starten. Na installatie zal je dit wellicht nog een keer moeten doen, bij mijn vriendin moest ik gewoon een tijdje wachten en ging hij wel door. NAdat je in de desktop terecht bent gekomen, terminal scherm open gooien en de eerste regel in de fix toepassen:
add "piix" to /etc/initramfs-tools/modules, and run "sudo update-initramfs -u"

Wil niet zeggen dat dit altijd werkt maar negen van de tien keer wel. Het kan in elk geval geen kwaad, daar hoef je je geen zorgen over te maken :)

Broozen

  • Gast
Live cd wil niet openen, fout melding
« Reactie #19 Gepost op: 2007/05/30, 13:59:43 »
bij mij werkte het terug toen ik mijn dvd lezer in de IDE  1 gestoken heb :s  inplaats van IDE 2

Azalin

  • Gast
Live cd wil niet openen, fout melding
« Reactie #20 Gepost op: 2007/05/30, 14:16:17 »
Mja, d'r schijnt iets met de PATA of SATA niet helemaal lekker te gaan bij sommige systemen. Dus een verandering in je configuratie schijnt dan wel te werken ... Ik heb mensen het vermoeden horen opperen (nouja, lezen dan :) ) dat het iets met de initramfs te maken heeft,... dat die niet altijd goed wordt bijgewerkt. Daarom ook die initramfs update in de workaround. Hoe het precies zit weet ik niet, de bug report op launchpad is op zich wel boeiend leesvoer als je een beetje gek bent :)