Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Forum indeling aanpassingen  (gelezen 14869 keer)

Offline SWAT

  • Administrator
Forum indeling aanpassingen
« Gepost op: 2010/07/30, 01:31:57 »
Beste dames en heren,

de indeling van het forum is aangepast, ten behoeve van een betere werking van het forum en het creëren van een beter overzicht. Het is ingedeeld in een 3-tal categorieën:
  • Ondersteuning - Hier kan men terecht met onderwerpen die te maken hebben met ondersteuning van Ubuntu (of over Ubuntu-NL)
  • Teams - Hierin komen subfora te staan, waarin de teamleden van de verschillende teams overleggen. Graag hier enkel on-topic (en nuttig) posten. Het feit dat men kan posten, betekent niet dat men ook moet posten. Onderwerpen die uit de hand lopen, worden verder prive besproken.
  • Diversen - Diverse subfora die niet in Ondersteuning of Teams thuishoren

Offline siegi

  • Lid
Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/30, 09:54:36 »
Begint een lange lijst te worden :)

Anyway, ik vind eigenlijk dat ubuntu-nl eerder thuishoort in teams of diversen. Het heeft niet direct iets met ondersteuning te maken.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/30, 13:24:36 »
Eens met Siegi, ik zie niet hoe Ubuntu-NL in ondersteuning past..

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/30, 14:01:50 »
och Ubuntu-NL kan wel ondersteuning gebruiken :evil:

Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/30, 15:32:15 »
och Ubuntu-NL kan wel ondersteuning gebruiken :evil:

+1  :evil: :evil:

Het word denk nu wat te rommelijg, men kan de teams ook in een subforum onderbrengen

Zodat alles weer normaal wordt


Offline Tom

  • Lid
Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/30, 15:52:11 »
Werk eerst maar een weekje met de nieuwe indeling dan zult u zien dat het best meevalt.
Ook gaat er nu meer naar Ubuntu.nl gekeken worden wat vroeger weinig het geval was.
Ik vind de indeling makkelijker zo ook uit het oogpunt van nieuwe Leden. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/30, 16:54:36 »
Graag hier enkel on-topic (en nuttig) posten. Het feit dat men kan posten, betekent niet dat men ook moet posten. Onderwerpen die uit de hand lopen, worden verder prive besproken
Dat de indeling veranderd is, was mij nog niet opgevallen. Wel dat het MSN gehalte van sommige threads soms een beetje te hoog is.
http://forum.nedlinux.nl | http://www.alleslinux.com/forum
Linux interesse gebieden: mulitmedia en configuratie.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #7 Gepost op: 2010/07/30, 20:08:12 »
Wat een on overzichtelijk zooitje is het geworden.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #8 Gepost op: 2010/07/30, 21:00:19 »
Ziet er behoorlijk goed uit, ook al is het even wennen voor me.  :)

Paar suggesties:

- voeg "Aangeboden" en "Gevraagd" samen, tot "Vraag en aanbod". Scheelt weer een categorie.  :)

- plaats "Ubuntu-NL" in Diversen of in Teams. Hoort in elk geval niet in Ondersteuning.

- haal Xubuntu weg bij "Andere distributies". Niet consequent: Kubuntu staat daar immers ook niet. Xubuntu is een erkend derivaat, net als Kubuntu.

Offline siegi

  • Lid
Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #9 Gepost op: 2010/07/30, 22:20:31 »
Opzich kan men ook steeds naar subcategorieën gaan.  Ben ik zelf nooit voor geweest, maar als het aantal onderdelen stijgt wordt het misschien een noodzaak. (het lijstje begint wel erg lang te worden.
Vraag en aanbod zou een mooi voorbeeld zijn waarbij dit kan worden toegepast.

Citaat van: wanda
Ook gaat er nu meer naar Ubuntu.nl gekeken worden wat vroeger weinig het geval was.
Deze reden heb ik al meer gehoord, maar ik vind ze nog steeds niet goed.
Zoiets als "Er wordt niet veel naar dit onderdeel gekeken, kom laten we het op een verkeerde plaats zetten dan kijken er misschien meer mensen naar".
Als je wil dat er meer naar gekeken wordt, zet het dan gewoon wat hoger in de indeling. Bijv categorie teams boven diversen, of gewoon helemaal bovenaan.
« Laatst bewerkt op: 2010/07/30, 22:28:08 door siegi »

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #10 Gepost op: 2010/07/31, 11:36:17 »
Citaat van: Pjotr
- plaats "Ubuntu-NL" in Diversen of in Teams. Hoort in elk geval niet in Ondersteuning.
De reden om het Ubuntu-NL subforum in de categorie "Ondersteuning" te plaatsen was omdat dit subforum zou moeten gebruikt worden door leden om vragen te stellen over hoe ze het forum moeten gebruiken, hoe ze op het IRC-kanaal van Ubuntu-NL moeten komen, hoe ze kunnen meehelpen aan Ubuntu-NL, ...

Al het overleg van Ubuntu-NL's teams ( dus ook het overleg over dit forum ) zal nu plaatsvinden in de openbare subfora's in de categorie "Teams", en overleg zal niet meer plaats vinden in het Ubuntu-NL subforum.

Offline Tom

  • Lid
Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #11 Gepost op: 2010/07/31, 12:17:20 »
Wat Siegi zegt is eigenlijk niet verkeerd dus helemaal bovenaan zetten.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #12 Gepost op: 2010/08/01, 12:10:05 »
Was het de bedoeling om te voorkomen dat iedereen in 'Vertalingen' kan praten? Ik kan er op dit moment geen onderwerpen openen.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #13 Gepost op: 2010/08/01, 13:09:41 »
lijkt me een foutje dan, ik kan er wel posten als ik wil.

Offline siegi

  • Lid
Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #14 Gepost op: 2010/08/01, 20:12:56 »
Was het de bedoeling om te voorkomen dat iedereen in 'Vertalingen' kan praten? Ik kan er op dit moment geen onderwerpen openen.
Je zit in een andere primaire ledengroep (Internationalisering team). Waarschijnlijk een foutje, bij het instellen van de rechten. 

Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #15 Gepost op: 2010/08/01, 20:15:15 »
Volgens de rechten mag je er posten hoor Sense :o

Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #16 Gepost op: 2010/08/02, 01:18:29 »
Was het de bedoeling om te voorkomen dat iedereen in 'Vertalingen' kan praten? Ik kan er op dit moment geen onderwerpen openen.

Mijn excuses. Na nader bekeken te hebben stonden je rechten niet goed op het board zelf. Heel vreemd.
Ze staan nu wel goed :)

Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #17 Gepost op: 2010/08/02, 09:07:46 »
Was het de bedoeling om te voorkomen dat iedereen in 'Vertalingen' kan praten? Ik kan er op dit moment geen onderwerpen openen.

Mijn excuses. Na nader bekeken te hebben stonden je rechten niet goed op het board zelf. Heel vreemd.
Ze staan nu wel goed :)
Bedankt!
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #18 Gepost op: 2010/08/02, 10:22:02 »
Ik heb mijn rechten nog eens nagekeken. Deze liggen ook helemaal overhoop.

De rechten van Ondersteuning staat helemaal goed,

Bij Diversen kan ik wel posten in Testforum, de rest heb ik geen rechten
Bij Teams kan ik wel posten in Artwork en Promotie, bij de rest kan ik ook niet posten
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline siegi

  • Lid
Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #19 Gepost op: 2010/08/02, 12:15:52 »
Mijn excuses. Na nader bekeken te hebben stonden je rechten niet goed op het board zelf. Heel vreemd.
Ze staan nu wel goed :)
Tip, maak best een ledengroep aan gebaseerd op een al bestaande. Bespaart veel werk en fouten.

Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #20 Gepost op: 2010/08/02, 20:11:36 »
@Sense: Graag gedaan :)
@Ronnie: Dus je bedoelt de rest van Teams en Diversen?
@siegie: Dank voor de tip, zal ik onthouden voor de volgende keer. Alleen het probleem is: de rechten stonden goed totdat SWAT de forumindeling aanpaste.

Offline Double12

  • Lid
Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #21 Gepost op: 2010/08/02, 22:04:31 »
Zijn de werkgroepen Promotie en Releaseparty verwijderd? Of zijn ze er wel maar staan mijn rechten op deze groepen niet goed? Ik kan ze namelijk niet meer zien.

Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #22 Gepost op: 2010/08/02, 22:07:28 »
Nope, ze zijn er wel. Maar ik weet niet of ze open horen te zijn voor iederen (denk eigenlijk van wel).

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #23 Gepost op: 2010/08/02, 22:28:38 »
@Vistaus

Ja, de rest van die categorieën
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline SWAT

  • Administrator
Re: Forum indeling aanpassingen
« Reactie #24 Gepost op: 2010/08/03, 18:01:52 »
Die indeling wordt nog aangepast, dus vandaar het nog niet opgegooid is. De ledengroepen moeten namelijk ook aangepast worden en dat wil ik in een keer aanpassen, zodat bij iedereen de rechten juist staan.