Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

H264 codec via ffmpeg naar mp4

<< < (2/2)

jvecht:
Is wellicht zenity een oplossing in dit geval? De MTS clips worden gewoon oplopend genummerd en de output als mp4 bestanden mogen gelijk genummerd worden.

Is dat een idee dan? Dan maak ik een passend script in combinatie met zenity.

groet,

Just

vanadium:
Dat eerste commando

--- Code: ---ffmpeg -i 0002.MTS -c:v copy -f mp4 0002.mp4

--- Einde van code ---
moet toch zo in een do loop te zetten zijn?


--- Code: ---for f in *.MTS ;  do ffmpeg -i "$f" -c:v copy -f mp4 "${f%.MTS}.mp4" ; done

--- Einde van code ---

Natuurlijk dien je dit uit te voeren in de folder waar de MTS bestanden aanwezig zijn. Zenity lijkt mij hier enkel geschikt om het minder automatisch te maken. "-f mp4" hoeft er zelfs niet bij: wegens de opgegeven extensie zal ffmpeg automatisch dat containerformaat kiezen als je het niet zelf aangeeft.

jvecht:
Hoi Vanadium,

Ja geweldig. Dat was wat ik in gedachten had. En het loopt ook nog eens mooi snel. Dat zal wel niet aan die for loop liggen, maar aan de opdracht op zich.

Zou er ook nog een mogelijkheid zijn om ergens de optie -r 25 er in te zetten om op 25 fps uit te komen (zoals bij die tweede opdracht)? Dat vooral om de computer nog wat te sparen bij het renderen? Ik heb de -r 25 geprobeerd hier en daar er in te zetten, maar dat is te simpel gedacht

Leuk al zo, schitterend!

groet,

Just

vanadium:
Framerate omzetten is niet zo eenvoudig, en vereist transcoderen. De omzetting zal (veel) langer duren. Je computer veel "sparen" tijdens het afspelen zal je niet doen door de fps te verlagen.

Dat moet dan onder meer zo kunnen:

--- Code: ---ffmpeg -i 0002.MTS -c:v h264 -r 25  -f mp4 0002.mp4

--- Einde van code ---

jvecht:
Hoi Vanadium,

Dat werkt ook perfect zo. Super. Ik heb de for loop die je meer eerder al gaf overeenkomstig aangepast en nu heb ik het zo als ik het graag wilde hebben. Dat de hele omzetting zo wat langer duurt is me helder. Toch valt de duur van de hele klus van de for loop over 26 vrij korte videoclips me nog erg mee.

Hartelijk dank Vanadium et al! Ik ga de boel opslaan in mijn verzameling opdrachten voor ffmpeg voor later gebruik. Ben er heel blij mee.

groet,

Just

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie