Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

muziekfolders moeten steeds handmatig ingesteld worden

(1/1)

Rudolff:
Op dit moment gebruik ik Audacious, wat op de a-disc staat, een SD-drive. De muziek zelf staat op de b-schijf, een 1T-disc voor alle data. Iedere keer bij het opstarten  zijn de muzieklijsten verdwenen en moet ik ze handmatig weer opnieuw instellen (voor eenmalig gebruik dus :|). Hoe kan ik dit veranderen zodat de lijsten behouden blijven?

vanadium:
Waarschijnlijk is die schijf waar de muziek opstaat, niet automatisch bij opstart aangekoppeld. Je moet eerst op de schijf klikken in het linkerpaneel van Bestanden om die in gebruik te nemen na de opstart. Die harde schijf ga je beter automatisch bij opstart laten aankoppelen: dan zal die beschikbaar zijn vanaf het moment dat je Audacious opstart: die laatste zal dan de lijst telkens vinden. Gebruik daarvoor het gereedschap "Schijven". Klik daar de partitie waarop de muziek staat, dan op de tandwieltjes, en kies daar "Edit mount options" (iets van "Wijzig aankoppelopties"). Je moet daar een koppelpunt aangeven. Dat is een folder, waarin je de inhoud van de partitie wil terugvinden. Dat koppelpunt zou je kunnen aanmaken onder /media, bijvoorbeeld /media/data. Let op: dit alles moet je als beheerder doen.

Rudolff:
Dank voor dit antwoord. Ik ben er nog niet helemaal uit nu, maar ik weet nu wel waarom en hoe het zo'n beetje zit.

jan11000:
In de fstab kun je dit instellen, dit is een txt file.
Via schijven kan dit ook.

Om dit in de toekomst te vermijden:
Tijdens installatie alle partities met de hand instellen, dus ook je muziek partitie koppelen aan een map,
dan heb je dit probleem niet meer. En bij booten is alle gekoppeld.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie