Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: apparatuur.html  (gelezen 594 keer)

apparatuur.html
« Gepost op: 2014/12/30, 11:14:16 »
Ik zat mijn apparatuur.html lijst eens te bekijken en het viel me op dat alles in het geel stond op 1 ding na:

id:   
serial
description:    SMBus
product:    SBx00 SMBus Controller
vendor:    Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI]
physical id:    
14
bus info:    
pci@0000:00:14.0
version:    3c
width:    32 bits
clock:    66MHz
capabilities:    ht cap_list
configuration:   
latency   =   0

Deze stond aangegeven in het rood. Weet iemand waarom dat is?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: apparatuur.html
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/30, 11:39:04 »
Niet in gebruik / uitgeschakeld? In elk geval niets om je zorgen over te maken.  :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: apparatuur.html
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/30, 11:39:36 »
Dan heb je daarvoor geen kernelmodule (driver) in gebruik. Zie hier en zoek dan op UNCLAIMED.

In dit geval (voor een SMBus) kan je dat gewoon negeren.

Re: apparatuur.html
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/30, 11:47:24 »
Oké, bedankt. Ik vroeg het me gewoon af want voor de rest heb ik geen problemen met de computer.  ^-^

Alhoewel?? Als jullie de bijlage bekeken hebben is jullie misschien opgevallen dat ik 2 schijven heb die NTFS geformatteerd zijn.
1x een externe schijf en 1x een 2e harde schijf. Voor de externe is het niet erg, dan kan ik deze ook op Windows computers gebruiken.
Maar de 2e harde schijf geeft problemen als ik die ext4 formatteer. Dan heb ik nl. totaal geen toegang tot die schijf. Alleen maar toegang als deze NTFS geformatteerd is. Wat is hier aan de hand?

Re: apparatuur.html
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/30, 12:37:15 »
Vlug vraagje tussendoor:
Waar vindt ik apparatuur.html? Of hoe verkrijg ik die?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore


Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: apparatuur.html
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/30, 12:52:10 »
Oké, bedankt. Ik vroeg het me gewoon af want voor de rest heb ik geen problemen met de computer.  ^-^

Alhoewel?? Als jullie de bijlage bekeken hebben is jullie misschien opgevallen dat ik 2 schijven heb die NTFS geformatteerd zijn.
1x een externe schijf en 1x een 2e harde schijf. Voor de externe is het niet erg, dan kan ik deze ook op Windows computers gebruiken.
Maar de 2e harde schijf geeft problemen als ik die ext4 formatteer. Dan heb ik nl. totaal geen toegang tot die schijf. Alleen maar toegang als deze NTFS geformatteerd is. Wat is hier aan de hand?

Voor je schijf kan je beter een nieuw topic openen.

Re: apparatuur.html
« Reactie #7 Gepost op: 2014/12/30, 13:04:18 »
Dan doe ik dat Johan. Bedankt iig voor de hulp (en Pjotr natuurlijk)