Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: emerald wil niet met compiz werken?  (gelezen 933 keer)

Offline speculoos

  • Lid
emerald wil niet met compiz werken?
« Gepost op: 2009/01/07, 22:35:24 »
hoi,

Met intrepid en een FX 5500 draait compiz met alle toeters en bellen, het enige wat niet meewil zijn de vensterranden, het lijkt wel alsof emerald (staat geïnstalleerd) niet meewil,

Weet iemand of je ergens in compiz zelf een setting moet gaan veranderen of zo?
En ja het vinkje staat aan bij windowdecorator

mm
vrij frustrerend zo zonder vensterkadertjes.

met vriendelijke groet,

Re: emerald wil niet met compiz werken?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/07, 23:54:53 »
Open Compiz settings>ga naar Window Decoration> ga naar de regel Command> haal weg wat er staat en vul dit in emerald --replace  Sluit Compiz settings af> Druk deze toetsen combinatie in CTRL+ALT+BACKSPACE dit start de xserver opnieuw op. Ik neem aan dat je Emerald geïnstalleerd hebt, dan heb je misschien 1 of 2 thema's. Wil je er meer moet je opzoek naar dit pakket emerald-themes in deb formaat. Voorheen zat het in Feisty, daarin is het niet meer te vinden of misschien staat het op de Feisty cd. Lukt het echt niet stuur maar een mail, stuur ik er een terug met het pakketje.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline speculoos

  • Lid
Re: emerald wil niet met compiz werken?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/08, 10:58:26 »
Dank voor de tip, maar helaas geen succes,

en wat vul je dan best in bij decoration windows?

met vriendelijke groet,

Re: emerald wil niet met compiz werken?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/08, 21:01:49 »
Dank voor de tip, maar helaas geen succes,
en wat vul je dan best in bij decoration windows?
met vriendelijke groet,
emerald --replace  als je emerald gebruikt, ook op mijn Acer Aspire One gebruik ik het zo.
Even een vraag heb je de kubus draaien? Ofwel heb je aangeklikt onder Systeem>Voorkeuren>Uiterlijk> tabblad Visuele Effecten>Extra?
En heb je ook een spatie tussen emerald en de -- gehouden, anders werkt het commando niet.
Met dit alles zou het moeten werken, alleen zoals eerder gemeld Emerald zelf heeft maar 1 of 2 thema's, wil je meer heb je emeral-themes nodig. Apart te downloaden thema's kan natuurlijk ook.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline speculoos

  • Lid
Re: emerald wil niet met compiz werken?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/09, 00:18:25 »
 ???
Alles staat aan, de meeste zaken doen het, zoals kubus, sfeer, cilinder, vuur, water, noem maar op.

Wat vreemd is , is dat voor mij met envyn -t steeds de 173-glx wordt voorgesteld, maar dat die het helemaal niet doet en ik alle versies heb geprobeerd die ik in synaptic kon vinden en ik enkel uit de voeten kom met de 96-glx.

compiz decoration staat nu zo:

[/url]

en emerald zo:




toch gek, dat het niet lukt?

iemand met een idee?

met vriendelijke groet,




Re: emerald wil niet met compiz werken?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/09, 19:11:04 »

Heb je bij emerald een keer op het thema geklikt?, dan komt er een gele balk over en dan afsluiten.
Zoals je ziet staat er maar een thema, probeer eens meer thema's te krijgen.
Bij decoration windows staat bij mij alleen any

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline speculoos

  • Lid
Re: emerald wil niet met compiz werken?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/09, 22:48:41 »
Gijsbert, ik heb ook dat op any gezet en idd dat thema wordt dan even een gele balk, vervolgens wordt alles eventjes donker, alsof alles op niet actief komt te staan en daarna, na een tijdje, is alles weer Ok, maar dan eens alles opnieuw opgestart, en helaas nog steeds geen venster randen.

evengoed beste dank voor de tip

met vriendelijke groet,

Offline speculoos

  • Lid
[Opgelost]Re: emerald wil niet met compiz werken?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/10, 13:13:25 »
 :)
Wat er fout ging is me nog steeds een raadsel, maar nu loopt het zoals het hoort:

Ik heb Intrepid opnieuw geïnstalleerd, omdat ik in andere posts lees dat een alternate soms beter de hardware herkent, (begrijp niet goed waar dat verschil zou kunnen  zitten), maar in elk geval nu een alternate installatie en dan opnieuw werd me de 173 driver voorgesteld die het hier niet doet met deze kaart, dan de 96 geïnstalleerd en nu stond bij de plugin window decoration automatisch " emerald --replace".
Dan emerald bijgeïnstalleerd, en nu is alles Okidoki. :D

Bedankt voor het reageren!

Met vriendelijke groet,